گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

پکن یکی از مهترین و پر رفت‌و آمدترین شهرهای شرق آسیاست که مجهز به بهترین تکنولوژی‌های دنیاست. شهری که جاذبه‌های گردشگری پر شماری دارد و به دلیل تفریحات هیجان‌انگیزی که در شهربازی‌های آن می‌توان انجام داد بسیار به شهرت رسیده است. شهری که در جای‌جایش انواع رستوران‌های بین‌المللی را می‌توانید بیابید و بهترین غذاهای دنیا را در آن سفارش بدهید. شهری پر از هتل‌های لوکس که خاطره‌انگیزترین اقامت‌ها را در آن می‌توانید داشته باشید. در سفرتان با تور چین به این شهر اگر به دنبال یک بازدید متفاوت هستید همراه ما باشید تا با هم سری به باغ وحش پکن بزنیم و این نقطه‌ی معروف در شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


باغ وحش پکن، شهر جذاب حیوانات شرق آسیا


در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در شهر پکن باغ وحشی واقع شده است که بیش از ۵ هزار حیوان مختلف از ۴۰۰ گونه‌ی متفاوت در آن زندگی می‌کنند. حیواناتی که برخی‌هاشان گونه‌های رو به انقراض در جهان هستند و در این باغ وحش تمهیدی اندیشیده شده است تا این حیوانات بتوانند زاد و ولد کنند. جذاب‌ترین حیواناتی که در این باغ نگهداری می‌شوند خرس‌های قطبی و پانداها هستند. گونه‌های حیوانی مختلفی مانند زئیر آفریقایی، بیسون‌های آمریکایی، خرس‌های قطبی، زرافه‌ها، کانگروها و حتی فیل‌ها نیز در این باغ زندگی می‌کنند. جذاب‌ترین بخش‌های این باغ‌وحش که در میان گردشگران پرطرفدار هستند موارد زیر می‌باشند:

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

 

 باغ وحش پکن

 


۱- خانه پانداها


پانداها جزو حیوانات دوست‌داشتنی جهان به حساب می‌آیند که خانه‌ی اصلی آنها کشور چین است. موجوداتی بانمک که جزو گونه‌های رو به انقراض جهان به محسوب می‌شوند و در این باغ وحش با شرایط ویژه که بتوانند زاد و ولد کنند نگهداری می‌شوند. خرس‌هایی به رنگ سیاه و سفید که خیلی تنبل هستند و همین تنبلی‌شان باعث شده است خیلی بانمک به نظر بیایند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در حال حاضر ۶ پاندای بالغ در این باغ وحش نگهداری می‌شوند که بیشتر طول روز را خواب هستند واگر قصد دارید به دیدن پانداهای با نمک چینی بروید به شما توصیه می‌کنیم ساعت ۳ بعد از ظهر به بعد به این باغ وحش تشریف ببرید. چرا که قبل از این ساعت پانداها معمولا خواب هستند و بعد از این ساعت است که می‌آیند تا در محیطی که برایشان در نظر گرفته شده است بازی کنند.

 

 

 باغ وحش پکن

 


۲- آکواریوم


سال ۱۹۹۹ در این باغ وحش آکواریومی ساخته شد که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های چین و پکن به حساب می‌آید. آکواریومی که امروزه در حدود ۷ هزار آبزی مختلف در آن زندگی می‌کنند. آکواریومی که شما را می‌برد به جهان زیر آب‌ها و با شگفتی‌های عجیبی آشنایتان می‌کند. آکواریومی که بخش‌های مختلفی اعم از حیوانات آبزی، تئاتر اقیانوسی، بخش کوسه‌ها، سالن استخر چینی، دنیای عجایب زیر ماسه‌های کف دریا، تنگه برینگ و خلیج نهنگ‌ها و دلفین‌ها را در خود دارد. این بخش از باغ وحش بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار دارد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر به صورت خانوادگی به پکن رفته‌اید حتما از بخش آکواریوم این باغ وحش دیدن کنید.

 

 ۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند 

 

باغ وحش پکن

 


۳- دروازه‌ها و کاخ‌ها


اگر علاقه‌مند بازدید از بناها و کاخ‌های تاریخی هستید باید خدمتتان عرض کنیم که در این باغ وحش می‌توانید به دیدن برخی از سازه‌های تاریخی شهر پکن بروید. سازه‌هایی که غالبا متعلق به یکصد سال پیش و سلسله چینگ در کشور چین هستند. معروف‌ترین سازه تاریخی این باغ وحش لامارک هال است که در سال ۱۹۳۰ در این منطقه به عنوان یادبودی برای تاریخ‌دان‌های طبیعی ساخته شده است. همچنین برج یادبود سونگ جیائورن نیز که برای یکی از رهبران چین ساخته شده است در محوطه باغ وحش قرار دارد و از دیگر سازه‌های معروف درون این باغ وحش به حساب می‌آید. در این نقطه از چین چندین سازه‌های تاریخی وجود دارد که با رفتن به این باغ می‌توانید راهنمای انگلیسی زبان برای خودتان بگیرید تا او تک‌تک سازه‌ها و تاریخچه‌شان را برایتان بازگو کند.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

باغ وحش پکن

 


دسترسی به باغ وحش پکن


اگر در منطقه شمالی پکن ساکن هستید می‌توانید اتوبوس‌های شماره ۱۶ یا ۲۶ را به سمت دانشگاه بیجینگ جیائوتونگ سوار شوید و در ایستگاه باغ وحش پیاده شوید. همچنین اگر در قسمت جنوبی دروازه کاخ تابستانی نیز ساکن هستید می‌توانید با اتوبوس‌های شماره ۲۷، ۸۷، ۱۰۵، یا مترو خط ۴ به این باغ وحش بیایید. باغ وحشی که از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۶ عصر در تمامی روزهای هفته درهایش به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند.

 

۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

 

باغ وحش پکن

 

 

در سفر خانوادگی‌تان با تور پکن به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک خاطره‌ی فراموش نشدنی برای فرزندان‌تان بسازید حتما به این باغ وحش تشریف ببرید.

۲۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران