معرفی ۱۰ جزیره زیبا و رویایی اندونزی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معرفی ۱۰ جزیره زیبا و رویایی اندونزی

بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا بدون شک مامن چند مورد از زیباترین جزایر این کره خاکی نیز هست، جزایری که بعضا با فاصله زیاد از هم، شمایل، زیستگاه و حال و هوایی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند و باعث شده‌اند اندونری تا این حد کشور زیبایی باشد. اگر شما نیز همچون من عاشق طبیعت زیبا، آب‌های کریستالی و جنگل‌های بارانی هستید، در ادامه شما را با زیباترین جزایر دنیا که در سفر با تور اندونزی می توانید ببنید را معرفی می کنیم.

 


Belitung


این جزیره منحصر به فرد از بهترین نقاط مالزی به حساب می‌آید. ساحل شن‌های سفید با آب‌های کریستالی Belitung باعث شده کسانی که برای دیدنش به این نقطه از مالزی بیایند، آنقدر ذوق زده می‌شوند که بخش زیادی از زمان خود را صرف عکس گرفتن و سلفی گرفتن می‌کنند. وجود یک فانوس دریایی زیبا به جا مانده از قرن نوزدهم نیز به زیبایی این جزیره بیش از پیش اضافه می‌کند.

 

سواحلی زیبا در بالی که از نظرها پنهان مانده‌اند

 

 

Belitung

 


Lombok


Lombok را باید خواهر خوانده بالی خطاب کرد. جزیره‌ای در همان قواره زیبا اما بسیار خلوت‌تر به شکلی که بخش زیادی از مسافران کاربلد مالزی، برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر به جای بالی به این جزیره می‌روند. Lombok دیدنی‌های بسیاری دارد که شامل کوه‌های بسیار جذاب، سواحل مخصوص موج سواری، جنگل‌های درخشان و ... . محیط آرام و دلنشین و زیبایی‌های خیره کننده Lombok از این جزیره بهشتی کوچک ساخته است.

 

 

 Lombok

 


جزایر Gili


همانطور که از اسم این مکان پیداست، Gili ترکیبی از سه جزیره کوچک است. Gili Trawangan بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین این جزایر به شمار می‌آید که در کنار زیبایی‌های خیره کننده بصری، به جشن‌های شبانه و کافه‌های خاص کنار دریایش نیز معروف است. دو جزیره دیگر مراکزی آرام‌تر هستند و برای آن‌ها که می‌خواهند ماه‌عسل خود را در جایی خصوصی‌تر و البته بسیار زیبا بگذرانند، مکانی عالی به شمار می‌آید.

 

بهترین نقاط بالی برای ورزش هیجان‌انگیز پرش از صخره

 

 

 جزایر Gili

 


Flores


اسم این جزیره از زبان پرتغالی به معنا "گُل" می‌آید و احتمالا به خاطر سطح وسیعی از جاذبه‌های طبیعی‌اش به این نام، اسم گذاری شده است. Flores کوهستان سرسبز، سواحل بسیار زیبا، برکه معروف سه رنگ Kelimutu و دشت‌های بی‌پایان دارد که در میان آن‌ها خانه‌های روستاییان با آن شمایل خاص دلبری می‌کند. این جزیره واقعا زیباست به شکلی که به هر طرفش که نگاه کنید چشمتان به منظره‌ای کم‌نظیر می‌افتد، اما شگفتی اصلی آن همان برکه سه رنگی است که از جمله خاص‌ترین نقاط مالزی محسوب می‌شود.

 

 

 Flores

 


جزیره Komodo


اژدهای کمودو نوع بزرگی از مارمولک به حساب می‌آید که بازمانده‌ای از دوران ژوراسیک محسوب می‌شود. این جزیره به واسطه اینکه زیستگاهی برای این موجود به حساب می‌آید به این نام خوانده می‌شود. البته طبیعت فوق‌العاده این جزیره تنها میزبان این گونه‌ی بزرگ نیست و بوفالوهای خاصی نیز در دشت‌های آن به چرا مشغولند. گشت‌های آبی، سافاری در جنگل‌ها و دشت‌ها، لذت بردن از سواحل چشم‌نواز و فعالیت‌های این چنینی از جمله مهم‌ترین تفریحاتی به حساب می‌آیند که گردشگران در هنگام سفر به جزیره کمودو از آن‌‌ها لذت می‌برند.

 

 

 جزیره Komodo

 


Padar


Padar بخشی از پیکره پارک ملی کومودو به حساب می‌آید و فاصله‌ای نسبتا کم با جزیره اصلی دارد. اما به واسطه معروفیت بسیار زیاد جزیره کمودو، Padar ساکت‌تر، بکر‌تر و خلوت‌تر است، با اینکه از نظر زیبایی هیچ کم ندارد. بخش زیادی از این جزیره دست نخورده باقی مانده، با این حال چند ساحلی که گردشگران از آن‌ها دیدن می‌کنند، دارای امکانات رفاهی هستند. Padar از آن جاهایی است که برای سفرهای یک روزه فوق‌العاده ایده‌آل خواهد بود.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوباد بالی

 

 

 Padar

 


بالی


یکی از معروف‌ترین و البته زیباترین نقاط دنیا که همیشه تا سر حد امکان گردشگر به آن مراجعه می‌کند. تکه‌ای از بهشت که همه چیز از کوه‌های زیبا، سواحل استثنایی، مراکز دیدنی، معابد فوق‌العاده و در نهایت هر آنچه که باید یک مقصد گردشگری ساحلی داشته باشد را دارد. تنها به واسطه معروفیت زیاد، بخش‌های بسیار محبوب گردشگری‌اش همیشه مملو از جمعیت است و باید نقاط درستی را برای دیدن و تفریح انتخاب کنید تا بتوانید لذتی دوچندان از سفر خود با تور بالی به این جزیره ببرید.

 

 

 بالی

 


جزایر Nusa


سه جزیره که در امتداد یک خط قرار گرفته و خیلی از بالی دور نیستند، به تازگی با کشف زیبایی‌هایش، به یکی از نقاط گردشگرپذیر اطراف بالی بدل شده‌اند. در واقع اگر به تور بالی رفته‌اید، می‌توانید برای تجربه بودن در مکانی زیبا و خاص، یک روز را در یکی از این جزیره‌ها سر کنید. صخره‌های سنگی بسیار زیبا، پوشش سبز و سواحل جذاب با شن‌های روشن و آب‌های کریستالی از جزیره‌ای جذاب و استثنایی ساخته است.

 

 

 جزایر Nusa

 


جزایر Mentawai


از زیبایی‌های معمول این جزیره در سطح بگذریم، Mentawai به واسطه چند چیز به شدت محبوب است و حتما باید از آن دیدن کرد. اول اینکه Mentawai یکی از معروف‌ترین نقاط دنیا برای موج سواری به حساب می‌آید که بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته برای انجام آن به این نقطه از مالزی می‌آیند. دنیای زیر آب Mentawai خود یک شگفتی بزرگ است و مامنی برای انواع موجودات آب‌زی. دلفین‌های بسیار، لاکپشت‌های بزرگ دریایی که همه جا دیده می‌شوند و ماهی‌های رنگارنگ، سر و شکلی بسیار زیبا به این چند جزیره کوچک کنار هم داده‌اند.

 

 

 جزایر Mentawai

 


Weh


این جزیره به واسطه فاصله‌ای که از دیگر خشکی‌های مهم اندونزی دارد، کمی برا رفتن سخت است. اما به محض اینکه به آن برسید، زیبایی‌های خیره کننده Weh شما را محسور خود می‌کند. از شن‌های سفید بی‌نهایت زیبا تا آب‌هایی که تا زمین را به راحتی مشاهده خواهید کرد و ماهیان رنگارنگی که زیر آب مشغولند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. جالب اینکه با توجه به برنامه‌های منظمی که برای بردن گردشگران به این نقطه در نظر گرفته می‌شود، تاسیسات خوبی هم برای میزبانی از آن‌ها در Weh در نظر گرفته شده که سفر شما را به این بهشت کوچک، بسیار جذاب‌تر از آنچه فکر می‌کنید می‌سازد.

 

 

 Weh

۰۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران