جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری کیش
جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

کیش جزیره‌ای حدودا ۱۰۰ کیلومتر مربعی در فاصله ۲۰ کیلومتری ساحل ایران است. کیش نسبت به دو جزیره اصلی دیگر ایران لوکس‌تر و توسعه یافته‌تر است و مانند قشم، این جزیره هم منطقه آزاد تجاری است. این یعنی توریست‌های خارجی برای ورود به آن تا ۱۴ روز نیاز به اخذ ویزا ندارند. تابستان‌ها با وجود گرما و رطوبت بالای هوا سفر کمی دشوار است. بهترین ماه‌ها برای سفر با تور کیش به این جزیره مهر و آبان، و اسفند و فروردین است. ما در اینجا به بهترین فعالیت‌های این جزیره می‌پردازیم.

 

 

ورزش‌های آبی

ما همیشه در مورد مناطق برجسته آسیای شرقی صحبت کردیم در حالی که کیش هم دارای طیف وسیعی از فعالیت‌های آبی جذاب از پاراسلینگ گرفته تا غواصی، جت اسکی‌سواری، اسکی‌برد و غیره‌را ارائه می‌دهد. این ورزش‌ها همه توسط جوانان ایرانی و کمپانی‌های بومی ارائه می‌شوند و یادآوری می‌کنند فارغ از فرهنگ و جایی که در آن هستید تفریحات گردشی در همه جا یکسان است. شاید برای زنان کمی غواصی با تمامی پوشش کمی سخت باشد، می‌توان به جای غواصی، از قایق‌های گردشی که پایین آن‌ها شیشه‌ایست برای تماشای زندگی دریایی خلیج همیشه فارس استفاده کرد.

 

 

کیش

 

 

دوچرخه‌سواری

در طول جزیره مسیرهای دوچرخه‌سواری به طول بیش از ۷۵ کیلومتر جدا از جاده‌های ماشین‌رو وجود دارد که از کنار زیبایی‌های طبیعی و دیدنی ساحلی و خلوت عبور می‌کنند. این مسیرها فرصت تماشای مناطق زیبای ساحلی و غیر ساحلی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مسیرها رکاب بزنید و در نقاط زیبای آن توقف کنید و عکس‌های زیبایی بیاندازید. در سراسر جزیره ایستگاه‌های کرایه دوچرخه، سه‌چرخه و اسکوتر وجود دارد. شما می‌توانید این لوازم را از یک ساعت تا یک روز کرایه کنید.

 

 

کیش

 

 

کشتی یونانی

Khoula F نام کشتی به گل نشسته‌ایست که از سال ۱۹۶۶ در جنوب غربی ساحل ایران اسیر شده و حالا یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش محسوب می‌شود و به عنوان نماد این جزیره بر روی لیوان‌ها، تی‌شرت‌ها و لوازم سوغاتی از آن استفاده می‌شود. این کشتی انگلیسی ساخت بارها و بارها تغییر مالکیت داد تا این که آخرین بار با مالکیت یونان، در نزدیکی ساحل ایران به گل نشست. یکی از دیدنی‌ترین منظره این کشتی تماشای آن در افق نارنجی غروب است.

 

 

کشتی یونانی

 

 

آدرس: ایران، کیش، پارک کشتی یونانی

 

 

ساحل مرجانی

این ساحل که در قسمت شرقی جزیره واقع شده به دلیل مرجان‌های رنگی زیبا از شهرت بالایی برخوردار است. طول این ساحل را چترهای آفتابی و سایبان‌ها پوشانده‌ و در پس‌زمینه سبز درختان نخل منظره‌ای به غایت زیبا را پدید آورده‌اند. این ساحل از محبوب‌ارین نقاط جزیره برای تماشای طلوع فراموش‌نشدنی آفتاب هم هست. به علاوه بسیاری از شرکت‌های تفریحی آبی متعلق به این ساحل هستند. شما می‌توانید با رزرو در این شرکت‌ها فرصت بهتری برای تفریح داشته باشید.

 

 

ساحل مرجانی

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، ساحل مرجانی

 

 

شهر زیرزمینی کاریز

معضلات مربوط به آب موضوعی جدید در ایران نیست و کشور ما همیشه و از دیرباز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد. به همین دلیل استفاده از قنات‌ها دراین تاریخی طولانی دارند. کاریز هم یکی از قنات‌های ۲۵۰۰ ساله به جا مانده است که می‌توانید تونل‌های پیاده‌روی به زیر زمین بروید و از نزدیک سیستم آبگیری ایران باستان را مشاهده کنید. تونل‌های این قنات که بیش از ۸ کیلومتر در زیر جزیره گسترده شده بیشتر شبیه یک شهری  زیرزمینی است. گرچه این قنات باستانی به خوبی حفظ شده اما افزودن سرویس بهداشتی و یک چای‌خانه به روز شده است.

 

 

شهر زیرزمینی کاریز

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، میدان المپیک، میرمحنا، شهر زیرزمینی کاریز

 

 

شهر باستانی حریره

طبق باور خیلی‌ها حریره شهر باستانی قرن ۸امی همان شهر رویایی سعدی است که در شعرهایش به عنوان گلستان از آن یاد کرده است. حریره در قسمت مرکزی و سرقی جزیره واقع شده و چشم‌اندازی بسیار خوب از معماری باستانی ایران ارائه می‌دهد. با این که بسیاری از نقاط آن این بین رفته اما بخش‌های باقی مانده نشان از رونق و زیبایی چشمگیر آن دارد. طبق کاوش‌هایی که در این شهر انجام شده به نظر می‌رسد بین هزار تا ششصد سال پیش در آن زندگی جریان داشته و پس از آن به حال خود رها شده است.

 

 

شهر باستانی حریره

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، کرانه، شهر باستانی حریره

 

 

مخزن آب دوقلو

این مخزن آب که در سال ۱۳۷۲ ساخته شده شباهت بسیاری به سبک مخازن آب یزد دارد. در نقاطی که با کمبود آب مواجهند با چنین معماری‌هایی سعی می‌کنند آب را ذخیره کنند. سازه‌های باستانی ایرانی سعی می‌کردند در نقاط بادگیر دمای هوا را خنک نگه دارند تا آب بیشتری ذخیره شود.

 

 

مخزن آب دوقلو

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، مخزن آب دوقلو

 

 

لاک‌پشت‌های جزیزه

قسمت‌های شرقی و غربی ساحل جزیره میزبان زندگی لاک‌پشت‌های دریایی و محل تخم‌گذاری آن‌هاست. این سواحل به شما فرصت تماشای لاک‌پشت‌های غول‌پیکر را می‌دهند. دوربین‌تن را ببرید و از فاصله‌ای مناسب برای تماشای این موجودات آرام دریایی و عکاسی از آن‌ها کمین بکشید.

 

 

لاک‌پشت‌های جزیزه

 

 

پارک دلفین کیش

پارک دلفین یک پارک ۱۷۰ هکتار است که نه تنها دارای زندگی دریایی است، بلکه انواع باغ‌ها، از قبیل باغ پروانه، ارکیده و کاکتوس، و همچنین بزرگ‌ترین استخر جزیره با دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌ها را نیز ارائه می‌دهد. پارک باغ پرندگان شامل بیش از ۴۷ گونه از پرندگان و حیوانات دیگر بوده و محلی عالی برای گردشی خانوادگی همراه با کودکان است. با این که بازدید کامل از این مجموعه چندین ساعت زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد اما بی‌شک محلی عالی برای روزی خانوادگی خواهد بود.

 

 

پارک دلفین کیش

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، پارک دلفین کیش

 

 

مجموعه تفریحی درخت سبز

در شمال جزیره منطقه‌ای سبز وجود دارد که به دره پرتغالی هم شناخته می‌شود. در این محوطه سرسبز مجموعه درخت سبز، در نزدیکی کهن‌سال‌ترین درخت لور یا همان انجیر ساخته شده است. طبق گفته‌ها این درخت انجیر شکوهمند حدود ۶۰۰ سال سن دارد. خیلی‌ها باور دارند که این درخت باستانی خوش یومن بوده و با بستن روبان به شاخ و برگ‌هایش در صدد تحقق آرزوهایشان بر می‌آیند. باقی مجموعه یک فضای سبز شگفت انگیز با کافه و سرگرمی‌های دیگر است.

 

 

مجموعه تفریحی درخت سبز

 

 

آدرس: ایران، کیش، مجموعه تفریحی درخت سبز

۲۳ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران