۷ فیلم هالیوودی معروف که در دبی ساخته شده‌اند

جاذبه‌های گردشگری دبی
۷ فیلم هالیوودی معروف که در دبی ساخته شده‌اند

دبی یکی از لاکچری‌ترین نقاط دنیاست که هرساله مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. مسافرانی که طیف وسیعی از آنها ثروتمندان جهان می‌باشند. چرا که این شهر تمامی امکانات اقامتی، تفریحی و رفاهی لوکس را در خود دارد و با بهترین‌هایش از مسافرانش پذیرایی می‌کند. شهری که هم دریا دارد و هم صحرا و بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را در خود جای داده است. شهری که مرکزخریدهای لوکس دنیا در آن قرار دارند و در بیشتر روزهای سال میزبان برترین فستیوال‌های خرید جهان است. پیش از سفر با تور دبی به این شهر اگر به دنبال آشنایی بیشتر با آن و جاذبه‌هایش هستید همراه ما باشید تا ۷ فیلم مطرح هالیوودی که در این شهر فیلمبرداری شده‌اند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- سیریانا (Syriana)


این فیلم که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است یکی از فیلم‌های معروف هالیوود به حساب می‌آید. چرا که جورج کلونی در آن به ایفای نقش پرداخته است و به خاطر بازی در این فیلم برنده‌ی اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگری نقش مکمل مرد شده است. فیلمی که مت دیمون بازیگر دیگر معروف آن است و حول موضوع نفت و مسائل مربوط به آن می‌چرخد. این فیلم در ۱۵ لوکیشن مختلف فیلمبرداری شده است که یکی از معروف‌ترین لوکیشن‌های آن شهر دبی و آسمان‌خراش‌هایش می‌باشد.

 

تجربه‌ی شگفت‌انگیز تماشای فیلم در سینماهای چهار بعدی دبی

 

 

 

سیریانا

 


۲- وال استریت، پول هرگز نمی‌خوابد


کارگردان این فیلم الیور استون است که یکی از معروف‌ترین کارگردانان جهان به حساب می‌آید. فیلمی که در سال ۲۰۱۰ با بازیگران معروفی مانند مایکل داگلاس، جاش برولین، کری مولیگان و چارلی شین ساخته شده است. فیلمی که بیشتر صحنه‌های آن در شهر نیویورک و برخی‌هایش نیز در شهر دبی فیلمبرداری شده است. تماشای این فیلم می‌تواند شما را با امکانات لوکس دبی آشنا کند.

 

 

وال استریت

 


۳- مأموریت غیرممکن، پروتکل شبح


این فیلم که یکی از فیلم‌های دنباله دار دنیا به حساب می‌آید طرفداران خاص خودش را دارد. فیلمی که تام کروز بازیگر اصلی آن است و پروتکل شبح چهارمین فیلم از سری فیلم‌های آن می‌باشد. این فیلم در لوکیشن‌های متعددی از سراسر دنیا فیلمبرداری شده است که یکی از آنها شهر دبی می‌باشد. در جریان این فیلم تام کروز که نقش مامور ایتان هان را بازی می‌کند از بلندترین برج دنیا یعنی برخ خلیفه دبی بالا می‌رود. این فیلم شما را با فضای شهری لوکس دبی آشنا می‌کند و تصویری مدرن و جذاب از آن می‌سازد.

 

اولین سینمای ScreenX در دبی و معرفی دیگر سالن های Reel Cinemas

 

 

مأموریت غیرممکن

 


۴- جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد


این فیلم هفتمین فیلم از سری جنگ ستارگان می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. فیلمی که بازیگران اصلی آن جان بویگا، دیسی ریدلی، آدام درایور، اسکار آیزاک، اندی سرکیس، دامنل گیلسون، مکس فون سیدو، هریسون فورد، کری فیشر، مارک همیل، آنتونی دنیلز، پتر مایو و کنی بیکر هستند. بخش‌هایی از این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شده است در صحراهای ابوظبی امارات فیلمبرداری شده است. تماشای این فیلم می‌تواند شما را با خشکی‌ها و طبیعت صحرایی امارات آشنا کند

 

 

جنگ ستارگان

 


۵- سریع و خشن ۷


این فیلم نیز از سری فیلم‌های پرطرفدار هالیوود به حساب می‌آید که در سراسر جهان مخاطبان زیادی دارد. فیلمی هیجانی و اکشن، همینطور پر از تعقیب و گریز. فیلمی که سری هفتم آن را جیمز وان کارگردانی و کریس مورگان نوشته است. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان به وین دیزل، جیسون استاتهام، پل واکر، میشل رودریگز، لوکاس بلک، جوردانا بوروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، تونی جا و کرت راسل اشاره کرد. بخش‌های زیادی از این فیلم در ابوظبی امارات فیلمبرداری شده است و می‌تواند تصویر کاملی از این کشور به شما ارائه دهد.

در دبی، زیر چتر ستاره‌ها فیلم ببینید

 

 

سریع و خشن ۷

 


۶- فراتر از پیشتازان فضا


این فیلم که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است یکی از فیلم‌های معروف در فرهنگ عامه‌ی آمریکایی‌ها به حساب می‌آید. فیلمی که دبی یکی از پر رنگ‌ترین لوکیشن‌های آن محسوب می‌شود و با دیدن آن می‌توانید شهر دبی را بیشتر و بهتر بشناسید. برج العرب و خیابان شیخ زاید از پر شات‌ترین بخش‌های دبی در این فیلم است که تصاویری زیبا از شهر دبی ارائه می‌دهد. این فیلم که در ادامه‌ی نسخه‌ی تلوزیونی آن ساخته شده است در میان مردم آمریکا بسیار دیده و شناخته شده است.

 

بازدید از سالن اپرای دبی یکی از مجلل‌ترین سالن‌های خاورمیانه

 

 

 فراتر از پیشتازان فضا

 


۷- شهر زندگی


این فیلم به اندازه‌ی فیلم‌های هالیوودی دیده نشده است اما تصویر کاملی از دبی ارائه می‌دهد. کارگردان این فیلم علی مصطفی یک کارگردان دو رگه‌ی بریتانیایی اماراتی است که داستان زندگی سه فرد با سه فرهنگ مختلف را در دبی روایت می‌کند. این فیلم نه تنها شما را با فضاهای عمومی شهر دبی آشنا می‌کند بلکه شما را تا حدود زیادی با فرهنگ‌های رفتاری و عامه‌ی اماراتی‌ها نیز آشنا می‌کند. بنابراین توصیه‎‌ی ما به شما این است قبل از سفر با تور دبی اگر توانستید این فیلم را حتما تماشا کنید.

 

 

۰۵ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران