۸ مسیر فوق‌العاده در هند برای رکاب زدن و دوچرخه سواری

جاذبه‌های گردشگری هند
۸ مسیر فوق‌العاده در هند برای رکاب زدن و دوچرخه سواری

رکاب زدن در مسیری که نسیم خنک به گونه‌تان بوزد و باد لای موهایتان بیافتد و احتمالا یک آفتاب ملایمی نیز زمین راهتان را گرم کند یکی از رویایی‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در طول زندگی امتحان کنید. تجربه‌ای که در کمال امنیت و آرامش به وقوع بپیوندد و برای همیشه در خاطر آدم جاودانه شود. در سفرتان با تور هند، در هر ایالت و شهری که اقامت دارید، اگر به دنبال بهترین مسیرها برای دوچرخه سواری هستید. همراه ما باشید تا ۸ مسیر فوق‌العاده‌ی این کشور در شهرهای مختلف را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- مانلالی به شیملا (Manali to Shimla)


در یک مسیر کوهستانی و سرد، در جاییکه آفتاب پشت ابرهای متراکم پنهان می‌شود و فقط گاه‌گاهی می‌تواند نورش را به زمین برساند مسیری قرار دارد که حرفه‌ترین دوچرخه‌سواران بی‌تاب رکاب زدن در آن هستند و هرساله در فصول معتدل و گرم بهاری برای دوچرخه‌سواری در این مسیر پا به هند می‌گذارند. در سفرتان به هند اگر دوچرخه‌‌سوار استقامتی و حرفه‌ای نیستید این مسیر برایتان مناسب نیست اما اگر هستید بدانید این مسیر یکی از بهترین مسیرهایی خواهد بود که در سراسر عمرتان رکاب زده‌اید. این مسیر در حدود ۵۰۰ کیلومتر است و رکاب زدن سراسر آن معمولا ۸ روز به درازا می‌کشد.

 

۶ مکان فوق‌العاده هند که در آنها می‌توانید به تماشای موسیقی زنده بنشینید

 

 

 مانلالی به شیملا

 


۲- چنای به پوندیچری (Chennai to Pondicherry)


یک مسیر کوهستانی که به ساحل ختم می‌شود. مسیری که از اوج به پایین می‌آید و انرژی زیادی برای رکاب زدن از شما نمی‌گیرد. مسیری زیبا و شگفت‌انگیز برای آنهایی که عاشق چشم‌اندازهای ناب‌اند. مسیری که ۱۵۶ کیلومتر طول دارد و پیمودنش معمولا دو روز به درازا می‌کشد. البته بستگی به آمادگی جسمانی و مهارت‌تان در دوچرخه سواری، بازه‌ی زمانی طی کردن این مسیر متغیر است.

 

 

 چنای به پوندیچری

 


۳- بمبئی به تریواندروم (Mumbai to Trivandrum)


یک مسیر بزرگ که طی کردن آن یعنی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز که بیش از یک ماه به دراز می‌کشد. مسیری که بیش از هزار کیلومتر طول دارد و از شهر و جنگل و ساحل و غار و حیات‌وحش می‌گذرد. مسیری که طی کردن آن به یک آمادگی جسمانی و ذهنی بالا نیاز دارد و شما را علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، با فرهنگ و هنر و مردمان هند نیز آشنا می‌کند. اگر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید و از رکاب زدن لذت می‌برید مطمئن باشید طی کردن این مسیر تجربیاتی در زندگی به شما اضافه می‌کند که تا همیشه قدردان آن خواهید بود.

 

 

 بمبئی به تریواندروم

 


۴- کالیمپونگ به زولوک (Kalimpong to Zuluk)


یک مسیر کوهستانی در جاده‌ی ابریشم. مسیری تاریخی که حتی دوچرخه سوارهای حرفه‌ای نیز قادر به پیمودن آن نیستند مگر آنکه آمادگی جسمانی بالایی داشته باشند و نیز برای پیمودن آن از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده باشند. مسیری که ابری و بارانی است و ۸۸ کیلومتر طول دارد. حرفه‌ای‌ها معمولا با تور آن را در ۶ روز می‌پیمایند.

 

معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست

 

 

 کالیمپونگ به زولوک

 


۵- شیلونگ به چرامپونجی (Shillong to Cherrapunji)


یک مسیر رویایی، واقع شده در جنگل و دره که غالبا در روزهای پاییزی پر از توریست می‌شود. چرا که جنگل این مسیر در این فصل سال پر از رنگ‌ها می‌شود و جذابیتی صد چندان پیدا می‌کند. این مسیر ۵۴ کیلومتر طول دارد و طی کردن آن معمولا ۲ روز به درازا می‌کشد.

 

 

 شیلونگ به چرامپونجی

 


۶- بمیئی به دامان (Mumbai to Daman)


یک مسیر هموار و مناسب اما تاریخی و هیجان‌انگیز. مسیری ساده، مناسب برای کسانیکه به تازگی دوچرخه‌سواری را شروع کرده‌اند و می‌خواهند در مسیرهای کم مخاطره و ساده رکاب بزنند. مسیری که ۱۸۰ کیلومتر طول دارد و تورهای مختلف جمعی معمولا آن را در ۵ روز برگزار می‌کنند. مسیری که توریست‌های زیادی را به خودش می‌کشاند. چرا که هم ساده‌ است و هم در یکی از مهمترین شهرهای هند یعنی بمبئی واقع شده است.

 

 

 بمیئی به دامان

 


۷- جاده‌های رامشوارام (Rameshwaram)


مسیرهایی جادویی و رویایی. خیالی. از آنها که بیشتر می‌شود در خواب دید تا واقعیت. از آنها که آسمانی آبی دارد و آفتاب ملایم. از آنها که سر راهتان پر از معبد است و در هر ایستگاه می‌توانید سفر کنید در تاریخ. مسیری مناسب برای آنهایی که چندان دوچرخه‌سوار حرفه‌ای نیستند اما آرزوی حرفه‌ای شدن را از سر می‌گذرانند. مسیری که خیلی از علاقه‌مندانش زوج‌های رکاب‌زن جوان و میانسال هستند.

 

جذاب‌ترین ماجراجویی‌های ریلی در هند

 

 

 جاده‌های رامشوارام

 


۸- لِه تا خاردونگ لا (Leh to Khardung La)


یک مسیر کوهستانی تخصصی که هرکسی قادر به پیمودن آن نیست. مسیری جذاب برای آنها که هم علاقه‌مند به کوهنوردی هستند و هم علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری. مسیری پر سنگلاخ که در بیشتر روزهای سال نیز برفی است. مسیری که ۳۹ کیلومتر طول دارد و پیمودن آن معمولا دو یا سه روز به درازا می‌کشد.

 

 

 لِه تا خاردونگ لا

 

۱۶ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران