بعدازظهر متفاوت در محله بومونتی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بعدازظهر متفاوت در محله بومونتی استانبول

بومونتی یکی از کوچکترین محله‌های استانبول است اما برای گذراندن اوقات فراغت، استراحت و کسب آرامش، مکان‌های جالب فراوانی دارد. اگر در سفر خود با تور استانبول به دنبال گذراندن یک‌شنبه‌ای آرام هستید، محله بومونتی یک گزینه بسیار مناسب است.

طبیعی است که در روزهای تعطیل مانند یک‌شنبه، جمعیت بیشتری از مردم برای بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برنامه‌ریزی کرده باشند، برای همین هم اگر اهل انتظار نیستید و یا از بودن در محل‌های شلوغ لذت نمی‌برید، بهتر است خودتان را به یکی از محله‌های آرام و جذاب استانبول برسانید.

در ادامه این مطلب یک برنامه نیمروزی برای ماجراجویی در محله بومونتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید یک خاطره به یاد ماندنی از این محله کوچک با خود به خانه ببرید. این برنامه از هنگام نهار آغاز می‌شود و تا موسیقی پس از شام ادامه پیدا می‌کند.

 

ظهر و یک ناهار خودمانی

در این محله دنج و آرام، می‌توانید خودتان را به یک نهار خودمانی دعوت کنید؛ برای انتخاب رستوران یا کافه‌ای که در آن نهار را نوش جان می‌کنید، گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست. از سنتی‌ترین رستوران‌های ترکی تا کافه های مرغوب ایتالیایی. درباره تم رستوران هم انتخاب‌های زیادی دارید. از رستوران‌های شیک و لاکچری گرفته تا رستوران‌های دنج و خودمانی با میزهای چوبی کوچکی که زیر سایه بان در خیابان‌ چیده شده‌اند.

 

 ۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام 

 

محله بومونتی

 

 

اما پیشنهاد ویژه این برنامه به شما، رستوران ایتالیایی ایزولا بومونتی است. این رستوران برای سه وعده اصلی میزبان شما خواهد بود. علاوه بر این یک منوی عصرانه ویژه نیز در نظر گرفته شده است که طرفداران محلی زیادی دارد.

رستوران ایتالیایی ایزولا، یک منوی پر و پیمان و جذاب دارد. از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی مانند پاستا، پنه، اسپاگتی و لازانیا، تا غذاهای عمومی‌تری مانند همبرگر و پیتزا. یکی از پیشنهادهای مشهور سرآشپز این رستوران، غذایی است که ماهی مرکب تهیه می‌شود؛ پس اگر اهل غذاهای دریایی هستید، می‌توانید با این انتخاب متفاوت خودتان را غافلگیر کنید!

 

بعد از ظهر در جست و جوی گنج

نظرتان درباره قدم زدن پس از نهار، آن هم در یک بازار عتیقه فروشی منحصر به فرد  چیست؟ در این محله می‌توانید به بازار عتیقه فری کوی (Feriköy) که در روزهای یکشنبه برگزار می‌شود، سری بزنید و جست و جوی خود برای کشف گنج خود را آغاز کنید.

البته باید به خاطر داشته باشید که احتمالا کاوش برای یافتن گنج در بازار عتیقه فری کوی، شلوغ‌ترین بخش برنامه شما خواهد بود، چرا که افراد زیادی مشتاق حضور در این بازار و بازدید از آن هستند. یک بازار پرطرفدار که در آن می‌توانید قدیمی‌ترین و منحص به فردترین عتیقه‌های معاصر ترکیه و یا حتی قدیمی‌تر از آن را پیدا کنید. از مبل‌ها و صندلی‌های چوبی روس، گرامافون‌های قدیمی و زیورآلات آنتیک گرفته تا سکه‌های قدیمی ترکیه و اروپا، تابلوهای نقاشی هنرمندان مشهور و گمنام و فرش‌های قدیمی.

 

 این‌بار به دیدن عتیقه‌فروشی‌های مشهور استانبول بروید 

 

محله بومونتی

 

 

اگر از جست و جو در وسایل قدیمی و آنتیک لذت می‌برید، احتمالا با دست پر از بازار فری کوی بیرون می‌روید چراکه قیمت اجناس در این بازار نسبتا منصفانه است. علاوه بر این می‌توانید با چانه زنی و اصرار بر قیمت مد نظر خود، گاهی قیمت‌ها را به کمتر از نصف کاهش دهید.

 

غروب و تماشای استانبول از دریچه لنز عکاس‌ها

آرا گولر پیشگام عکاسی ترکیه و یکی از مشهورترین عکاسان مشهور قرن بیستم است که آثار او به عنوان چشم استانبول معروف شدند. او تصاویر نمادین فراوانی از شهر استانبول را ثبت کرده است. موزه آرا گولر، از آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی کار خود را آغاز کرد و یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که مجموعه گسترده و ارزشمندی از آثار این عکاس مشهور معاصر را در خود جای داده است.

 

 جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول که باید ببینید

 

محله بومونتی

 

 

در این موزه مدرن، می‌توانید تصاویر سیاه و سفید از محله‌های قدیمی استانبول را تماشا کنید که در گذر زمان دیگر شباهتی به پیش از خود ندارند.  سوابق سیاه و سفید او از یک استانبول گمشده ، ساختمانهایی که بعداً خراب شدند ، محله‌های قدیمی اکنون دگرگون شده اند و زمانی را تصرف کردند که این شهر به کلانشهر وسیع امروز تبدیل شود. اما بازدید کنندگان همچنین فرصتی بی سابقه برای فراتر از عکس نمادین گولر برای کشف سفر شخصی که او را شکل داده است ، دارند.

 

 ساعت شام

حالا زمان آن رسیده است که پس از گذراندن یک بعد از ظهر هیجان انگیز در محله بومونتی خودتان را برای وعده شام آماده کنید. منطقه بومونتی از نظر خوردن و آشامیدن یکی از غنی‌ترین محله‌های شهر استانبول است، پس برای انتخاب وعده شام هم انتخاب‌های زیادی پیشِ روی شماست. جالب‌تر آنکه هر روز رستوران‌ها و کافه‌های جدیدی در این محله کار خود را آغاز می‌کنند و این یعنی شاید شما کاشف یکی از جدیدترین‌های استانبول باشید.

با این حال، پیشنهاد فعلی ما به شما این است که شام خود را در رستوران کلیمانجارو (Kilimanjaro) میل کنید. این رستوران خوش‎نام، به خاطر منوی خوشمزه و متنوع خود معروف شده است، یک منوی خلاقانه که با توجه به تغییرات فصلی، تغییر کرده و خود را با آب و هوا تطبیق می‌دهد.

 

 جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

 

محله بومونتی

 

 

در این رستوران تنها از محصولات ارگانیک و محلی استفاده می‌شود و در واقع یکی از دلایل اصلی فصلی بودن منوی این رستوران هم به همین موضوع باز می‌گردد. علاوه بر این منوی متنوعی برای افراد با رژیم‌های غذایی متفاوت در نظر گرفته شده است. میگوی سرخ شده در رولت سیب زمینی، ماهی ساردین، ماهی مرکب، صدف شکم‌پر، بیکن قزل آلای دریایی در منوی غذاهای دریایی، بره کباب، خورش بره ذغالی، جگر کبابی گوسفند در غذاهای گوشتی و پروتئینی، خوراک کدو تنبل، خوراک قارچ وحشی، کینوا و آووکادو در منوی غذاهای گیاهی قرار گرفته‌اند.

 

 ۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند

 

محله بومونتی

 

 

پیتای ترش، سالاد جعفری، سالاد لوبیا، ماست شور، ماست آویشن و سوپ اردک پیش غذاهای محبوب رستوران کلیمانجارو هستند. دسر مارمالاد میوه این رستوران هم طرفدارهای زیادی دارد.

 

نیم شب به وقت موسیقی

موسسه زندگی شبانه استانبول (Istanbul’s nightlife institution) به نام بابل (Babylon) بخش مهمی از صحنه موسیقی شهر استانبول را از آن خود کرده است. اگر در یک شنبه شب از محله بومونتی بازدید می‌کنید، شانس این را خواهید داشت که ساعت هشت و نیم شب سری به کنسرت‌های محلی و خیابانی این موسسه بزنید. البته برای لذت بردن از این اجراها لازم است که از پیش، بلیت خود را رزرو کرده باشید.

۰۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران