۷ مکان ویژه برای بازید از حیات وحش دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۷ مکان ویژه برای بازید از حیات وحش دبی

دبی با اینکه شهری گرم و خشک است، اما با توجه به اینکه این شهر تا ساخت جاهایی مثل پیست برفی نیز پیش رفته است، تنها شتر و اسب نیست که در این مکان مشاهده خواهید کرد. در واقع دبی به مثابه سیاره‌ی کوچکی است که جانوران مختلفی را در مجموعه‌های متفاوتی گردآوری کرده است . البته ما در نوشته‌ی امروزمان هم مراکز موجود در شهر دبی و هم دیگر نقاط امارات را به شما معرفی خواهیم کرد . تا با توجه به مسافت کمی که بین شهرهای این کشور وجود دارد، بتوانید در سفر با تور دبی به راحتی از دیگر شهرها و مراکز مهمشان دیدن کنید.

 

باغ وحش العین

باغ وحش العین در عین حال که جایی آموزنده است، محلی بسیار مفرح برای جمع‌های خانوادگی نیز محسوب می‌شود که از سال ۱۹۶۸ در این محل فعالیت می‌کند. جایی با مجموعه‌ای بسیار بزرگ از انواع حیوانات از زرافه گرفته تا چند نوع گربه‌ی وحشی که در نهایت به ۱۸۴ گونه‌ی مختلف می‌رسد. باغ وحش العین با قرار گیری در پاین کوه جبل حفیت زمینی بسیار بزرگ داشته و برنامه‌های غذادهی آن‌ها نیز بسیار معروف است. نکته آخر اینکه اگر اهل سافاری شبانه باشید، این باغ وحش این امکان را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

 

 ۱۰ نکته‌ی کاربردی درباره سفر به دبی که باید آنها را بدانید

 

باغ وحش العین

 

 

هزینه: برای بزرگسالان ۱۵ درهم، کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۵ درهم و زیر ۳ سال رایگان

 

 

اسطبل‌های التمینی

این مکان یک مزرعه کاملا خصوصی است که مرکزی آموزشی نیز به حساب می‌آید. جایی در نزدیکی صحرای شارجه که بر خلاف انتظار، جایی واقعا عالی به حساب می‌آید زیرا در این محل بچه‌ها و بزرگ‌ترها می‌توانند با انواع اسب‌ها در شکل‌ها و نژادهای مختلف بازی کرده و گونه‌هایی خاصی را به تماشا بنشینند. امکاناتی برای اسب سواری، غذا دادن به آن‌ها و همچنین یک کافه و محلی برای پیک نیک نیز در این محل تعبیه شده است.

 

به تماشای مسابقات مشهور و سنتی در دبی بنشینید

 

 اسطبل‌های التمینی

 

 

هزینه: برای بزرگسالان ۳۵ درهم، کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۲۰ درهم و زیر ۵ سال رایگان

 

 

سافاری دبی

البته نباید این سافاری با سافاری صحرا اشتباه شود، این مکان در واقع یک باغ وحش بزرگ و زیبا است که حیوانات در آن آزادانه به گشت زدن می‌پردازند و شما می‌توانید با ماشین‌های مخصوص به دیدنشان بروید. این مکان به چند دهکده با نام‌های مختلف تقسیم بندی شده که نشان دهنده حیواناتی از مناطق مختلف دنیا هستند و از نظر محیطی نیز نزدیک به همان منطقه ساخته شده‌‌اند. مثلا در دهکده آفریقایی شما شیرهای آفریقایی، فلامینگو یا اسب آبی را مشاهده خواهید کرد که در محیطی سر سبز گشت می‌زنند. این پارک بزرگ بخش‌های بسیار خوبی برای کودکان نیز دارد که به صورت ویژه بتوانند در آن تفریح کرده و لذت مضاعف ببرند.

 

تورهای خاطره‌انگیز اتوبوس‌های روباز دبی

 

 سافاری دبی

 

 

هزینه: قیمت‌ها بسته به نوع بادید شما متفاوت بوده اما از قیمت پایه بزرگ‌تر ۵۰ درهم و کودکان ۲۰ درهم آغاز می‌شود

 

 

آکواریوم‌های دبی

یکی از چیزهایی که ما وقتی برای اولین بار قصد سفر با تور دبی داریم در ذهن خود بهش فکر خواهیم کرد، آکواریوم‌ بزرگ دبی است. این آکواریوم در "مرکز خرید دبی" واقع شده و بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا محسوب می‌شود که بیش از ۱۶۰ گونه‌ی مختلف را در خود جای داده است. جایی که نه تنها از پشت شیشه‌ی آکواریوم، بلکه با غواصی درونش می‌توانید از نزدیک حیوانات مختلفی از جمله کوسه‌ها را مشاهده کنید. یک آکواریوم مهم دیگر نیز در دبی واقع شده به نام Altantis Lost Chambers که این مکان نیز ۶۵ هزار حیوان دریایی مختلف از جمله چندین نوع کوسه را میزبانی می‌کند و دیدنش به شدت توصیه می‌شود.

 

 

 آکواریوم‌های دبی

 

 

پارک باغ وحش امارات

این مکان در فاصله‌ی ۴۵ دقیقه‌ای از دبی در مسیر ابوظبی واقع شده است و به راحتی قابل دسترس بوده، با مجموعه‌ای رنگرانگ از موجودات مختلفی که دارد، می‌تواند روزی بسیار جذاب را برای خانواده‌ها رقم بزند. این مکان جدا از این تنوع جانوری، امکاناتی دارد تا بچه‌ها بتوانند همنشین حیوانات کوچک شوند و با داشتن ۳۵ اتاقک، امکان بودن در شب‌های باغ وحش و بلند شدن در محیط آن را برای بازدید کنندگان مهیا می‌کنند.

 

پارک بازی موشن‌گیت دبی؛ یک تفریح هیجان‌انگیز خانوادگی

 

 پارک باغ وحش امارات

 

 

هزینه: برای بزرگسالان ۲۵ درهم، کودذکان زیر ۶ سال ۱۰ درهم

 

 

پارک صحرایی شارجه

یکی از شهرهایی که در سفر به دبی خیلی‌ها به دیدنش می‌روند، شارجه است. این مکان یک پارک صحرایی بسیار بزرگ دارد که حیوانات عربی در آن نگهداری می‌شود و در واقع تنها باغ وحش سرپوشیده‌ای در خاورمیانه است، که به حیوانات محلی اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان آن می‌توانند آزادانه در بخش‌هایی از پارک قدم زده  و به حیوانات نزدیک شوند. این باغ وحش بخش‌بندی‌هایی بر اساس گونه‌ی حوانات داشته و بخش پرندگان، پستانداران، خزندگان، دو زیست‌ها و گوشت‌خواران را دارد. همچنین یک موزه‌ی تاریخ طبیعی و یک موزه‌ی گیاه‌شناسی نیز دارد که این مجموعه را کامل می‌کند. فراموش نکنید که بچه‌ها را برای غذا دادن به اردک‌ها به بخش مخصوص ببرید که مسلما از آن لذت خواهند برد.

 

 

 پارک صحرایی شارجه

 

 

هزینه: برای بزرگسالان ۱۵ درهم، کودکان زیر ۱۲ سال رایگان

 

 

The Green Planet by Meraas

سیاره سبز جایی بسیار متفاوت در دبی است که در آن می‌توانید به دیدن پستانداران، خزندگان و حتی پرندگان و جانوران دریایی بروید. سازه‌ی این بنا که به شکلی هوشمندانه ساخته شده است، بزرگ‌ترین درخت مصنوعی جهان را در خود دارد، درختی که ریشه‌هایش در یک رودخانه مصنوعی بوده که در آن چندین نوع ماهی و جانوارن آبی دیگر زندگی می‌کنند. در کنار ریشه، خزندگان، لاککشپت‌ها و دیگر جانوران را می‌بینید و لابه‌لای برگ‌های درختان تا بالاترین نقاط نیز انواع پستانداران، خزندگان و چندین نوع پرنده‌ی مختلف زندگی می‌کنند. سیاره سبز که از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری دبی به حساب می‌آید، تجربه‌ای کاملا متفاوت از مواجهه با حیوانات در محیطی جذاب است.

 

پارک آبی دریم لند، سرزمین رویایی امارات برای گردشگران تور دبی

 

 The Green Planet

 

 

 هزینه‌ی این مکان بسته به نوع بازدید شما متفاوت خواهد بود و از حداقل ۸۹ درهم آغاز می‌شود

۲۴ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران