۵ قصر اشرافی برای اقامت در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
۵ قصر اشرافی برای اقامت در هند

اگر چه دوره‌ی مهاراجه‌ها و زندگی پر زرق و برقشان مدتی است که به سر آمده است، اما هنوز قصرهایی از آن‌ها به جا مانده که با زیبایی خود، نقشی جذاب به شهرهای مختلف هند می‌زنند. از میان این قصرها چند نمونه با تغییراتی، به هتل‌های لاکچری بی‌نهایت جذابی بدل شده‌اند که با هزینه‌ی گزاف می‌توانید در آن‌ها سکونت داشته باشید. سکونتی که شما را به قلب زیبایی و تاریخ هند خواهد برد و سفری کاملا متفاوت از آن‌چه انتظارش را دارید با تور هند بجربه خواهید کرد.

 

Taj Lake Palace، اودی‌پور

این قصر زیبا که در دل دریاچه واقع شده است، یکی از نمادهای اودی‌پور و از جمله جاهایی است که بسیاری از گردشگران از دور آن را تماشا می‌کنند. این قصر که در دریاچه‌های پیکولا واقع شده است، ابتدا در سال ۱۷۴۶ درست شده بود و بعد از فیلم‌برداری یکی از فیلم‌های جیمز باند، به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. اما شما می‌توانید با هزینه‌ای سنگین، به جای دیدن این قصر سپید از دور، سفر خود به هند را در آن بگذرانید. اتاق‌های شاهانه Taj Lake Palace دارای پنجره‌های بزرگ با نمای برکه هستند، چندین رستوران فوق‌العاده در آن وجود دارد که غذاهایی از سراسر جهان در آن‌ها سرو می‌شود و امکانات مدرن همچون اسپا، سالن یوگا، اینترنت بی‌سیم، استخر و این‌ها نیز برایش در نظر گرفته شده و برای گردش‌های آبی نیز می‌توانید روی قایق‌های اختصاصی Taj Lake Palace حساب کنید.

 

  جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند 

Taj Lake Palace

 

Bhanwar Vilas Palace، کاراولی

این قصر بسیار زیبا در سال ۱۹۳۸ ساخته شده است و هنوز هم مهاراجه‌ها در آن زندگی می‌کنند، اما ۲۰ سال است که درهای این قصر به روی مهمانان باز شده و بعضی از اتاق‌های آن به مسافران اجاره داده می‌شود. این قصر زیبا به واسطه معماری بسیار زیبایی که دارد و همچنین باغ بزرگی که در آن واقع شده، یکی از جلوه‌های زیبایی معماری در این منطقه به حساب می‌آید. اتاق‌های بسیار زیبا و شاهانه آن نیز دارای تراس‌های هستند که رو به باغ واقع شده‌اند. این قصر نیز دارای رستوران‌هایی بسیار عالی و امکاناتی خوب برای اقامت است اما با توجه به اینکه درون قصر خیلی لوکس بازسازی و مدرنیزه نشده، کم‌ترین هزینه برای اقامت در میان قصرهای پیشنهادی ما به این قصر اختصاص دارد.

 

Bhanwar Vilas Palace

 

Jai Mahal Palace، جیپور

این مکان در قلب شهر جیپور واقع شده و از نظر محل قرار گیری جایی معرکه است، اما وقتی در مورد زیبایی آن بخواهیم صحبت کنیم، باید آن را نمونه‌ای از زیبایی زندگی شاهانه در راجستان بر شمرد. این قصر با شکوه زمانی منزلگاه زمام‌داران جیپور بود اما حالا یک هتل ۵ ستاره‌ی لاکچری است که هم میزبانان مسافران بوده و هم عروسی‌های بسیار مجلل در آن برگزار می‌گردد. این بنا دارای یک زمین ۱۸ هکتاری به همراه باغی با ساختار مغولی، اتاق‌های لاکچری، سوییت‌های شاهانه، استخر، رستوران‌ها عالی، اسپای لوکس و بسیاری بخش‌های دیگر است و برنامه‌های فرهنگی از جمله آموزش رقص هندی نیز بخشی از امکانات آن به حساب می‌آید.

 

 سه کاخ مجلل و اشرافی در هند، تجربه یک زندگی شاهانه در مکانی لوکس

Jai Mahal Palace

 

Ravla Khempur، کمپور

احتمالا وقتی به ظاهر قصر نگاه کنید فکر می‌کنید که کسی در آن سکونت نداشته باشد اما این محل یکی از قصرهای معروف منطقه بوده که با هزینه‌ای متوسط امکان اقامت در تنها ۱۰ سوییت آن را برای شما فراهم خواهد کرد. صاحب این قصر به پرورش اسب‌های اصیل شهرت دارد و این اسب‌ها را می‌توانید در بخش‌های حیاط آن مشاهده کنید. Ravla Khempur در سال ۱۶۲۸ ساخته شده است و متاسفانه آنگونه که باید نوسازی نشده، اما تجربه‌ای متفاوت برای مسافران هند خواهد بود تا در این محل سکونت داشته و از غذاهایی که مختص به این منطقه از هند هستند بچشند.

 

Ravla Khempur

 

Shahpura House، جیپور

این قصر زیبا هنوز هم در اختیار یک خانواده اشرافی با نام شاهپورا است، اما آن‌ها ترتیبی داده‌اند که مهمانانی نیز وارد این مکان شده و از زیبایی آن بهره ببرند. اگر چه این قصر خیلی بزرگ نیست، اما شاهانه و لوکس است و زیبایی خیره کننده‌ای دارد. از طرفی تمامی امکانات مدرن به آن اضافه شده و همه چیز از استخر تا رستوران لوکس روی سقف برای مسافران فراهم گردیده است.

 

 ۶ رستوران برتر دهلی برای خوردن لذیذترین غذاهای دریایی

Shahpura House

۱۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران