گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

استانبول یکی از رویایی‌ترین شهرهای اروپا و آسیاست که می‌شود روزهای پر دغدغه و پرنشاطی را در آن پشت سر گذاشت. شهری پر از جاذبه‌های تاریخی و شهری. شهری پر از رویدادهای جمعی. پر از دورهمی‌ها و محل‌های با هم بودن. شهری با بهترین کافه‌ها قهوه‌ها. شهری که زیبایی‌های بی‌انتهایی دارد. آنقدر که به شمارش نمی‌آیند. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال گشت و گذارهای شهری پر هیجان هستید و از قدم‌زدن و دیدن مردمان در روزها و شب‌ها لذت می‌برید همراه ما باشید تا با هم به یکی از پر رویدادترین خیابان‌های این شهر یعنی خیابان بغداد سری بزنیم.

 


خیابان بغداد، خیابان پرشور و پر رویداد


یک خیابان جذاب و تاریخی که قدمتش بازمی‌گردد به حدود ۴۰۰ سال پیش و زمان امپراتوری بیزانس روم و بعدها عثمانی. خیابانی که در گذشته یکی از اصلی‎‌ترین مکان‌های داد و ستد به حساب می‌آمده و تجار مختلف در آن کسب و کار داشتند. خیابانی که راه ارتباطی میان آناتولی و قسطنطنیه بوده است و در سال ۱۶۳۸ میلادی به این اسم نامیده شده است. خیابانی که در ابتدای قرن بیستم میلادی بسیاری از شاهزادگان و شاهان تصمیم گرفتند در آن اقامت کنند و از این رو خانه‌های مجلل در آن ساختند و کف آن را سنگفرش کردند تا تنها حمل و نقل با کالسکه در آن امکان پذیر باشد. خیابانی که پس از استقرار جمهوری ترکیه بر دستگاه سیاسی این کشور، آسفالت شد و خط ترامو برای آن کشیده شد تا تبدیل به یکی از اصلی‌ترین شریان‌های حیاتی شهر استانبول شود. خیابانی که امروزه یکی از اصلی‌ترین محل‌های رفت و آمد مردمان و گردشگران استانبول به حساب می‌آید و در روزها و شب‌های زمستانی و تابستانی زیبایی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارد.

 

 مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول 

 

 

خیابان بغداد استانبول

 


بغداد خیابان دور دور جوانان


این خیابان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های استانبول برای دور هم بودن جوانان ترکیه به حساب می‌آید که بیشتر شب‌های تابستانی به یکدیگر می‌پیوندند. خیابانی پر از نور و رنگ که هرکسی را به خودش جلب می‌کند. خیابانی پر از بوتیک که برندهای زیر در آن شعبه دارند.

  • واکو (Vakko): در یک ساختمان قدیمی و چوبی، در جاییکه یادآور خاطره‌هاست یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین شعبه‌های واکو در کشور ترکیه واقع شده است که با مراجعه به آن بهترین خریدهایتان را می‌توانید انجام بدهید.
  • فروشگاه گیلان (Gilan): اگر به دنبال جواهرات درجه یک و منحصر به فرد هستید این فروشگاه در خیابان بغداد یکی از معروف‌ترین جواهرفروشی‌های کشور ترکیه و شهر استانبول به حساب می‌آید. جاییکه به روزترین طراحی‌ها را به فروش می‌رساند.
  • فروشگاه پاشا باغچه: یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه‌های استانبول که با رفتن به آن می‌توانید وسایل دکوری، ظروف کریستالی و لوازم تزئینی منزل خریداری کنید همین مکان است. جاییکه مدهای روز دنیا در آن به فروش می‌رسند و شما با رفتن به آن می‌توانید متفاوت‌ترین سوغاتی‌هایتان را خریداری کنید.

 

 

خیابان بغداد اسستانبول

 

 

  • فروشگاه بیمن (Beymen): بیمن یکی از معروف‌ترین برندهای ترکی در زمینه‌ی پوشاک به حساب می‌آید که با رفتن به فروشگاه آن در خیابان بغداد می‌توانید لباس‌های با کیفیت با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. در فروشگاه خیابان بغداد این برند همچنین می‌توانید سراغ برندهای معروف پوشاک دیگر را نیز بگیرید و خریداری کنید.
  • کتاب فروشی D & R: اگر علاقه‌مند به کتاب‌ فروشی‌ها هستید این کتاب فروشی در خیابان بغداد یکی از مکان‌هایی است که در سفر به استانبل می‌توانید به آن سر بزنید و از دیدن و مطالعه‌ی کتاب‌ها لذت ببرید. در این کتاب فروشی علاوه بر کتاب‌های مختلف به زبان ترکی، کتاب‌های انگلیسی زبان نیز می‌توانید پیدا کنید.

 

 گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس 

 

 

خیابان بغداد استانبول

 


بغداد خیابان جشن‌های عمومی است


اگر بخش اروپایی استانبول خیابانی مانند استقلال دارد که میزبان رویدادهای جمعی این بخش شهر است، بخش آسیایی استانبول نیز خیابان بغداد را در خود دارد تا میزبان انواع رخدادها و دورهمی‎ها باشد. خیابانی که هرساله در نهم اکتبر که روز جمهوری ترکیه است جشن‌های بزرگی در آن برپا می‌شود. همچنین در روزهای زمستانی سال نو و کریسمس نیز این خیابان یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های استانبول به حساب می‌آید.

۰۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران