ماجراجویی در ۵ غار زیبای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
ماجراجویی در ۵ غار زیبای گرجستان

سفر با تور گرجستان، به این کشور کوهستانی با طبیعتی بکر و بی نظیر، رودخانه‌های خروشان، دریاچه‌های زیر زمینی و غارهای اسرارآمیزش می تواند تجربه‌ی هیجان انگیزی برای شما به دنبال داشته باشد. سفری که در آن با طبیعتی متفاوت روبرو خواهید شد و اگر برایتان جذاب است که به اماکن جدیدی به غیر از دیده‌هایتان قدم بگذارید و کمی ماجراجویی کنید، بازدید از غارهای زیبای گرجستان را فراموش نکنید و برای معرفی آنها همراه ما باشید.

 

غار ساتاپلیا Sataplia


غار ساتاپلیا در شهر کوتائیسی واقع شده که در ابتدا پایتخت گرجستان غربی و پادشاهی ایمرتی بوده است. هم اکنون این غار محافظت شده در ۶ کیلومتری کوتائیسی و در نزدیکی غار پرومتئوس قرار دارد. این غار به همراه پارک بزرگ و جنگلی در ساتاپلیا در انتظار بزرگسالان و کودکانی است که قصد دارند خاطرات به یاد ماندنی برای خود بیافرینند. خاطره‌ای به همراه ماجراجویی، هیجان و ثبت تصویری زیبا در ذهن بیننده از سفرش به کشور گرجستان. اولین چیزی که درون غار نظر گردشگران ، مخصوصا کودکان امروز را جلب می‌کند، وجود رد پای دایناسور‌ها است که گفته می‌شود اینجا روزی محل زندگی آنها بوده، به صورتی که بیش از ۲۰۰ رد پای دایناسور با قدمتی بیش از ۱۲۰ میلیون سال در این منطقه کشف شده است. توجه داشته باشید که به هنگام بازدید از این رد پاها به توضیحات راهنمای تور یا راهنمای داخل غار با دقت گوش کنید تا تفاوت‌ها و جزییات هر کدام از آنها را بدانید. به غیر از این جاذبه عجیب، نورپردازی و موسیقی که در بدو ورود توجه‌تان را به خود جلب می‌کند که تا پایان بازدیدتان از غار حس لذت بخش و دلپذیری را برایتان به همراه دارد. در فضای بیرونی غار نیز رستورانی وجود دارد تا اگر بخواهید استراحتی کوتاه داشته و چیزی میل کنید به آنجا رفته و غذای مورد علاقه‌تان را نوش جان کنید.

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان

 

 

Sataplia

 

 

غار پرومتئوس Prometheus Cave


در ۲۰ کیلومتری شهر کوتایسی در غرب گرجستان یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین غارهای این کشور واقع شده است که در سال ۱۹۸۴ کشف شد. با اینکه فقط بخشی از این غار یعنی حدود ۱۰۶۰ متر از طول حدود ۱۱ کیلومتری آن (یک دهم) برای بازدیدکنندگان در دسترس می‌باشد اما گردش در داخل غار حدود ۱ ساعت به طول می‌انجامد. دمای داخل آن حدود ۱۴ درجه سانتیگراد ثابت است که به گردشگران اجازه می‌دهد تا در هر زمان از طول سال که می‌خواهند از این غار دیدن کنند. درون غار، دریاچه‌های زیر زمینی وجود دارند که هوای غار را مرطوب نگه می‌دارند. درون این غار به دقت و زیبایی چراغانی و نورپردازی شده است. از آنجایی که غار پرومتئوس در نزدیکی غار ساتاپلیا است، می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید تا از هر دوی آنها در یک روز بازدید نمایید.

 

۱۰ مکان بسیار عالی در گرجستان برای گرفتن عکس‌های خاص‌ و به یادماندنی

 

 

Prometheus Cave

 

 

غار قیفی شکل ملوری Melouri


در نزدیکی غار پرومتئوس و حدود ۳ کیلومتر آن طرف تر غار دیگری وجود دارد که شبیه به قیف است و طولی حدود ۲۰۰۰ متر دارد. گذرگاه این غار با توجه به شکل آن، کمی پیچیده است و نیاز به مهارت و توانایی ویژه برای عبور از غار دارد.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در گرجستان برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

 

Melouri

 

 

غار Bgheri


غاری به اسم Bgheri در منطقه Tskhalbut Bgheri وجود دارد که در میان کوهنوردان محبوب است. سختی عبور برای این غار زیاد است و پیچیدگی زیاد عبور از آن به مهارت های ویژه نیاز دارد و توصیه می‌شود که در اینجا غارنوردی با راهنمایی حرفه‌ای انجام شود. غار Bgheri در ارتفاع ۴۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد. برای ورود به آن شما نیاز دارید تا از یک آبشار ۲۰ متری پایین بیایید. پس از فرود از آبشار شما خود را در محوطه‌ای استالاکتیتی خواهید یافت. همچنین در غار، دریاچه زیرزمینی و رودخانه نیز وجود دارد.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

 

Bgheri

 


غارهای Vardzia


بنای یادبود معماری گرجستان، شهر ویرجدیای سنگی، در Aspindza، در استان سامتچه گرجستان و تقریبا در ۷۰ کیلومتری جنوب از شهر برجیومی (در حدود ارتفاع ۳۰۰۱ متری) و شبیه به غارهای تو در تو واقع شده است. قلمرو سامتشکه-جواحتی به عنوان یک مانع برای جدایی کشور از جهان اسلام بو. این مکان به تئاتر عملیات نظامی تبدیل شد و همچنین برای مونتاژ و بازنگری سربازان گرجستانی که برای مبارزات طولانی آموزش دیده می‌دیدند، مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین پادشاه جورجی که در سال ۱۱۵۶ - ۱۱۸۴ حکومت کرد، تصمیم گرفت که یک قلعه در شهر بسازد و زنجیره‌ای از قلعه‌ها را که از زمین محافظت می کردند، تکمیل کند. اکثر اتاق‌های سنگی در شهر برای اقامت در نظر گرفته شده بود. هر خانه شامل سه اتاق مجاور است. طبقه ها با گذرگاه های مخفی و سوراخ‌هایی ساخته شده که در سقف کمربندی با نردبان چوبی به آنها متصل شده است.

 

این ۶ پارک ملی گرجستان را حتما ببینید

 

 

Vardzia

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران