انواع ویزای آذربایجان و شرایط اخذ آن

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
انواع ویزای آذربایجان و شرایط اخذ آن

امروزه سفر به کشور آذربایجان و به خصوص شهر باکو توجه بسیاری از گردشگران ایرانی را به خود جلب کرده است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ایرانیان را مشتاق می‌کند تا از این کشور زیبا دیدن کنند پیشینه تاریخی و هم مرز بودن آن با ایران است. البته برای سفر به کشور آذربایجان نیز مثل اکثر کشورهای خارجی احتیاج به ویزا خواهد بود. بر اساس قوانین برای دریافت ویزای آذربایجان باید به سفارت آن کشور رجوع کرد. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم تا گردشگرانی که قصد سفر با تور باکو به این کشور را کرده‌اند با شرایط اخذ ویزای آذربایجان آشنا کنیم.

 

انواع ویزای آذربایجان

با توجه به هدفی که گردشگران از ورود به کشور آذربایجان دارند انواع ویزای آذربایجان نیز متفاوت خواهد بود. انواع ویزای آذربایجان عبارتند از:

 

۱- ویزای عادی آذربایجان

ویزای عادی برای افرادی که قصد تجارت، تحصیل، کار، گردش، فرهنگی و ورزشی، خیریه، دیدار بستگان یا اهداف پزشکی و درمانی دارند صادر می‌شود. درخواست کنندگان ویزای عادی می‌توانند ویزای خود را به یکی از دو صورت یکبار ورود یا کثیر الورود دریافت کنند. با داشتن ویزای یک بار ورود فقط یکبار اجازه ورود و خروج در تاریخی که ویزا اعتبار دارد داده می‌شود. میزان اعتبار این نوع ویزا بعد از صدور آن ۹۰ روز است. اما با داشتن ویزای کثیر الورود محدودیتی در مورد تعداد دفعات ورود و خروج به کشور آذربایجان نخواهد بود. ناگفته نماند که تاریخ اعتبار این نوع ویزا را دو ساله نیز می‌توان دریافت کرد.

 

  نکات مفیدی که باید برای سفر به باکو بدانید 

 ویزای آذربایجان

 

۲- ویزای ترانزیت آذربایجان

ویزای ترانزیت آذربایجان مخصوص افرادی است که از خاک این کشور استفاده می‌کنند تا خود را به کشور دیگری برسانند. تاریخ اعتبار ویزای ترانزیت آذربایجان ۳۰ روز بعد از تاریخ صدور آن است. در این میان گردشگران مجاز نخواهند بود تا بیشتر از ۵ روز در خاک این کشور بمانند. البته میزان اعتبار و مدت اقامتی که با در دست داشتن ویزای ترانزیت صادر می‌شود به نوع سفر مسافران بستگی دارد.

 

 ویزای آذربایجان

 

۳-  ویزای الکترونیکی آذربایجان

از ماه ژانویه میلادی سال ۲۰۱۷ دولت آذربایجان ویزای الکترونیکی را برای کشور خود راه اندازی کرد. ویزای الکترونیکی آذربایجان را می‌توان به کمک سیستم آسان ویزا (ASAN VISA) اقدام و دریافت کرد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این ویزا به دست متقاضیان برسد کمتر از ویزای عادی است. حدودا ۱ تا ۳ روز کاری برای دریافت ویزا لازم است. همچنین دیگر احتیاجی نیست که به صورت حضوری به سفارت جهت انگشت نگاری مراجعه شود. هزینه دریافت ویزای الکترونیکی حدودا ۵۵ دلار است. این مبلغ تقریبا دو برابر هزینه دریافت ویزای معمولی است. ویزای الکترونیکی آذربایجان ۹۰ روز اعتبار دارد. فراموش نکنید که با در دست داشتن این ویزا نمی‌توانید بیشتر از ۳۰ روز در خاک آذربایجان بمانید.

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

ویزای آذربایجان

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آذربایجان

برای اینکه گردشگران بتوانند ویزای آذربایجان را دریافت کنند باید یکسری از مدارک را داشته باشند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آذربایجان عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبا
  • دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی با زمینه سفید (خانم‌ها باید حجاب اسلامی را کاملا در عکس‌ها رعایت کنند
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • در صورتی که برای اهداف تحصیلی یا پزشکی و یا دیدار اقوام سفر می کنید باید دعوت‌نامه مربوطه را به همراه داشته باشید.

 

 مرکزخرید پارک بلوار باکو، یکی از مجلل‌ترین مرکزخریدهای آذربایجان

ویزای آذربایجان

 

آدرس سفارت و کنسولگری آذربایجان در ایران

سفارت آذربایجان در ایران در تهران قرار دارد. متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز به آدرس زیر رجوع کنند. برای اطلاعات بیشتر شماره تلفن و اطلاعات تماس نیز آورده شده است.

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک ۱۶، کدپستی: ۱۹۴۴۹۶۵۱۱۴

تماس: ۵-۲۲۵۵۹۵۵۳ (۰۲۱) / نمابر: ۲۲۵۵۸۱۸۳ (۰۲۱)

 

 ویزای آذربایجان

 

کنسولگری کشور آذربایجان در ایران در دو شهر تهران و تبریز قرار دارد. آدرس و اطلاعات تماس با کنسولگری آذربایجان در زیر آورده شده است. برای اخذ ویزا روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر می‌توانید به کنسولگری مراجعه کنید.

  • آدرس: تهران، نیاوران، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک ۵
  • آدرس پست الکترونیکی:  az.embassy.tehran@gmail.com
  • تماس: ۲۲۲۹۱۱۴۴ (۰۲۱)

 سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟ 

  • آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹
  • تماس: ۳۳۳۳۴۸۰۳ (۰۴۱)

 

ویزای آذربایجان

 

نکاتی برای اخذ ویزای آذربایجان

  • هزینه‌ای که برای اخذ ویزای آذربایجان تعیین شده است به دلار است و با تغییر نرخ دلار تغییر می‌کند.
  • در صورتی که از اخذ ویزای آذربایجان منصرف شوید هزینه پرداختی برگشت داده نمی‌شود.
  • پیشنهاد می‌شود که برای امنیت یک نسخه از ویزای آذربایجان را در گوشی خود ذخیره کنید.
  • در برخی موارد از درخواست کننده ویزای آذربایجان درخواست می‌کنند تا برای مصاحبه در سفارت حضور داشته باشند. در این صورت الزامی است که این کار را انجام دهید.
  • ویزای الکترونیکی آذربایجان بر روی صفحه گذرنامه چسبانده نمی شود. گردشگران باید از ویزای الکترونیکی خود ئرینت بگیرند و حین گذر از مرز آن را به همراه داشته باشند.
  • به دلیل اختلافات ارضی در ناحیه قره باغ ارمنستان با آذربایجان اگر به آن منطقه سفر کرده باشید شاید در اخذ ویزای آذربایجان با مشکل روبرو شوید.
۱۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران