با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

غذاهای ویتنامی به این معروفند که هم خوشمزه‌اند و هم سالم. این مهم را باید مدیون سخاوت آشپزان ویتنامی در استفاده از سبزی‌ها و میوه‌جات در غذاهای مختلف دانست، غذاهایی که با استفاده از برنج، نودل، گوشت‌های دریایی، گوشت قرمز، مرغ و ... آماده می‌شوند. با اینکه در هانویی یا هو شی مین شما می‌توانید چندین و چند رستوران بسیار عالی ۵ ستاره پیدا کنید که شام‌هایی بی‌نظیر سرو می‌کنند، اما در سفر با تور ویتنام بهتر است غذاهای اصیل ویتنامی را در رستوران‌های قدیمی میل کنید که عموما در کنار بازارها سال‌هاست آن‌ها را درست می‌کنند.

 


۱- فو


فو را باید شناخته‌شده‌ترین غذای ویتنامی به حساب آوردن که نوعی سوپ با نودل برنج است که در آن از گوشت و انواعی سبزی جات و مقداری ماهی تازه استفاده شده است. مدل اصیل این غذا شامل نودل برنج، برش‌های نازک گوش، کوفته‌های کوچک و مقداری گوشت ریش شده به همراه سبزیجات می‌باشد. البته همچون بیشتر ترکیب‌های اینچنینی، در مراکز مختلف ممکن است تغییراتی در آن بدهند. این غذا در رستوران‌ها قیمتی حدود ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دانگ خواهد داشت.

 

  ۱۰ مکان بی‌نظیر در هوی آن ویتنام برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی 

 

 

 فو

 


۲- بان می


این غذای فرانسوی-ویتنامی برای مواقعی که بخواهید یک ساندویچ سریع بخورید عالی به نظر می‌رسد. با قیمت کمی در حد ۱۰ هزار دانگ شما یک باگت تست شده با مخلوطی از گوشت گریل شده، چند نوع ترشی جات، کره، سس سویا، فلفل تند و چیلی خواهید داشت. البته قبل از سفارش می‌توانید گوشت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا این ترکیب خوشمزه دقیقا همان چیزی باشد که می‌خواهید.

 

 

 بان می

 


۳- بان ژئو


گردشگرانی که به ویتنام سفر می‌کنند، نام این غذا را پنکیک ترد گذاشته‌اند. شیوه درست کردن و شمایل آن شبیه به پنکیک معمولی است با این تفاوت که در آن از آرد برنج و شیر نارگیل استفاده شده و در نهایت داخلش را با نودل، مرغ یا گوشت، میگو، قارچ و پیاز پر می‌کنند. رستوران‌ها عموما این غذا را حدود ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دانگ به فروش می‌رسانند که البته همیشه کنارش سبزی، برنج تند و یک ترشی خاص سرو می‌شود.

 

 

 بان ژئو

 


۴- گوی کوان


این رول‌های جذاب از مخلوط گوشت، نودل، میگو، ریحان، کاهو و مقدار زیادی ادویه درست شده است که آن را در برگ‌های بسیار نازک برنج می‌پیچند. چیزی از نظر ظاهری شبیه به سوشی اما در باطن کاملا متفاوت. این رول‌ها را عموما در سس‌های تند مخصوصی می‌زنند و سپس می‌خورند. یک میان‌وعده بسیار دوست‌داشتنی در ویتنام که خود محلی‌ها نیز بسیا آن را سفارش می‌دهند. به قدری قیمت این غذا در محل‌های مختلف متفاوت است که به واقع نمی‌توان قیمتی حدودی از آن ارائه کرد.

 

 معرفی برترین سواحل ویتنام با چشم‌اندازی دلفریب 

 

 

 گوی کوان

 


۵- می کوانگ


اگر چه این غذا را می‌توانید از هر رستورانی در ویتنام سفارش دهید، اما می کوانگ در واقع یک غذای محلی مربوط به منطقه دا نانگ است. رنگ زرد نودل‌های این غذا آن را کاملا از غذاهای دیگر متمایز می‌کند، نودل‌هایی که در آب مرغ خوابانده شده و در آن‌ها از سس ماهی، فلفل، شلغم، سیر و میگو استفاده شده و تکه‌ی بزرگ گوشتی آب دار و دو زرده تخم مرغ پخته شده به آن اضافه می‌شود. در این غذا سبزی‌های معطر بسیاری استفاده شده و مقداری پودر موز و بادوم زمینی خورد شده نیز به آن اضافه می‌گردد.

 

 

 می کوانگ

 


۶- بون تیت نونگ


این غذای ساده یکی از پراستفاده‌ترین غذاهای نسبتا ارزان در ویتنام به حساب می‌آید. در آن از رشته سوپ استفاده شده که با ترکیب خورد شده کاهو، خیار، لوبیا سبز، ریحان و بادوم زمینی استفاده شده و در نهایت تکه‌های بریده گوشت را روی آن می‌چینند. این نودل بر خلاف بسیاری از غذاهای اینچنینی با آب مرغ یا گوشت سرو نمی‌شود، اما سس خاصی در کنار آن سرو شده که جدا از مزه‌ی عالی، به واسطه استفاده از سبزی‌های معطر، طعمی فوق‌العاده نیز دارد.

 

 

 بون تیت نونگ

 


۷- کوم تام


اسم این غذا به زبان تایلندی می‌شود "برنج شکسته" و در واقع همان برنج نیم‌دانه خودمان است که به صورت کته پخت شده و یک تکه گوشت گریل شده، سالاد و مخلوط سبزی‌جات سرخ شده سرو می‌شود. غذایی ارزان و خوشمزه که تقریبا در هر رستورانی پخت می‌شود و حتی آن را می‌توانید از غذافروشی‌های مختلف در بازارها نیز به قیمتی حدود ۲۰ هزار دانگ تهیه کنید. البته عموما امکان اضافه کردن چیزهای دیگر به غذا هم چون تخم مرغ، گوشت بیشتر و این جور چیزها هم هست.

 

 جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

 کوم تام

 


۸- بان کوان


با توجه به اسم‌های نامتعارف این غذاها برای انگلیسی‌زبان‌ها، به این غذا نیز یک اسم مستعار داده‌اند و آن را کیک‌های رول شده صدا می‌کند. این غذا به این شکل است که مخلوطی از گوشت (مرغ، گوشت قرمز یا میگو)، قارچ مخصوص، پیاز، کالباس ویتنامی، لوبیا سبز خورد شده و خیار خورد شده را درون خمیری که از آرد برنج درست شده می‌پیچند. در کنار این غذا سس‌های مخصوصی قرار داده شده که ابتدا باید هر کدام را داخل آن سس بزنید و سپس بخورید.

 

 

 بان کوان

 


۹- ژوی ژئو


این میان وعده خوشمزه و بسیار پرطرفدار، حالا در بسیاری از رستوران‌ها در کنار غذای اصلی سفارش داده می‌شود. مخلوطی از فلفل سبز، کلم، سس سویا و موسیر است که با ادویه‌جات مختلف و خاص طعمی فوق‌العاده پیدا می‌کند. البته رستوران‌هایی هستند که این غذا را از شکل اصیل خود خارج کرده و در آن از گوشت استفاده می‌کنند، اما در مدل اصلی غذا کاملا گیاهی است.

 

 

 ژوی ژئو

 


۱۰- کا کو تو


برای آن‌هایی که عاشق غذاهای دریایی هستند، کا کو تو غذایی بسیار خوشمزه و ارزان است که طرفداران بی‌شماری در ویتنام دارد. این غذا گربه ماهی سرخ شده است که درونش را با سبزی‌های معطر پر می‌کنند و آن را در سس مخصوص می‌خوابانند. البته جدا از پایتخت، باید در شهرهای ساحلی دنبال این غذای خوشمزه باشید.

 

 

کا کو تو

۰۵ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران