بازدید از ۸ جاذبه در منطقه دریای سیاه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بازدید از ۸ جاذبه در منطقه دریای سیاه

اگر چه استانبول زیبایی‌های بی‌بدیلی دارد، اما واقعیت این است که مناطقی از ترکیه که در نزدیکی دریای سیاه هستند نیز، شگفتی‌های خاص خود را داشته و سفر به آن منطقه می‌توانید یک تجربه‌ی کاملا متفاوت از سفر با تور ترکیه باشد. لیستی که امروز تهیه کرده‌ایم، ۸ نقطه‌ی خاص از منطقه‌ی دریای سیاه در ترکیه را شامل می‌شود که حتما باید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

کاراگول، آرتوین

کاراگول یکی از استثنایی‌ترین نقاط ترکیه است. برکه‌ای فوق‌العاده زیبا که با انبوهی از درختان احاطه شده و در هر فصلی از سال نمایی بی‌نظیر را به چشم مسافران هدیه می‌کند. این پارک ملی به طور کلی دیدنی‌های طبیعت گردی زیادی دارد و از نظر تنوع گیاهی زبانزد است، اما مطئنا مهم‌ترین دیدنی آن، برکه‌ای است که از آن صحبت کردیم.

 

تعطیلات زمستانی ۲۰۲۰ در شهرهای ترکیه

 کاراگول

 

کلیسای یاسون، اوردو

دلایل زیادی برای سفر به این منطقه از اردو وجود دارد، که بازدید از این کلیسای قرن نوزدهمی یکی از آن‌هاست. کلیسیایی که به دست یونانیان ساخته و در منطقه‌ای بسیار زیبا ساخته شده است. این منطقه‌ی سرسبز و دیدنی از طریف به جنگل و از طرف دیگری به دریا می‌رسد و باعث شده تا زیبای منحصر به فردی نصیب کلیسای یاسون شود.

 

 کلیسای یاسون

 

صومعه‌ی سوملا، ترابزون

اگر چه زحمت سفر از آنکارا یا استانبول به این نقطه کمی زیاد است، اما تصور بودن در چنین مکانی نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این صومعه بین سال‌های ۳۷۵ تا ۳۹۵ ساخته شده است و همانطور که در عکس می‌بینید کار ساخت آن بر لبه‌ی یک پرتگاه انجام شده و بنای فوق‌العاده زیبایش، گویی کوه را در آغوش گرفته است. بازدید از این صومعه واقعا ارزش این را دارد که در سفر به آنکارا یا شهرهای دیگر ترکیه (در صورتی که سفری طولانی را برنامه ریزی کرده باشید)، زمانی گذاشته بعد از طی چند ساعت راه، از ان بازدید به عمل آورید.

 

۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

 صومعه‌ی سوملا

 

زیل کاله

این مکان که در ریزه واقع شده، از جمله مناطق مهمی است که در زمان بازدید از مراکز حوالی دریای سیاه، حتما باید به دیدنش روید. جایی سرسبز و رویایی که یک قلعه‌ی فوق‌العاده که به سبک غربی ساخته شده، در دریه‌ی "طوفان آن" به چشم می‌خورد و علاوه بر این که منظره‌ای زیبا می‌سازد، جایی برای مرور تاریخ و بازدید از یک قلعه‌ی زیبا و سالم است. این منطقه دیدنی‌های بیشتر و همچنین یک قلعه‌ی دیگر نیز دارد که دیدنش به شدت پیشنهاد می‌شود.

 

۱۰ اقامتگاه ساحلی برتر در سواحل ترکیه

 زیلکاله

 

دریاچه اولوگول

 اولوگول بزرگ‌ترین دریاچه در اوردو به حساب می‌آید که در میان جنگلی بسیار زیبا همچون مرواریدی ارزشمند حفظ می‌شود. این مکان دارای امکانات بسیار خوبی برای بازدید کنندگان است و در فصل‌های مختلف، جلوه‌ای متفاوت دارد. در بهار و تابستان سرسبز و سرشار از هوایی دلپذیر است و در پاییز، با تغییر رنگ درختان، همچون یک تابلوی نقاشی زیبا خودنمایی می‌کند.

 

 پارک ملی اولوگول

 

آبشار پالویت، ریزه

آبشار پالویت از جمله پربازدیدترین نقاط گردشگری در ریزه است و این به خاطر زیبایی خیره کننده‌ی این مکان است. همچنین یک پل تاریخی نیز در این مکان وجود دارد که در کنار حیات وحش دیدنی و تنوع گیاهی در اطراف این آبشار، بازدید از این محل را بسیار جذاب می‌کند.

 

  معرفی ۶ سایت تاریخی مهم در استان موغلا ، ترکیه 

 آبشار پالویت

 

ساحل شنی شیله

وقتی در مورد مناطقی مربوط به دریای سیاه در ترکیه صحبت می‌کنیم، حتما باید بهترین ساحل این خطه را نیز به شما معرفی کنیم و فکر می‌کنم بهترین گزینه در این مورد، ساحل زیبای شنی شیله باشد. این ساحل در شمال شهر استانبول واقع شده و به راحتی می‌توانید با سیستم حمل و نقل عمومی خود را به این محل رسانده و زمان سفر با تور استانبول، تنوعی عالی به تعطیلاتتان ببخشید. البته این ساحل از نظر زیبایی عالی است، به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد و امتیازات زیاد دیگری نیز دارد، اما همین موارد باعث شده در مواقع گرم سال شلوع هم باشد.

 

 ۹ ساحل دیدنی استانبول برای انجام تفریحات تابستانی (قسمت اول) 

 ساحل شنی شیله

 

پارک ملی یدی گولر، بولو

پارک ملی یدی گولر نیز از آن جاهای خاص و متفاوت است که در منطقه‌ی دریای سیاه در ترکیه آن را مشاهده خواهید کرد. این پارک ملی در بخش‌های غربی دریای سیاه واقع شده و تنوع گیاهی خاص آن به همراه بخش‌های آبی، طبیعتی فوق‌العاده را برای مسافران به تصویر می‌کشد.

 

 ۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

پارک ملی یدیگولر

۱۰ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران