بازدید رایگان از مراکز تاریخی و هنری استانبول در زمستان

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید رایگان از مراکز تاریخی و هنری استانبول در زمستان

سفر با تور استانبول، همه‌ی بازدید از مراکز بزرگ، خرید از برندهای معتبر، سفارش غذا در رستوران‌های لوکس و کارهای پرخرج نیست. استانبول یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است که هر گوشه‌اش یک جاذبه‌ی متفاوت و زیبا دارد که دیدنش می‌تواند روز شما را بسازد.

در تابستان شما می‌توانید در کنار تنگه بسفر قدم بزنید، روی فری‌های ارزان سوار شوید و از بودن در هوای مطلوب شهر لذت ببرید. پارک‌های متعددی نیز در شهر وجود دارند که عمومی هستند و برای ورود به آن‌ها و گردش در هر کدامشان، نیازی به پرداخت پول ندارید. اما اوضاع در زمستان و پاییز کمی متفاوت است. ما در ادامه‌ی این مطلب، چند جای خوب فرهنگی، تاریخی و هنری برایتان معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کم از آن‌ها دیدن کنید و جلایی کم‌ خرج به سفر استانبول خود بدهید.

 

موزه‌ها

البته ما قصد نداریم موزه‌های خیلی معروف را در این بخش معرفی کنیم، چون هم همه با آن‌ها آشنا هستند و هم این که ورودی آن‌ها رایگان یا خیلی ارزان نیست.

  • چند موزه عالی در شهر وجود دارند که برای بازدید از آ‌ن‌ها، نیاز نیست هیچ مبلغی بپردازید. از جمله این موزه‌ها می‌توان به SantralIstanbul اشاره کرد که بر پایه آثار به جا مانده از دوران عثمانی پدید آمده و چسبیده به دانشگاه بیلگی ساخته شده است. این مکان جدا از موزه، بخشی برای نمایشگاه‌های هنری نیز دارد.

 

 استانبول

 

آدرس: Eski Silahtarağa; Elektrik Santralı ;Kazım Karabekir Cad. No: 2; Eyüpsultan 34060

 

  • از طرفی می‌توانید به موزه Dogancay نیز بروید که اولین موزه هنر مدرن در استانبول به حساب می‌آید و برای ورودی هیچ هزینه‌ای از شما طلب نمی‌کند. نمایشگاه همیشگی آن‌ها آثار شاخصی از بورهان دوگانچای به نمایش گذاشته که از مهم‌ترین نقاشان مدرن ترکیه به حساب می‌آید.

 

 حقایق جالبی از سه موزه شگفت‌انگیز استانبول

 استانبول

 

آدرس: Balo Sokak No: 42, Beyoğlu 34335

 

  • موزه هنر معاصر Elgiz یک مجموعه خصوصی که از چندین نمایشگاه در سالن‌های مختلف تشکیل شده است که بعضی از آن‌ها در طول سال تغییر می‌کنند. نمایشگاهی دیدنی برای علاقه‌مندان به هنر که با مبلغی پایین می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

 

  استانبول

 

کتابخانه‌ها

  • SALT Galata یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های استانبول است که مجموعه‌ای بسیار عالی از انواع کتاب‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف را میزبانی میکند. بازدید از این کتابخانه رایگان است و برای کسانی که به ادبیات ترک و آثار کلاسیک علاقه دارند، جایی عالی به حساب می‌آید.
  • از دیگر کتابخانه‌های شهر که بازدید از آن‌ها رایگان است می‌توان به کتابخانه آتاتورک و کتابخانه عمومی اورهان کمل اشاره کرد.

 

 ۵ کتابفروشی دسته دوم استانبول که جزو دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند 

  استانبول

 

گالری‌ها

استانبول از آن دست شهرهایی در ترکیه است که برای هنر اجر و قرب زیادی قائل هستند، به همین دلیل شما گالری‌های متعدد هنری در سبک‌های مختلف خواهید دید که اکثر آن‌ها یا به طور کامل رایگان هستند، یا این که مبلغ بسیار کمی را برای ورودی اخذ می‌کنند. برای بازدید از این گالری‌ها بهتر است به محله‌هایی همچون محله گالاتا، مودا یا محله فنر و بالات بروید که منزلگاه تعداد بسیار زیادی از آن‌ها هستند.

 

 ۱۵ حقیقت جالب درباره استانبول

  استانبول

 

مساجد، کلیساها و مراکز تاریخی

مهم نیست پیرو چه دینی باشید، کلیساها و مساجد استانبول جدا از جایگاهشان به عنوان عبادتگاه، شاهکارهایی هنری در زمینه معماری هستند. ابنیه‌ای شگفت انگیز که هر کدامشان می‌شد در یک شهر به نمادی تبدیل شوند.

  • برای بازدید از مساجد، حتما باید از مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، مسجد سلطان احمد و مسجد سلیمانیه استانبول بازدید کنید که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها و دیگر مساجد استانبول، بدون هزینه‌ی ورودی شما را می‌پذیرند. فقط باید در نظر داشته باشید که زمان اقامه نماز، درهای این مکان به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود.
  • کلیسای سنت آنتونی که کلیسایی کاتولیک در خیابان استقلال است نیز جایی عالی برای بازدید از یک کلیسای زیبا در استانبول است و برای دیدن این مکان نیز نباید هزینه‌ای پرداخت نمایید.

 

 ۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

 استانبول

 

فارغ از انتخاب‌های ما، مراکز خیلی بیشتری در استانبول هستند که شما می‌توانید با هزینه‌ای پایین به دیدنشان بروید. برای اهالی سینما، سالن‌های پخش فیلم‌های کلاسیک با بلیط‌هایی بسیار ارزان وجود دارد، برای اهل گردش، پارک‌های متعدد شهری هستند و خیلی از مراکز تفریحی نیز با تخفیف‌های اساسی به استقبال مسافران زمستانی می‌روند.

۰۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران