گردش هنرمندانه در متروی مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو

مسکو یکی از سردترین، هنری ترین و زیباترین شهرهای پر جمعیت دنیا محسوب می‌شود. شهری پر از معماری مدرن، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی که با وجود کافه‌هایی با سرو نوشیدنی‌های گرم، سرما را برای گردشگران جذاب می‌کند. در سفرتان با تور روسیه برای دیدن جاذبه‌های مسکو و گشت و گذاری مفصل در سطح شهر نیاز است به متروی قدیمی این شهر بزرگ نیز آشنا باشید تا بتوانید کمترین زمان و هزینه را صرف بازدید از اماکن دیدنی مورد نظرتان کنید.

 


تاریخچه، ایستگاه ها و نقشه مترو


متروی مسکو یکی از قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین سامانه‌های قطار شهری دنیاست و ساختار ریلی بسیار جذاب و هوشمندانه‌ای دارد. در سال ۱۹۳۵ با ۱۱ ایستگاه افتتاح شد و در حال حاضر ۱۴ خط و ۲۰۶ ایستگاه فعال دارد.این سامانه از زمان جنگ جهانی تا عصر حاضر همیشه در حال رشد و توسعه بوده و در آخرین تحولات احداث خط حلقه مرکزی (سیرکل) در سال ۲۰۱۶ بوده ‌است، خط حلقه مرکزی تمام خط‌های دیگر را به هم متصل می‌کند و باعث سهولت تغییر خط می‌شود. معماری ایستگاه‌ها این روزها شامل ترکیبی از تاریخ گذشته این کشور و معماری مدرن است.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

 

 

 


ایستگاه‌های بزرگ و زیبای این مترو دقیقا مانند یک کاخ یا موزه است که می‌توان در یک روز و با هزینه کمی از آن بازدید کرد. این ایستگاه‌ها با ذهنیت ستایش از دولت حاکم وقت با مجسمه‌ها و ستون‌های مرمری، دیوارهای موزائیک، شیشه‌های رنگی، آثار نقاشی ،گچ بری ،نورپردازی و چلچراغ‌های پر زرق و برق تزئین شده است. در گشت و گذارتان در شهر، بازدید این پنج ایستگاه زیبا را از دست ندهید:


کومسومولسکایا Komsomolskaya


ایستگاه کومسومولسکایا در سکوی خط سیرکل با سقفی به رنگ زرد اخرایی با سبک باروک ، با ستون‌هایی از جنس مرمر و سنگ‌هایی ارزشمند آراسته شده است. این ایستگاه نمادی از جنگ استقلال روسیه و آزادی این کشور در طول تاریخ است.

 

 

 

 

 

کیوسکایا Kiyevskaya


این ایستگاه به نام یکی از شهرهای اکراین است که دیوارهای آن با نقاشی‌های موزاییک و هنرمندانه تزیین شده است. این نقاشی‌ها برگرفته از جنگ‌های داخلی و همچنین جشن‌های ملی آنهاست و در طول همه مسیر قابل رویت است. کیوسکایا یکی از ایستگاه‌ها با تزیینات مجلل، ستون‌های مرمرین، چلچراغ ها و کفپوش‌هایی از سنگ خاراست.

 

گردشی هنرمندانه در سالن‌های درجه یک تئاتر مسکو

 

 

 

 

الکتروزاوودسکایا Elekterozavodskaya


ایستگاه الکتروزاوودسکایا با ۳۲۸ لامپ درون سقف، یکی از پرنورترین ایستگاه‌های مسکو است. روی ستون‌ها و در پشت چراغ‌های دیواری نشان داس و چکش نمایان است و هم‌چنین تصاویری نمادین از تلاش ملت روسیه به هنگام جنگ به صورت برجسته‌کاری مرمری این ایستگاه را تزئین کرده‌اند.

 

 

 


داستایوفسکایا dostoevsky


این ایستگاه که بر روی نقشه بر روی خط سبز تیره قرار دارد از نام نویسنده معروف روسی داستایوفسکی با کتاب بنام جنایات و مکافات برگرفته شده است. همچنین تصاویری از ایشان و صحنه‌هایی از کتابهایش با تکنیک پیترا دورا به صورت چشمگیر بر روی سنگ‌های دیوارهای مترو ایجاد شده است.

 

 ۵ سالن مجلل مسکو که در آنها می‌توانید به تماشای کنسرت‌ها، رقص‌ها و پرفورمنس‌ها بروید 

 

 

 

 

تاگانسکایا Taganskaya


به هنگام قدم زدن در این ایستگاه ، ستون های مرمری و طاق‌های آن که شبیه به کلاه سنتی زنان روس است توجه شما را به خود جلب می کند. بر روی دیواره‌های هر طاق، طرح‌های مثلثی شکل آبی رنگی را مشاهده می‌کنید که حاوی اشکال و نقش برجسته‌هایی از گل هاست و با قاب هایی از هوانوردان و دریانوردان به همراه کشتی هاست. اگر به هر کدام از آنها دقت کنید، ظرافت و زیبایی را در جزییات هر کدام از آن طرح ها خواهید دید.

 

 

 


برای هر کدام از ایستگاه‌ها می‌توانید بسته به جذابیتی که برایتان در بر دارد دقایقی وقت بگذارید و با همان هزینه ورود به مترو، هر چند ساعتی که می‌خواهید در ایستگاه‌ها گردش و تماشا کنید. به دلیل هنر متفاوت و چشمگیری که در هر کدام از آنها به کار برده شده، اگر علاقه‌مند باشید گردش داخل مترو حدود یک روز از وقت شما را خواهد گرفت.

۲۰ اسفند ۱۳۹۷