۷ خوراکی خوشمزه برای خیابانگردی در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۷ خوراکی خوشمزه برای خیابانگردی در کوش آداسی

کوش آداسی به عنوان یکی از پرگردشگرترین و زیباترین جزیره‌های ترکیه در تمامی فصل‌های سال شلوغ و پر هیجان است. جزیره‌ای که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. جزیره‌ای که انواع تفریحات آبی را می‌توان در سواحل آن انجام داد و نقاط تاریخی ترکیه را در آن دیدن کرد. جزیره‌ای که بهترین هتل‌های ترکیه را در خود جای داده است و در بهترین امکانات از مهمانانش پذیرایی می‌کند. جزیره‌ای که کافه‌ها و رستوران‌های پرشماری دارد تا با بهترین غذاها از مهمانانش پذیرایی کند. اما در سفرتان با تور کوش آداسی اگر به دنبال غذاها و خوراکی‌های لذیذ خیابانی هستید همراه ما باشید تا ۷ خوراکی پرطرفدار که در دکه‌ها و مغازه‌های باصفای این جزیره می‌توانید بیابید را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- سیمیت به همراه چای


سیمیت یک پراشکی خوشمزه است که در شهرهای مختلف ترکیه می‌توانید آن را بیابید. نانی که هم می‌شود خالی آن را نوش جان کرد و هم به همراه یک نوشیدنی گرم. نانی که برای صبحانه زیاد در میان ترک زبان‌ها نوش جان می‎شود. نانی که در دکه‌های اغذیه فروشی و یا چرخی‌های دست‌فروش می‌توانید آن را بیابید و سفارش بدهید. نانی که در منوی کافه‌های سنتی و چای‌خانه‌های این جزیره نیز می‌توانید نشانش را بیابید. در سفرتان با تور ترکیه به کوش آداسی به شما توصیه می‌کنیم این نان را به همراه چای سفارش بدهید و در یک عصر دلپذیر نوش جان کنید.

 

 گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی 

 

 سیمیت

 


۲- کومرو


کومرو یک ساندویچ ساده پرطرفدار است که با قیمت ارزان می‌توانید آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید. ساندویچی که از پنیر و گوجه و سوسیس درست می‌شود و در نان گرد همچون یک برگر سرو می‌شود. ساندویچی که در بیشتر اغذیه فروشی‌های این شهر می‌توانید آن را بیابید و سفارش بدهید. ساندویچی که مقوی نیست اما از آنجا که با سس زیاد سرو می‌شود لذیذ است. ساندویچی که باید حواستان باشد از یک جای معتبر و تمیز آن را تهیه کنید. چرا که مواد سازنده‌اش به اندازه‌ی کافی پتانسیل اینکه یک نفر را مسموم کنند دارند.

 

بهترین نقاط کوش آداسی برای خوردن غذاهای فست فودی

 

 کومرو

 


۳- پوگاکا


پوگاکا یک ساندویچ شکم پر است که می‌شود هم به عنوان یک میان وعده و هم به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل آن را سفارش داد و نوش جان کرد. غذایی که از نان سنتی با گوشت و پنیر و یا از سبزیجات و سیب‌زمینی پر شده است. غذایی که می‌شود به عنوان ناهار یا شام و یا یک عصرانه‌ی عالی آن را از کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و یا برخی رستوران‌های سنتی کوش آداسی سفارش داد و نوش جان کرد. در این غذا اگر از سبزیجات معطر استفاده شود، یکی از خوشبوترین غذاهای ترکی طبخ می‌شود. بوی نان داغ و خمیر به همراه ریحان و نعنا بدون شک از شگفت‌انگیزترین بوها هستند.

 

۸ تفریح هیجان‌انگیز آبی کوش آداسی در روزهای تابستانی

 

 پوگاکا

 


۴- کومپیر


کومپیر یک سیب‌زمینی تنوری آسمانی است. غذایی فوق‌العاده که محال ممکن است کسی آن را دوست نداشته باشد. غذایی که در آن شکم سیب زمینی تنوری را خالی می‌کنند تا با یک سالاد روسی متشکل از ذرت و زیتون و پنیر و خیارشور و ... پر کنند و برای همه‌ی آنهایی که عاشق غذاهای سالم و مقوی گیاهی هستند سرو کنند. غذایی که قیمتش ارازن است و تهیه آن برایتان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. غذایی که می‌توانید هنگامیکه در شهر نیز قدم می‌زنید بر دست بگیرید و نوش جان کنید.

 

معرفی برترین کافه‌های کوش آداسی

 

 کومپیر

 

 

۵- صدف شکم پر


کوش آداسی یک شهر ساحلی است. بنابراین غذاهای دریایی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند. صدف شکم پر نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای آن به حساب می‌آید. در جای‌جای این جزیره می‌توانید چرخی‌های زیادی را ببینید که صدف شکم پر به فروش می‌رسانند و توریست‌های زیادی را ببینید که عاشق این غذا هستند. در نگاه اول شاید این غذا برایتان اندکی نامطبوع باشد اما مطمئن باشید گاز اول را که بزنید نظرتا عوض خواهد شد.

 

معرفی برترین سواحل کوش‌آداسی برای یک روز تفریح لذت‌بخش

 

 صدف شکم پر

 


۶- دونر کباب


شهرت دونر کباب امروزه از کشور ترکیه بیرون رفته است و در خیلی از کشورها از جمله ایران پیچیده است. امروزه در خیابان‌های تهران نیز اگر قدم بزنید می‌توانید اغذیه‌فروشی‌های زیادی را ببینید که دونر کباب طبخ می‌کنند. در خیابان‌های کوش آداسی اما می‌توانید اصل این غذا را که کباب‌شان به دست آشپزهای درجه یک ترکی سیخ شده‌اند تهیه و نوش جان کنید. خیابان‌های این جزیره پر از مغازه‌هایی هستند که دونر کباب مرغ و یا بره سرو می‌کنند.

 

سفری یک روزه از کوش آداسی به دنیای زیبای پاموکاله

 

 دونر کباب

 


۷- بستنی


بستنی بدون شک از خوراکی‌های بسیار پرطرفدار در میان توریست‌هاست. چرا که دل‌‎تان را حسابی خنک می‌کند. مخصوصا در روزهای تابستانی و گرم. در جای‌جای این جزیره و در کافه‌هایش می‌توانید انواع بستنی‌های میوه‌ای را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران