در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

استانبول یکی از پر گردشگرترین شهرهای ترکیه است که بجز جاذبه‌های دیدنی مشهورش به رستوران‌ها، شیرینی‌ها و قهوه‌اش نیز معروف است. به طوری که در سفرتان با تور استانبول به این شهر حتما سری به رستوران‌های بی‌نظیر آن برای صرف کوفته‌ها، کباب‌ها، سوپ و انواع غذاهای دریایی و محلی بزنید تا مزه آن برای همیشه در دهانتان بماند. این تنوع خوراکی‌ها را ممکن است در محله‌های مختلف این شهر بزرگ تجربه کنید اما اگر گذرتان به خیابان استقلال افتاد که تقرییا هر گردشگر حتما یکبار در سفرش به این خیابان قدم می‌گذارد، بهتر است در طول مسیرتان و دیدن جاذبه‌های این منطقه اعم از فروشگاه‌ها، کلیسا و در انتهای خیابان، قلعه گالاتا، خوردن این خوشمزه‌ها که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد را از دست ندهید:

 

 

بستنی دوندورما Dondurma


از میدان تکسیم که وارد این خیابان طویل سنگفرش شده شوید، با انواع فروشگاه‌های پر زرق و برق و رستوران‌ها روبرو خواهید شد که شما را جذب می‌کند. اما خب نمی‌توانید همه آنها را امتحان کنید. گاه ممکن است بعضی فروشگاه‌ها را تماشا کنید و بگذرید و گاه با قیمت‌های بالای اجناس برندها مواجه شوید که لازم باشد برای خنک شدن دلتان یک بستنی ترکی را که با حرکات زیبا و هیجان‌انگیز درست می‌کنند مزه کنید. دوندورما نسبت به بستنی‌های ایرانی چسبندگی و تراکم بیشتری دارد. در قدیم فقط با پودر پسته تزیین می‌شده اما حال به اشکال و رنگهای متنوع می توانید آن را نوش جان کنید.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

بستنی دوندورما

 

 

بستنی مک دونالد


مک دونالد در سراسر دنیا ابتدا به برگرها، سیب زمینی و سپس قهوه و بستنی‌اش مشهور است. در اوایل خیابان استقلال از سمت تکسیم، در سمت چپ نیز مک دونالد خودنمایی می‌کند.زمستان یا تابستان فرقی نمی‌کند، خوردن بستنی وانیلی قیفی مک دونالد را که فقط ۱.۵ لیر قیمت دارد را از دست ندهید. این بستنی کوچک خوش طعم شما را به دنیایی فراتر از مکانی که هستید خواهد برد.

 

 

بستنی مک دونالد

 

 

باقلوا


محبوب‌ترین شیرینی ترکیه و حتی ایران باقلواست. با دو طعم نزدیک به هم اما متفاوت. باقلوای ترکی و باقلوای یزدی. هر دوی آنها را می‌توانید در کشورمان امتحان کنید اما بهتر است طعم باقلوای ترکی را یک‌بار در استانبول بچشید. این شیرینی که با طعم‌های مختلف آغشته به مغزهایی چون گردو، پسته، بادام و فندق به صورت چندلایه به همراه عسل یا شهدهای مختلف وجود دارد، در ویترین‌ شیرینی فروشی‌ها به شما چشمک می‌زنند. اگر عاشق شیرینی هستید نمی‌توانید در مقابل این پیشنهاد خوشمزه مقاومت کنید پس به یکی از این مغازه‌ها رفته و از هر کدام که میلتان می‌کشد سفارش دهید و با چایی یا بستنی میل کنید حتی می‌توانید جعبه‌ای با خود ببرید تا در گشت و گذارهایتان در شهر هر چند تا که خواستید بخورید و لذت ببرید.

 

۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

 

 

باقلوا

 

 

قهوه ترک


یکی از معروف‌ترین انواع قهوه که می‌توانید میل کنید قهوه ترک است. این نوشیدنی در ترکیه قدمتی دیرینه دارد که با سنت مردم این کشور نیز تلفیق شده و حتی در مراسم اولیه ازدواج نیز سرو می شود. برای سرو این نوشیدنی، ابتدا دانه‌های برشته و پودر شده قهوه را در قهوه جوشی جوشانده و در فنجان می‌ریزند. شما نیز می‌توانید هنگامی که از قدم زدن در این خیابان طولانی خسته شده اید به یکی از کافه‌ها بروید و یک قهوه ترک لذیذ به همراه یکی از شیرینی‌های خوشمزه محلی سفارش دهید.

 

 

قهوه ترک

 

 

راحت الحلقوم (Lokum)


به خاطر پخت متنوع با طعم های مختلف راحت الحلقوم‌های تبریز و فروش آنها در سراسر ایران با این شیرینی نرم، رنگارنگ و مربعی شکل آشنا هستید. اما به هنگام گذر از خیابان استقلال آنقدر انواع مختلف این شیرینی رنگی و زیبا را برای تست به شما تعارف می‌کنند که نمی‌توان به سادگی و بدون مزه کردن از کنارشان گذشت. حتی اگر اهل خوردن شیرینی نیز نباشید به شما توصیه می‌کنیم از هر کدام از انواع آن یک عدد را امتحان کنید.

 

۹ خوشمزه‌‌پزی در استانبول برای نوش جان کردن دسرهای لذیذ ترکی

 

 

راحت الحلقوم

 

 

در صورتی که ظهر یا شب هنگام در این خیابان گردش می کنید، می توانید غذاهای لذیذ رستوران های آن یا کافه های شبانه را نیز تجربه کنید.

۲۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران