معرفی برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری روسیه

ترین‌ها همواره در هر سفری جز دیدنی‌ترین مکان‌ها برای گردشگران محسوب می‌شوند. بنابراین دیدن بلندترین آسمان‌خراش اروپا نیز برای هر توریستی جالب خواهد بود. برای این منظور باید تور روسیه را انتخاب کرده و مسیر سنت پترزبورگ را در پیش بگیرید. برج لاختا سنتر با داشتن عنوان بلندترین برج اروپا موفق شده تا این روزها توجه بسیاری از افراد را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کند. برای آشنایی بیشتر و بازدید از این آسمان‌خراش منحصر به فرد مطالب این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

معرفی برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

برج لاختا سنتر با داشتن ۴۶۲ متر طول موفق شده عنوان بلندترین برج اروپا را از آن خود کند و به طور کلی یکی از معروف‌ترین برج‌ها در جهان شود. به طوری که این برج موفق شده در لیست بلندترین برج‌های دنیا قرار گرفته و در این رده‌بندی رتبه ۱۳ام را از آن خود کند. این برج خارق‌العاده در شهر سنت پترزبورگ روسیه واقع شده و سالانه مورد بازدید هزاران توریست قرار می‌گیرد. برج لاختا از ۸۷ طبقه تشکیل شده است. شکل ظاهری این برج زیبا طوری طراحی شده که چرخش ۹۰ درجه‌ای را در آن مشاهده خواهید کرد. بنابراین علاوه بر بلندی که دارد از لحاظ معماری و زیبایی نیز توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

ویژگی‌های برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

برج لاختا سنتر دارای ارتفاع ۴۶۲ متری است. تا ارتفاع ۳۶۰ متری این بنا طبقات متعلق به بخش‌های مسکونی و تجاری است. بعد از ارتفاع ۳۶۰ متری شما با یک رستوران فوق‌العاده شیک که مشرف به منظره خلیج فنلاند است روبرو خواهید شد. پروژه ساخت این برج بی‌نظیر اولین بار در سال ۲۰۱۲ شروع شد. اتمام این پروژه حدود ۷ سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید. مهم‌ترین سرمایه‌گذار در ساخت برخ لاختا سنتر، شرکت گازپروم روسیه بود. به همین دلیل هم اکنون نیز یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برج به این شرکت تعلق دارد. به طوری که در تصاویر هوایی آن می‌توان آرم این شرکت را که به طرز زیبایی طراحی شده  مشاهده کرد. به قدری نقش این شرکت در پروژه ساخت برخ لاختا سنتر زیاد بود که اوایل بسیاری از افراد آن را با نام ساختمان گازپروم سیتی می‌شناختند.

سبک معماری برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

در طراحی و ساخت برخ لاختا سنتر حدود ۸۲ متر عمق به زیر زمین اختصاص داده شده است. در نتیجه علاوه بر اینکه این برج عنوان بلندترین آسمان‌خراش اروپا را از آن خود کرده، توانسته رکورد بزرگ‌ترین بتن‌ریزی جهان را نیز بشکند. یکی دیگر از نکات جالبی که در ساخت این برج وجود دارد سرعت بادی است که در آخرین طبقه آن احساس می‌شود. طبق اندازه‌گیری‌های به دست آمده گفته می‌شود سرعت بار در انتهای برج حدود ۸۵ مایل بر ساعت است. به همین دلیل برای تحکیم آن ۱۵ ستون عظیم به کار گذاشته شده است.

بازدیدکنندگان شاهد ۱۶.۵۰۰ پنجره شیشه‌ای که در نمای خارجی برج به کار گرفته شده است خواهند بود. این پنجره‌ها طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به صورت اتوماتیک باز و بسته کرد. در نتیجه سیستم تهویه هوا به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. به غیر از موارد گفته شده یکی دیگر از مزیت‌های این ساختمان استفاده کردن از تکنولوژی‌های طبیعت دوستانه در آن است. این مورد باعث شده تا برج در میان دوستداران طبیعت طرفداران بسیاری را به خود پیدا کند.

 

زیباترین کلیساهای سن‌پترزبورگ

امکانات برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

برج لاختا سنتر به تصمیم شرکت گازپروم روسیه بنا شد. هدف اصلی آن انتقال دادن بنای اصلی شرکت به شهر سنت پترزبورگ بود. در نتیجه اقدام به چنین پروژه عظیمی کرد. به غیر از زیبایی و شکوه بسیار زیادی که این برج دارد، محوطه اطراف آن نیز از زیبایی بسیاری بهره‌مند است. به طوری که دارای محوطه‌ای بسیار بزرگ و سرسبز می‌باشد. استفاده از محوطه این برج برای تمامی عموم آزاد است. علاوه بر محوطه اطراف دارای چندین مغازه و مرکز خرید، یک آمفی تئاتر روباز بزرگ با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر، آب نمای زیبا و قابل توجه و یک مسیر پیاده روی دیدنی و لذت بخش است.

استفاده کردن از امکانات فراهم شده در برج لاختا سنتر برای عموم به شرط پرداخت هزینه‌های آن آزاد است. توریست‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر بازدید از این برج و موارد گفته شده در بالا از امکانات دیگری نظیر مراکز درمانی، سالن بدنسازی، موزه علمی مجهز به افلاک نما و ... بهره ببرند.

 

کافه گردی در خیابان‌های سنت ‌پترزبورگ

۲۴ شهریور ۱۳۹۹