۷ جاذبه گردشگری محله گالاتا در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ جاذبه گردشگری محله گالاتا در استانبول

استانبول شهری است که باید به آن سفر کرد و خوش گذراند. شهری رمانتیک که دو قاره آسیا و اروپا را در خود جای داده است و جاذبه‌های تاریخی پر شماری دارد. شهری که بهترین امکانات رفاهی و اقامتی ترکیه را دارد و مجلل‌ترین مرکزخریدهای این کشور را در خودش جای داده است. شهری که در کافه‌هایش می‌توانید بهترین قهوه‌های عمرتان را نوش جان کنید و در رستوران‌هایش بهترین غذاهای گوشتی جهان را. البته این شهر همچنین پر از رستوران‌های گیاهی نیز هست. شهری که انواع تفریحات و دورهمی‌ها را در آن می‌توانید داشته باشید. در سفرتان با تور استانبول به محله گالاتا اگر می‌خواهید با جاذبه‌هایش بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۷ جاذبه گردشگری این محله را که باید از آن دیدن کنید یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- برج گالاتا

برج گالاتا یک برج قرون وسطی است که نه تنها نماد محله گالاتا بلکه یکی از نمادهای استانبول نیز به حساب می‌آید. برجی تک ستون که به شما امکان می‌دهد استانبول و گالاتا را از بالا مشاهده کنید. برجی که امروزه در خود یک کافه جذاب دارد و به شما امکان می‌دهد یکی از بهترین قهوه‌های عمرتان را درحالیه یکی از زیباترین نماهای ترکیه مقابل دیدگان‌تان قرار گرفته است نوش جان کنید.

 

 در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید

برج گالاتا


۲- کلیسای جامع آنتونی مقدس پادوا

یک کلیسای زیبا که معماری گوتیک دارد. کلیسایی که ایتالیایی‌ها در میان سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۱ آن را ساخته‌اند. کلیسایی که بسیار چشم‌نواز است و بزرگترین کلیسای کاتولیک رومی در استانبول به حساب می‌آید. کلیسایی که در آن مراسم مذهبی برگزار می‌شود و شما اگر علاقه‌مند به دیدن و شرکت در مراسم مذهبی مسیحیان هستید می‌توانید به آن تشریف ببرید. این کلیسا یکی از نشانه‌های تنوع مذهبی در کشور ترکیه است که به شما توصیه می‌کنیم در بازدیدتان از گالاتا از این کلیسا نیز دیدن کنید.

 

معرفی کلیسای چورا در استانبول

 The Basilica of St. Anthony


۳- صومعه دراویش

اگر به دیدن رقص سماع علاقه‌مند هستید، اگر دوست دارید به قونیه بروید تا این رقص را از نزدیک و با تشریفاتش ببینید اما امکانش برایتان فراهم نبوده است، حالا می‌توانید در سفرتان با تور استانبول و بازدیدتان از گالاتا به صومعه دراویش این محله بروید و رقص عرفانی سماع را از نزدیک مشاهده کنید. رقصی که در آن رقصنده واسطه خیرات و برکات از عالم بالا به زمین است.

 

صومعه دراویش


۴- بازدید از موزه هنرهای معاصر استانبول

موزه هنرهای معاصر استانبول یکی از مهمترین گالری‌ها و پاتوق‌های روشنفکری شهر استانبول به حساب می‌آید که در محله گالاتا واقع شده است. موزه‌ای که با رفتن به آن می‌توانید با هنرهای تجسمی هنرمندان معاصر ترکیه بیشتر آشنا شوید و همینطور در ورکشاپ‌های مختلف هنری شرکت کنید. موزه‌ای بین‌المللی که در روزهای مختلف سال برای هنرمندان صاحب نام جهان نمایشگاه برگزار می‌کند و با همین اتفاق فرصت یک تبادل فرهنگی را ایجاد می‌کند. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید و در سفر به استانبول به دنبال تفریحات فرهنگی نیز می‌گردید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این موزه تشریف ببرید.

 

راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

istanbul-modern-art-museum


۵- بازدید از پلکان کاموندو

یک پلکان جذاب که به صورت پیچی است و به احترام خانواده یهودیان که در سال ۱۹۴۰ در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند نام پلکان را نام خانوادگی آنها برگزیده‌اند. پلکانی که به لحاظ معماری بسیار جذاب هستند و با رفتن به آن می‌توانید عکس‌هایی زیبا بیندازید. جدای از این امر اما این پلکان به نوعی میعادگاه عاشقان نیز به حساب می‌آید. با رفتن به این پلکان می‌توانید ببینید که جوانان شهر استانبول موسیقی خیابانی در آن اجرا می‌کنند و فضایی جالب توجه به منطقه گالاتا می‌بخشند. اگر در یک سفر عاشقانه به استانبول رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم به این پلکان تشریف ببرید و از آن دیدن کنید.

 

با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید

پلکان کاموندو


۶- ورزشگاه ترک تلکام آرنا

اگر اهل فوتبال هستید احتمالا تیم گالاتاسرای ترکیه را می‌شناسید. این تیم یکی از تیم‌های سرشناس ترکیه به حساب می‌آید که بیش از یک قرن قدمت دارد. ورزشگاه این تیم در محله گالاتا یکی از معروف‌ترین استادیوم‌های ورزشی نه تنها شهر استانبول بلکه کشور ترکیه به حساب می‌آید که بازدید از آن می‌تواند بسیار جذاب باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر اهل ورزش و تفریحات ورزشی هستید در سفرتان به استانبول و بازدیدتان از محله گالاتا از این ورزشگاه نیز دیدن کنید.

 

 گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

ورزشگاه ترک تلکام آرنا


۷- بازدید از موزه یهودیان

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید بازدید از این موزه می‎‌تواند برایتان جذاب باشد. موزه‌ای که در آن اسناد و اطلاعات مربوط به زندگی یهودیان در استانبول و کشور ترکیه وجود دارد. یهودیان سابقه‌ای بسیار طولانی در این کشور دارند و زمانی دین‌شان یکی از دو مذهب اصلی کشور ترکیه بوده است.

 

۰۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران