بازدید از مسجد زیبا و دیدنی جمیرا دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بازدید از مسجد زیبا و دیدنی جمیرا دبی

دبی یکی از لوکس‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است که می‌توان به آن سفر کرد و چند روزی را متفاوت در زندگی پشت سر گذاشت. شهری که جاذبه‌های دیدنی پرشماری دارد و در بهترین هتل‌های جهان از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری که انواع تفریحات دریایی و غیردریایی هیجان‌انگیز را برای مهمانانش فراهم آورده است. شهری که مجلل‌ترین مرکزخریدهای دنیا را در خود دارد و انواع جشنواره‌های حراج و تخفیف را در طول سال برگزار می‌کند. شهری که رستوران‌هایش جزو بهترین‌ها و خاص‌ترین‌ها در دنیا به حساب می‌آید. در سفرتان با تور دبی اگر به دنبال بازدید از یک مکان بی‌نظیر هستید همراه ما باشید تا مسجد جمیرای این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


مسجد جمیرای دبی یادگار باشکوه دنیای مدرن

در سال ۱۹۷۶ میلادی مسجدی در شهر دبی ساخته شد که از آن زمان تا کنون بعد از آسمان‌خراش‌ها به عنوان نماد این شهر به حساب می‌آید. مسجدی که در جهان اسلام جزو زیباترین‌هاست و یکی از مقاصد شگفت‌انگیز این شهر برای گردشگران به حساب می‌آید. مسجدی که ورود پیروان تمام ادیان‌های مختلف به آن آزاد است و از این نظر هیچ محدودیتی برای توریست‌ها ایجاد نمی‌کند. مسجدی که در آن نمازهای جماعت برگزار می‌شود. مسجدی که ظرفیت ۱۳۰۰ نفر عبادت کننده را دارد و یکی از مساجد مهم این شهر به حساب می‌آید. مسجدی واقع شده در منطقه‌ای لوکس و گران در شهر که معماری جذابی دارد. اگر می‌خواهید با جزئیات معماری و تاریخچه ساخت مسجد جمیرا بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

 ۸ انتخاب که سفر با تور دبی را تبدیل به ارزان‌ترین سفر عمرتان می‌کند

مسجد جمیرای دبی


تاریخ ساخت مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

از سال ۱۹۶۰ به بعد که رفت و آمد ثروتمندان به شهر دبی روز به روز بیشتر می‌شد و این مکان رفته‌رفته به اقامتگاه آنها تبدیل می‌شد، منطقه جمیرا رونق گرفت و در آن خانه‌های زیادی ساخته شد. درست در همان زمان‌ها اندیشه ساخت یک مسجد در این منطقه رونق گرفت و چندی نگذشت که ایده ساخت این مسجد عملی شد. مسجدی که تبدیل به یکی از اصلی‌ترین عبادتگاه‌های شهر شد و بعدها نیز به خاطر جزئیات معماری و ریدادهای درونش به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مطرح شد.

 

مسجد جمیرای دبی


معماری مسجد جمیرا

سبک معماری مسجد جمیرا متعلق به دوران حکومت فاطمیان در جهان عرب است. سبکی که تلفیقی از معماری کشورهای شرقی و غربی است و به همین منظور در آن عناصری از معماری باستانی، بیزانسی، مصری، قبطی و آفریقای شمالی به چشم می‌خورد. سبکی که بناهایش را در شهر قاهره زیاد می‌توانید پیدا کنید. این مسجد تحت مشاوره و پیمانکاری هگازی و موغایض ساخته شده است و مدیریت پروژه آن بر عهده‌ی یکی از معروف‌ترین فعالان این حوزه به نام مصطفی کامل حسین خلیل بوده است. این بنا جزئیات جذابی دارد که مهمترین آنها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. دیوارهای اصلی این مسجد به گونه‌ای ساخته شده‌اند که رو به قبله باشند تا هیچ مانع و حجابی در داخل مسجد میان عبادت‌کننده و پروردگار وجود نداشته باشد.
  2. این مسجد دارای یک گنبد بزرگ به ارتفاع ۱۶ متر است که در دو طرفش دو گلدسته به ارتفاع ۴۰ متر وجود دارد. داخل هرکدام از گلدسته‌های این مسجد پلکانی به صورت مارپیچ وجود دارد که می‌توان از آنها بالا رفت و اذان سر داد.
  3. گلدسته‌های این مسجد از بخش‌های دیدنی آن در شب‌ها به حساب می‌آید. چرا که به یک نورپردازی زیبا آراسته می‌شود.
  4. بدنه این مسجد از سنگ‌های گرانمایه کرم و صورتی رنگ تشکیل شده است و همین امر زیبایی آن را صد چندان کرده است.
  5. محراب این مسجد به عنوان مهمترین بخش آن به حساب می‌آید که در طراحی‌اش ظرافت زیادی به خرج داده شده است.

 ۷ هتل دبی مناسب کسانیکه برای یک سفر تجاری به این شهر می‌روند 

مسجد جمیرای دبی


نکات مربوط به بازدید مسجد جمیرا دبی

  1. درهای مسجد جمیرا همه روزه از اذان صبح تا پایان نماز عشا به روی بازدیدکنندگان باز است تا از آن دیدن کنند. این مسجد هیچ هزینه‌ای به عنوان ورودیه دریافت نمی‌کند.
  2. برای بازدید از این مسجد هیچ محدودیتی متناسب با دین و مذهب وجود ندارد و همه می‌توانند از آن دیدن کنند.
  3. برای بازدید از این مسجد نیازی نیست خانم‌ها حجاب بر سر داشته باشند اما چه خانم و چه آقا باید لباس‌های پوشیده بر تن داشته باشند.
  4. به هنگام بازدید از این مسجد شما مجاز هستید از جای‌جای آن عکس بیندازید البته درصورتیکه آنجا نماز جماعت درحال برگزاری نباشد.
  5. برای بازدید از داخل این مسجد شما اجازه ندارید کفش‌هایتان را به پا داشته باشید و حتما باید جوراب به پا داشته باشید.
  6. به منظور بازدید از این مسجد همه روزه تورهای زیادی در شهر دبی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آنها شرکت کنید. اگر هم نخواستید با تور به دیدن این مسجد بروید خودتان می‌توانید در طول ساعاتی که درهای این مسجد باز است به دیدن آن بروید.
۰۴ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران