چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر بروید؟

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر بروید؟

آنتالیا یکی از توریستی‌‌ترین جزیره‌های ترکیه است که در تمامی فصل‌های سال بی‌شمار مسافر را به خودش می‌کشاند و از آنها در بهترین امکانات میزبانی می‌کند. جزیره‌ای که خاطره‌ساز روزهای خوشگذرانی در زندگی است. جزیره‌ای که بهترین هتل‌های ترکیه را در خود دارد و هتل‌هایش به نوعی جاذبه‌ها و شهرهای گردشگری به حساب می‌آیند. جزیره‌ای که در آن انواع تفریحات آبی را می‌توانید تجربه کنید و به هیجان بیایید. در سفرتان با تور آنتالیا اگر می‌خواهید راه‌های مختلف که از طریق آنها می‌توانید از فرودگاه این شهر به مرکز و جاهای دیدنی‌اش بروید را بدانید همراه ما باشید تا یک راهنمای اقتصادی و امن برای شما در این باره باشیم.


فرودگاه آنتالیا

در ۱۰ کیلومتری شرق آنتالیا یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور ترکیه واقع شده است که به لحاظ حجم جابه‌جایی مسافر سومین فرودگاه پر رفت و آمد این کشور به حساب می‌آید. فرودگاهی که ۳ ترمینال دارد. ترمینال‌هایی که دو تای آنها برای سفرهای بین‌المللی و یکی از آنها برای سفرهای داخلی است. ترمینال‌هایی که شماره ۱ و ۳ آنها در نزدیکی هم قرار دارند و شماره ۲ آنها در فاصله ۵/۲ کیلومتری از این دو قرار گرفته است. برای جابه‌جایی در ترمینال‌های این فرودگاه هم می‌توانید تاکسی کرایه کنید و هم می‌توانید از اتوبوس‌های خط شماره ۶۰۰ که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد بهره ببرید.

 

 ۱۰ نکته که قبل از سفر به آنتالیا باید آن‌ها را در نظر بگیرید 

  فرودگاه آنتالیا


اتوبوس‌های خط شماره ۶۰۰

اتوبوس‌های این خط از کنار تمامی ترمینال‌های ۱، ۲ و ۳ فرودگاه آنتالیا می‌گذرد و به سوی پایانه اتوبوسرانی آنتالیا یعنی پایانه اتوگار حرکت می‌کنند. اتوگار پایانه‌ای در شمال شهر آنتالیا است و یکی از مهترین پایانه‌های این جزیره به حساب می‌آید. این اتوبوس‌ها هر نیم ساعت یک بار از سمت پایانه به سوی فرودگاه و از سوی فرودگاه به سوی پایانه حرکت می‌کنند و این مسیر را در حدود زمانی به اندازه ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طی می‌کنند. برای پرداخت بلیت این اتوبوس می‌توانید کرایه‌تان را به طور نقدی با راننده حساب کنید و از او بلیت تهیه کنید. ساعت کاری این اتوبوس‌ها در تمامی روزهای هفته از ساعت ۶ صبح تا ۲۳:۳۰ است. پس از نیمه شب نیز اتوبوس‌های این خط در ساعات ۲۰ دقیقه نیمه شب، ۲:۳۰ و ۴:۳۰ بامداد به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند. در سفرتان به آنتالیا اگر می‌خواهید پول‌هایتان را اقتصادی و حساب شده هزینه کنید به شما توصیه می‌کنیم از فرودگاه با این اتوبوس‌ها به مرکز شهر بروید. همچنین اگر قصد دارید به مرکز شهر و منطقه قدیمی کالیچی بروید بجای رفتن تا آخر خط، در ایستگاه ینر اولوسوی (Yener Ulusoy) پیاده شوید. از آنجا تا مرکز شهر تنها ۵/۱ کیلومتر فاصله است و می‌توانید به راحتی پیاده یا با تاکسی به مرکز شهر و مقصدتان بروید.

 

اتوبوس‌های خط شماره 600


اتوبوس‌های خط شماره ۸۰۰

اگر هتل‌تان در مناطق ساحلی آنتالیا واقع شده است اتوبوس‌های این خط از ارزان‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای جابه‌جایی شما از فرودگاه به محل اقامت‌تان خواهد بود. اتوبوس‌هایی که با جابه‌جایی شان فرودگاه آنتالیا را به مناطق لارا پلاجی و کونیالتی پلاجی که از بزرگ ترین و مشهورترین سواحل آنتالیا هستند وصل می‌کنند.

 

 راهنمای خرید ارزان و مقرون به صرفه‌ در آنتالیا؛ شهر زیبای ساحل‌ها و دریا 

 اتوبوس‌های خط شماره 800


اتوبوس‌های شاتل

شاتل اتوبوس‌هایی هستند که رایگان شما را از فرودگاه آنتالیا به مراکز اقامتی‌تان در این شهر می‌برند.

 

 اتوبوس‌های شاتل


اتوبوس‌های هاوش

هاوش گونه‌ی غیر رایگان اتوبوس‌های شاتل است که مسافران شهر آنتالیا را از پروازهای داخلی فرودگاه سوار می‌کند و به پارکینگ اتومبیل ای وی ام در غرب آنتالیا و نزدیک ایستگاه اتوبوس کِمر می‌رساند. ساعت حرکت این اتوبوس‌ هر یک ساعت یک بار از ۶ صبح تا ۱۰ شب است و پس از این زمان نیز در فاصله نیمه شب تا صبح نیز اتوبوسی در ساعات ۴:۳۰ و ۵:۳۰ از فرودگاه به سمت شهر حرکت می‌کند. اتوبوس‌های هاوش حدفاصل فرودگاه تا مرکز شهر را در زمانی به اندازه ۴۵ دقیقه طی می‌کنند.

 

 بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن صبحانه‌ ترکی با منظره‌ای از ساحل و جنگل 

  اتوبوس‌های هاوش


تاکسی

تاکسی جزو وسایل حمل و نقل گران آنتالیا به حساب می‌آید که اگر در سفر به این جزیره با محدودیت بودجه مواجه نیستید به راحتی می‌توانید با صرف هزینه و در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه از فرودگاه این جزیره به مرکز شهر و از آنجا به محل اقامت‌تان بروید. البته در صورتیکه خانوادگی به آنتالیا سفر کرده‌اید نیز گزینه تاکسی برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه می‌تواند انتخاب بدی نباشد.

 

  تاکسی


تراموا

ترموا از دیگر وسایل حمل و نقل مناسب از فرودگاه آنتالیا به بخش‌های مختلف و مهم شهر است که از سال ۲۰۱۶ به بعد خطوط و ایستگاه‌هایش افزایش یافته و سبب اسقبال گردشگران شده است. تراموهای فرودگاه آنتالیا مسیر فرودگاه تا ایستگاه عصمت پاشا را در مدت زمان ۵۰ دقیقه و تا ایستگاه اتوگار را در حدود ۸۰ دقیقه طی می‌کنند.

 

 برترین هتل‌های ۴ ستاره در آنتالیا به انتخاب کاربران تریپ‌ادوایز 

 تراموا

۲۶ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران