از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

از هیجانات سفر کردن، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با فرهنگ و هنر، تفریح و امتحان کردن غذاها و دسرهای خوشمزه آن کشور است. اگر با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، بازدید از موزه‌ها و کاخ‌های باشکوه استانبول که نمایانگر تاریخ این کشور هستند و معماری قابل توجهی دارند نیز جزو گزینه‌هایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. در اینجا ۵ کاخ مشهور این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

کاخ بیلربی Beylerbeyi Palace


کاخ بیلربی در قرن نوزدهم و در بخش آسیایی شهر استانبول ساخته شده است. این بنا که یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های عثمانی محسوب می‌شود، در شرق بسفور و در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و بین سال های ۱۸۳۰ تا ۱۸۷۶ به سفارش سلطان عبدالعزیز، توسط معمار سرکیس بالیان و به سبک امپراتوری دوم طراحی و ساخته شد و در تابستان ها، برای پذیرایی از مهمانان خارجی از آن استفاده می شد. مجموعه بیلربی پوشیده از گل‌های مگنولیا، از ساختمان کاخ اصلی و چند خانه ییلاقی تشکیل شده است و کاخ اصلی چشم انداز بسیار زیبایی از بسفور دارد و در مجموع، ۳ ورودی، ۶ اتاق پذیرایی و ۲۶ اتاق دارد. در ساخت کاخ از سنگ مرمر سفید استفاده شده و دکوراسیون داخلی نقش های شرقی و ترک همراه با تزئینات غربی است. در داخل کاخ، لوسترهایی بینظیر، فرش‌های گرانبها، چینی‌های مخصوص و گلدان‌های تزئین شده‌ای را می‌بینید که به آنجا زینت بخشیده‌اند.

 

گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

 

 

Beylerbeyi Palace

 


زمان بازدید از این کاخ، ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر است و دوشنبه‌ها تعطیل است. هزینه ورودی و بازدید از کاخ بیلربی ۴۰ لیر است.
آدرس :ترکیه، استانبول، اوسکودار، محله بیلربی

 


کاخ چیران Ciragan Palace


یکی دیگر از معماری‌های سرکیس بالیان، «کاخ چیران» در بشیکتاش در سواحل بسفور است. این کاخ در قسمت آسیایی شهر قرار گرفته است. کاخ چیران به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته و در سال ۱۸۷۱ به پایان رسید و شاهد سال‌های آخر امپراطوری عثمانی بود. فضای داخلی آن به علت آتش سوزی در سال ۱۹۱۰ از بین رفت که بعدها مورد بازسازی قرار گرفت. این کاخ از سال ۱۹۹۱ برای بازدید عموم در نظر گرفته شد.

 

مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول

 

 

 Ciragan Palace

 


آدرس: ترکیه، استانبول، بشیکتاش، ۳۴۳۴۹، شماره ۳۲

 


کاخ دلماباغچه Dolmabahçe Palace


کاخ دلماباغچه در سال ۱۸۵۶ ساخته شد و اقامتگاه شش سلطان عثمانی و آخرین خلیفه عثمانی بود. بعد از تاسیس جمهوری ترکیه، اینجا برای اقامت رئیس جمهور مورد استفاده قرار گرفت. معماری و شکوه این کاخ بسیار چشمگیر است و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. گردشگران در هنگام ورود به این قصر با دروازه‌ای باشکوه روبرو می‌شوند که یک برج ساعت بسیار زیبا قرار دارد. این برج توسط سرکیس بالیان در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۵ برای سلطان عبدالحمید دوم ساخته شده است.

 

قبل از بازدید از ایاصوفیه استانبول، تاریخ و معماری آن را بشناسیم

 

 

Dolmabahçe Palace

 


تعداد مجاز برای ورود گردشگران به این کاخ، ۳ هزار نفر در طول روز است و زمان بازدید آن همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر می‌باشد.
توجه کنید که کارت بازدید از موزه های استانبول شامل این کاخ نمی شود.
هزینه بازدید از کل مجموعه بجز حرمسرا ۶۰ لیر است و برای بخش حرم ۴۰ لیر می‌باشد.


آدرس: استانبول، ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده،، خیابان دلمه باغچه، کاخ دلمه باغچه

 


کاخ ایهلامو Ihlamur Palace


سلطان عبدالمجید اول، اقامتگاهی می‌خواست که بتواند چند شبی را قبل از رفتن به یکی از کاخ‌های کنار بسفور در آن سپری کند. او به یکی از بالیان‌ها دستور ساخت کاخ ایهلامور در بشیکتاش را داد. در این کاخ یک کافه نیز وجود دارد که می‌توانید یک استکان چای ترکی یا یک فنجان قهوه ترک خوش عطر و بو نوش جان کنید.

 

مسجد رستم پاشا، گنجینه‌ای پنهان در استانبول

 

 

Ihlamur Palace

 


این کاخ همه روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۵ عصر برای بازدید عموم باز است.

 


کاخ کوچوک سو Kucuksu Palace


کاخ زیبای کوچوک سو به سبک معماری باروک ساخته شده و در بخش آسیایی در بیکوز قرار گرفته و از تنگه بسفور قابل دیدن است. مرمرهای ایتالیایی، مبلمان اروپایی و مدرن و گچ بری‌ها و تزئینات باشکوه به زیبایی این کاح افزوده‌اند.

 

 

Kucuksu Palace

 


زمان بازدید از کاخ کوچوک سو هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است و دوشنبه‌ها تعطیل است.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران