۶ فعالیتی که می‌توانید در ساحلی لیپا نوی سامویی انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
۶ فعالیتی که می‌توانید در ساحلی لیپا نوی سامویی انجام دهید

اگر به سامویی رفته‌اید، نباید فرصت حضور در ساحل لیپا نویی را از دست بدهید. این ساحل از زیباترین‌های جزیره بوده و با توجه به اینکه نسبت به بعضی‌ ساحل‌های بیش‌ از حد معروف تعداد گردشگر کم‌تری به خود جذب می‌کند، نسبتا آرام‌تر است. جدا از تفریحاتی که در خود ساحل خواهید داشت، از طریق این ساحل می‌توانید به نقاط دیگری نیز بروید که در راستای فعالیت‌های ساحلی، آن‌ها را نیز در مقاله امروز به شما معرفی خواهیم کرد.


۱- استراحت و کسب آرامش در ساحلی زیبا


لیپا نوی یکی از زیباترین سواحل منطقه است و شما روی شن‌هایی نرم و عالی بدون سنگ‌ریزه قدم می‌زنید و در پیش رو آبی شفاف و بسیار عالی خواهید داشت. ساحل را جنگلی جذاب احاطه کرده که باعث هر چه دنج‌تر شدن این مکان شده است. ساحل بزرگ و گسترده است و به راحتی می‌توانید در آن جایی برای استراحت پیدا کنید و از آفتاب گرم تایلند لذت ببرید. البته همچون سواحل معروف نزدیک به شهر، نباید انتظار امکانات رفاهی پرتعداد را داشته باشید، با این حال هستند جاهایی که بتوانید در ازای پرداخت مبلغ، آن‌ها را در اختیار بگیرید. اگر فرصت این کار را داشتید، تماشای غروب آفتاب در ساحل لیپا نوی را از دست ندهید.

 

 ۱۰ فعالیت جذابی که در جزیره پانگان سامویی باید تجربه کنید 

 

 

لیپا نویِ سامویی

 


۲- تفریحات آبی و قایق‌سواری


یکی از ویژگی‌های لیپا نوی، کم عمق بودن آب دریای آن تا حدود ۱۰ متر است. به این ترتیب به راحتی امکان این را خواهید داشت تا از آبتنی لذت برده و از تفریحات آبی مختلفی که در این مکان در نظر گرفته شده استفاده کنید.قایق‌های زیادی از جمله قایق‌های چوبی معمولی تا قایق‌های لوکس شما را برای گردش به آب می‌برند و یا اینکه شما می‌توانید با قایق‌های لوکس اجاره‌ای، خود را به ساحل رسانده و با همان به گردش در آب اطراف ساحل مشغول شوید.

 

 ۷ مکان تماشایی در سامویی که می‌توانید رایگان از آن‌ها دیدن کنید

 

 

لیپا نویِ سامویی

 


۳- صبحانه، عصرانه یا ناهار در رستوران نیکی


این محل یک کلاب تفریحی ویژه در نزدیکی ساحل است که حیاطی بزرگ با استخر مشرف به آب دارد. جایی نسبتا گران‌قیمت که هم غذاهای مختلف برای وعده‌های مختلفی ارائه می‌کند و هم اینکه می‌توانید در آن جا نوشیدنی سفارش دهید. با توجه به کیفیت بسیار خوب غذاها، اگر صبح زود به ساحل رسیدید حتما صبحانه را در این رستوران میل کنید. یم برنامه خاص نیز برای برانچ روزهای یکشنبه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت کرده و همراه با صدای موسیقی و نوشیدنی‌های مختلف، به تفریح بپردازید.

 

 خوشمزه‌ترین غذاها را در کدام رستوران‌های ساموئی بخوریم؟

 

 

لیپا نویِ سامویی

 


۴- به آبشار نا مائونگ بروید


این آبشار در نزدیکی ساحل و در جنگل اطراف آن واقع شده و از جمله جاهایی در سامویی خواهد بود که از رفتن به آن به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. جدا از زیبایی‌های جذاب این آبشار، امکان شنا در استخر طبیعی پای آب و همچنین شیرجه در آب از روی صخره‌ها نیز برایتان وجود خواهد داشت. شما می‌توانید بساز ناهارتان را به این منطقه ببرید تا هم از گرمای ساحل در ساعات ظهر در امان بمانید و هم در فضا و آب و هوایی بسیار خوب به صرف ناهار مشغول شوید. یک کمپ سافاری نیز در این منطقه وود دارد که می‌توانید از آن‌ نیز دیدن کنید.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری در ساموئی که باید ببینید

 

 

لیپا نویِ سامویی

 


۵- معبد وات ساموت تارام


این معبد نیز در نزدیکی ساحل واقع شده و از جمله دیگر مراکزی است که می‌تواند ساعاتی از گردش یک روزه‌ی شما در منطقه را به خود اختصاص بدهد. این معبد بودایی با ستون‌های طلایی خود، یکی از زیباترین معابد سامویی محسوب می‌شود که از نظر طراحی هنری و معماری، چشم نواز و فراموش نشدنی است. با توجه به اینکه این معبد در جایی خاص قرار گرفته و گردشگران عموما زحمت رفتن به این مکان را در حالت معمول به خود نمی‌دهند، بودن در ساحل لیپا نوی، بهترین فرصت برای دیدن این مکان زیبا است.

 

 ساموئی جزیره‌ی شن‌های سفید؛ جایی برای شنا کردن و آفتاب گرفتن 

 

 

لیپا نویِ سامویی

 


۶- بازدید از مرکز هنری و فرهنگی دوسیت دوا


در ادامه‌ی بازدید از نقاط فرهنگی خود در زمان گردش روزانه، بهترین کار رفتن به این مرکز هنری و فرهنگی است که با تلاش هنرمندان جزیره بنا شده و جلوه‌ای بسیار زیبا از زیبایی‌های هنری و فرهنگی مردم این منطقه، مالزی و حتی فرهنگ مردم اندونزی می‌شود. این مرکز دارای موزه، گالری هنری و بخش‌های بازسازی یا کپی کاری از مکان‌های تاریخی می‌شود.

 

 

لیپا نویِ سامویی

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران