۱۰ جاذبه‌ی دیدنی شهر رویایی آیاناپا در قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
۱۰ جاذبه‌ی دیدنی شهر رویایی آیاناپا در قبرس

در فصل تابستان و بهار، هنگامی‌ که هوا مطبوع و سرخوش است، هنگامی که ساز آسمان کوک است از آواز پرندگان، شهری در قبرس وجود دارد که می‌شود پناهگاه مسافران. شهری در سواحل جنوبی قبرس که آب‌های زلال دارد و شن‌های سپید فام. شهری بی‌نظیر برای سفرهای عاشقانه. شهری پر از گوشه‌های دنج و رمانتیک. شهری به نام آیاناپا. در سفرتان با تور قبرس اگر می‌خواهید با یک شهر رویایی آشنا شوید همراه ما باشید تا ۱۰ جاذبه‌ی دیدنی آیاناپا را برای آشنایی بیشتر شما با این شهر خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- پارک آبی Water world


نمی‌شود یک شهر ساحلی درجه یک در یک نقطه از جهان وجود داشته باشد و آن شهر حداقل یک پارک آبی درجه یک در خود نداشته باشد. واتر ورلد یکی از بهترین پارک‌ آبی‌های قبرس است که امکانات و تفریحاتش هم برای بزرگسالان مناسب است و هم برای کودکان و خردسالان. انواع سرسره‌ها و استخرها هیجان‌انگیز در این پارک وجود دارند تا آن را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل کنند.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا که در سفر به قبرس باید از آنها دیدن کنید 

 

 

 پارک آبی Water world

 


۲- کلیسای آیاناپا


کلیسایی به قدمت ۶۰۰ سال. کلیسایی که مربوط به زمان حکمرانی ونیزی‌ها در این شهر ساخته شده است و امروزه قدیمی‌ترین بنای دیدنی آیاناپا به حساب می‌آید. کلیسایی که در گذشته در میان نخلستان ساخته شده است و امروزه در قلب شهر قرار دارد. کلیسایی که در مجاورتش یک غار و یک چاه نیز وجود دارد که قدمتشان به زمان امپراطوری بیزانس در این منطقه، یعنی قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد.

 

 

کلیسای آیاناپا

 


۳- خلیج کونوس


در دل طبیعت و سرسبزی‌ها، در جایی که دورش را صخره‌های بلند بالا گرفته است، خلیجی وجود دارد که یکی از بهترین نقاط آیاناپا برای تفریح به حساب می‌آید. خلیجی که در آن می‌شود انواع تفریحات دریایی و ساحلی را انجام داد. هر ساعت از روز به این خلیج تشریف ببرید قایق‌های تفریحی را می‌توانید ببنید که روی موج‌های ریز و نرم آب می‌لغزند تا شما سوارشان شوید و آب‌های زلال و شفاف این منطقه را کشف کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به غواصی هستید این خلیج یکی از بهترین نقاط آیاناپا برای آن است.

 

 

خلیج کونوس

 


۴- موزه تالاسا


یکی از بهترین و جالب‌ترین موزه‌های قبرس همین موزه است. جایی برای ماجراجویی. موزه‌ای که تاریخ ۷۰۰ ساله‌ی دریانوردی در این منطقه را با اشیای به جا مانده از گذشته نشان می‌دهد و روایت می‌کند. موزه‌ای خاص که در آن بادبان‌های تاریخ افراشته شده است و تعداد زیادی از گردشگران قبرس تنها برای دیدن این موزه به آیاناپا سفر می‌کنند. تماشای انواع فسیل‌ها، لاکپشت‌ها و صدف‌ها از تجربه‌های لذت‌بخش بازدید از این موزه به حساب می‌آید.

 

 ۵ تفریح هیجان‌انگیز که در سفر به لیماسول قبرس باید انجام بدهید 

 

 

موزه تالاسا

 


۵- غارهای دریایی


بازی موج‌ها و صخره‌ها، بازی بادها و باران‌ها با تخته سنگ‌ها در سالیان سال و دوران‌ها سبب به وجود آمدن غارهای دریایی زیادی در این شهر شده است تا با رفتن به آنها بتوانید بهترین عکس‌های عمرتان را ثبت کنید. غارهایی که از دل آنها نگاه کردن به ساحل و دریا حال و هوای دیگری دارد. این منطقه از قبرس پر است از غارهای دریایی که شکل و فرم فراموش ناشدنی به این منطقه می‌بخشند.

 

 

غارهای دریایی

 


۶- پارک تندیس


بر کرانه‌ی مدیترانه، در ساحلی زیبا و جذاب می‌توانید ساعت‌ها قدم بزیند و مجسمه‌های مختلف از هنرمندان قهار دنیا را تماشا کنید. پارکی که برای جمع‌آوری مجسمه‌هایش از آثار ۲۰ مجسمه‌ساز کمک گرفته است و روز به روز به تعداد مجسمه‌هایش افزوده می‌شود. مجسمه‌های این پارک مرمرین هستند و بهترین زمان بازدید از این پارک به هنگام غروب آفتاب است. چرا که می‌توانید بهترین عکس‌های حضورتان در آیاناپا را هنگامیکه آفتاب در پشت سرتان دارد غروب می‌کند بیندازید.

 

 

پارک تندیس

 


۷- پروتاراس


پروتاراس مجموعه‌ای از روستاها در شمال آیاناپا هستند که امروزه به یک منطقه‌ی توریستی و تفریحی بدل شده‌اند. منطقه‌ای پر از اقامتگاه‌های کوچک نقلی که امکان شب‌مانی را برای شما فراهم می‌آورند. منطقه‌ای پر از تفریحات روستایی مانند سوارکاری و پر از کافه‌ها و رستوران‌ها که می‌شود غذاها و نوشیدنی‌های محلی را در آن نوش جان کرد.

 

 

پروتاراس

 


۸- ساحلی نیسی


اگر اهل آفتاب گرفتن و شنا هستید این ساحل یکی از بهترین تفریحگاه‌ها برای شماست. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید شیرجه زدن و شنا کردن در آب‌های کم‌عمق، شفاف و آرام را تجربه کنید. همچنین می‌توانید در طول ساحل ساعت‌ها قدم بزنید و یا دراز بکشید و آفتاب بگیرید. ‌

 

 ۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن 

 

 

ساحلی نیسی

 


۹- شهربازی پالیاستو لونا


اگر اهل هیجان و تفریحاتی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد هستید در سفر به آیاناپا حتما باید به این شهربازی تشریف ببرید. جاییکه یکی از بزرگترین شهربازی‌های قبرس به حساب می‌آید و بیش از ۲۵ بازی خاطره‌انگیز دارد. رفتن به این شهربازی یکی از تفریحات مناسب برای سفرهای خانوادگی به حساب می‌آید.

 

 

شهربازی پالیاستو لونا

 


۱۰- مقبره‌های ماکرونیسوس


در گوشه و کنار قبرس اگر بگردید می‌توانید بقایای تمدن کهن را ببینید و این مقبره‌ها نیز گوشه‌ای از بقایای به جا مانده از تمدن رومی هستند. مقبره‌هایی که در سال ۱۹۸۹ اکتشاف شده‌اند و امروزه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آیاناپا به حساب می‌آیند.

 

 

مقبره‌های ماکرونیسوس

۰۵ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران