معروف‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معروف‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی

اکثر مردم دبی را با آسمان خراش‌های لوکس و سبک شهرسازی مدرن آن می‌شناسند. چرا که برج‌های بلند و ساختمان‌های باشکوه در خیابان‌ها توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این آسمان‌خراش‌ها تاثیر قابل توجهی در صنعت توریست و گردشگری دبی نیز داشته است. زیرا به کمک این سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح شهر، شهر کویری دبی به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. به طوری که امارات این روزها به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. اگر به دنبال مقصد گردشگری لاکچری برای سفر خود هستید تور دبی می‌تواند جز الویت‌های شما به حساب آید. اگر دوست دارید در این سفر از برج‌های لوکس و آسمان‌خراش‌های مدرن امارت دیدن کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی آسمان‌خراش‌های دبی

شهر دبی به عنوان سومین شهر دنیا که بلندترین برج‌ها را در خود جای داده است شناخته می‌شود. طبق آمارهای به دست آمده شهر هنگ کنگ در رتبه اول و شهر نیویورک در رتبه دوم قرار گرفته و دبی موفق شده به عنوان سومین شهر مدرن دنیا که آسمان‌خراش‌های باشکوه و زیبایی دارد معرفی شود. برای اینکه دبی به چنین موقعیتی برسد از معماران و مهندسان خبره و حرفه‌ای بسیار زیادی بهره برده است. برای اینکه از این برج‌های فوق‌العاده دیدن کنید کافی است به قدم‌زدن، گشت و گزار در سطح شهر دبی بپردازید. از جمله معروف‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی عبارتند از:

 

برج خلیفه

برج خلیفه نه تنها بلندترین آسمان‌خراش دبی به حساب می‌آید، بلکه بلندترین آسمان خراش در دنیا نیز محسوب می‌شود. این بنای شگفت‌انگیز دارای ارتفاعی در حدود ۸۲۸ متر است. خوشبختانه تمامی علاقه مندان می‌توانند در طول سفر خود به سمت این برج رفته و از معماری خارجی و داخلی آن نهایت استفاده را بکند. در ساخت برج خلیفه از مهندسان خبره دنیا کمک گرفته شده که می‌توانید در قدم به قدم آن آثاری از هنرهای زیبا و طراحی‌های برجسته را مشاهده کنید. اهمیت این برج در دبی و حتی امارات به قدری زیاد است که بومیان و گردشگران به آن لقب قلب دبی را داده‌اند. در طراحی و ساخت این آسمان خراش منحصر به فرد سعی شده تا از شکل ظاهری نوعی گل به نام لیلی که در دسته گل نرگس قرار دارد الهام گرفته شود. پیشناد میکنیم در این رابطه سری به مقاله راهنمای کاوش در اطراف برج خلیفه دبی نیز بزنید.

 

برج عرب

برج عرب یکی دیگر از بلندترین آسمان خراش‌های دبی به حساب می‌آید. به طوری که موفق شده عنوان بلندترین هتل جهان را از آن خود کند. برج العرب علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد از همان سال‌های ابتدایی که ساخته شد تاثیر به سزایی در افزایش و تقویت صنعت توریستی و جهانگردی در دبی داشته است. تاریخ ساخت این بنای باشکوه به سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ برمی‌گردد. طراحی برج عرب به گونه‌ای انجام شده که ظاهری شبیه به یک بادبان بزرگ دارد. ارتفاع کلی این هتل ۳۲۱ متر بوده و در محدوده ساحل زیبای دبی قرار گرفته است.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

 

برج‌هاى مارینا

برج‌های مارینا با داشتن ۱۰۱ طبقه موفق شده‌اند تا عنوان سومین ساختمان بلند در محدوده خاورمیانه را از آن خود کنند. البته برج‌های مارینا در امارات جز دومین آسمان خراش بلند به حساب می‌آیند. شکوه این برج‌ها به قدری زیاد است که ۲۹ عدد آسانسور در آن جای داده شده است. همچنین بخش‌هایی از آن قابلیت خرید و فروش را دارند که افراد بسیاری با خرید چند ملک در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

در برج‌های جمیرای دبی یک سفر لوکس و رویایی را تجربه کنید

 

برج هتل جیفورا

مورد دیگری که می‌توان آن را در لیست معروف‌ترین آسمان خراش‌های دبی جای داد برج هتل جیفورا است. این هتل در ۷۵ طبقه ساخته شده و از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که هتل خود را انتخاب نکرده‌اید و بودجه‌ای که برای هتل در نظر گرفته‌اید اهمیت چندانی برای شما ندارد اقامت در این هتل بی‌نظیر را برای شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. هتل جیفوریا نقش بسیار زیادی در تقویت صنعت هتل‌داری در دبی ایفا کرده است.

 

بهترین سواحل عمومی در دبی

 

در این مقاله سعی شد تا چند مورد از معروف‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی را برای شما علاقه‌مندان و مسافران تور دبی معرفی کنیم. این موارد تنها گوشه کوچکی از برج‌های باشکوهی است که می‌توانید در این سفر مشاهده کنید. چرا که با یک گردش ساده شهری در دبی می‌توانید از مشاهده برج‌های شگفت انگیز و خارق‌العاده بسیار زیاد نهایت لذت را ببرید. همچنین می‌توانید وارد این برج‌ها شده و از ارتفاع بالا چشم‌اندازها و زیبایی‌های شهر دبی را مشاهده کنید. 

۲۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران