درباره تور قبرس نوروز 1403

تور قبرس نوروز 1403

تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ در واقع تور قبرس شمالی است، جایی که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌بیند و جاذبه‌های زیادی در خود دارد. فعالیت‌های تفریحی، شرایط آسان سفر به قبرس شمالی، اقامتگاه‌های جذاب و سواحل دیدنی، همه در کنار هم باعث می‌شود که تور نوروزی قبرس، گزینه‌ای عالی برای سفر در روزهای تعطیلات سال نو به حساب بیاید. 

قبرس جزیره‌ای بسیار زیبا در آب‌های شرقی دریای مدیترانه است که از سال ۱۹۷۴ به دو بخش قبرس جنوبی و قبرس شمالی تقسیم شده است. قبرس شمالی که تورهای قبرس از ایران به این نقطه برگزار می‌شود، بخش ترک نشین به حساب می‌آید. بخشی زیبا با سواحل دیدنی و جاذبه‌های تاریخی که از سواحل ترکیه تنها ۷۰ کیلومتر فاصله دارد. شرایط کلی قبرس در روزهای آغازین سال نو شمسی برای سفر ایده‌آل است و این بخش از قبرس برای جمع‌های خانوادگی، سفرهای دو نفره یا مجردی پیشنهاد می‌شود.

 

آب و هوای قبرس در طول نوروز ۱۴۰۳

فصل گردشگری در قبرس از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود، با این حال آب و هوای قبرس در ایام نوروز ۱۴۰۳ معرکه است. قبرس در این روزها دارای آب و هوایی معتدل و آفتابی بوده و به ندرت در آن‌جا شاهد بارندگی خواهید بود. البته دمای آب هنوز ممکن است برای بعضی افراد جهت آب تنی سرد باشد اما تفریحات آبی، سفرهای دریایی و بسیاری از فعالیت‌های این چنینی در ایام نوروز برقرار است.   

 

قیمت تور قبرس نوروز ۱۴۰۳

همان طور که در لیست هتل‌های تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ می‌بینید، به جز یکی دو هتل سه ستاره، خبری از هتل‌های معمولی در این لیست نیست و ما در مقتدرسیر تابان، یک سفر جذاب با امکانات عالی برای شما تهیه دیده و با قیمت‌های پایین، شما را به سفری جذاب و خاطره‌انگیز دعوت خواهیم کرد. با این حال، مهم‌ترین دلیل تعیین قیمت تور قبرس، هتلی است که برای این سفر انتخاب می‌کنید. حتما به قیمت پکیج‌ها در روزهای مختلف دقت کنید.

روزهای مختلفی برای تور نوروز ۱۴۰۳ قبرس شمالی در نظر گرفته شده که در بعضی از این روزها، تورها قیمت بیشتری دارند. همچنین این نکته را نیز نباید فراموش کنید که هر چه به پایان سال نزدیک شویم، قیمت تورها با توجه به درخواست‌های بالا، افزایش پیدا می‌کند، پس اگر قصد شرکت در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳‌ را دارید، بهتر است چند هفته‌‌ای قبل از سفر به رزرو تور پرداخته تا با قیمتی مناسب به قبرس بروید.

تور قبرس نوروز ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز برای شرکت در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳

بر خلاف قبرس جنوبی که برای ورود به آن‌جا باید از قبل ویزا تهیه کنید، برای سفر به قبرس شمالی، ویزا به صورت فرودگاهی برایتان صادر شده و همین شرایط شرکت در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ را بسیار سهل می‌کند. برای دریافت این ویزا کافی است که با در دست داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان آغاز سفر و بلیط رفت و برگشت، به محل صدور ویزا در فرودگاه ارجان بروید تا  ویزای توریستی قبرس شمالی برای شما صادر شود. این ویزا ۹۰ روزه بوده و نهایتا ۳۰ روز می‌توانید با آن در خاک قبرس شمالی باقی بمانید.

 

جاهای دیدنی قبرس در نوروز ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی، چشم‌اندازهای زیبای این منطقه نسبت به دریای مدیترانه است و امکان رفتن به سواحلی رویایی و استفاده از امکانات تفریحی این جزیره که روزهایی شاد و فراموش نشدنی را در ایام نوروز ۱۴۰۳ برایتان رقم خواهد زد. اما همان طور که گفتیم، قبرس شمالی دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز هست که از جمله معروف‌ترین آن‌ها کاخ وونی بوده که ساخت آن به ۴۴۹ سال پیش از میلاد مسیح و توسط حکومت یونان بر می‌گردد. ویرانه‌های این کاخ بر روی تپه‌ای سرسبز و زیبا رو به دریا واقع شده است. شهر دیواری فاماگوستا که در دوران قرون وسطا ساخته شده، از دیگر دیدنی‌های تاریخی قبرس شمالی به حساب می‌آید که متاسفانه به خوبی ازش نگهداری نمی‌شود و بخش‌هایی از آن مخروبه شده است.

مسجد لالا مصطفی پاشا که زمانی به عنوان کلیسای سنت نیکولاس فعالیت می‌کرد نیز، از جمله دیدنی‌های جالب توجه قبرس شمالی است. بنایی که به دوران عثمانی بر می‌گردد و بسیاری در سفر به قبرس به دیدن آن‌جا می‌روند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ به شهر قدیمی نیکوزیا رفته و از چندین موزه در مناطق شهری نیز دیدن نمایید. همچنین، اگر به دنبال بهترین سواحل قبرس شمالی می‌گردید، این ۵ مورد را حتما مد نظر داشته باشید:

  • ساحل پالم
  • ساحل لاک پشت
  • ساحل گلپسیدس
  • ساحل نقره ‌ای
  • ساحل فرار

 

قبل از سفر نوروزی تفاوت قبرس شمالی و جنوبی را بدانید!

بسیار مختصر بگوییم که بعد از هجوم ترک‌ها به قبرس، بخش شمالی این جزیره اعلام خود مختاری کرد و حالا این بخش توسط حکومتی ترک اداره می‌شود و بخش جنوبی نیز با نام جمهوری قبرس در جوامع بین‌المللی شناخته می‌شود. بخش شمالی جزیره قبرس دارای مراکز تاریخی متعدد، چشم اندازهای زیبا و فضایی آرامش بخش بوده در صورتی که بخش جنوبی با محیط شهری شلوغ، تفریحات شبانه و سواحل بزرگ با امکانات تفریحی متعددش معروف است. هر دو سمت جزیره ویژگی‌های خاص خود را داشته و نسبت به هم برتری آنچنانی ندارند.

 

تفریحات و سرگرمی ها در تور نوروز ۱۴۰۳ قبرس

خوشبختانه در سفر نوروزی به قبرس، فعالیت‌های تفریحی زیادی هستند که امکان انجام آن‌ها را دارید. بعضی از مهم‌ترینِ این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • تفریحات آبی

قبرس شمالی یک مقصد توریستی محبوب ساحلی‌ست و به همین دلیل، در تمامی سواحلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، امکاناتی عالی برای تفریحات آبی و ساحلی در نظر گرفته شده است. البته هنوز هوا برای غواصی کمی سرد است، اما سفرهای دریایی، جت اسکی، پاراسیلینگ و کارهایی از این دست را می‌توانید در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ به انجام برسانید.

  • طبیعت گردی

تپه‌های سرسبز و زیبا، نوار ساحلی و مراکز تاریخی که در دل طبیعت قرار دارند، فرصتی عالی برای پیاده روی در قبرس شمالی را برای شما مهیا می‌کنند. همچنین در این منطقه، امکان اجاره دوچرخه و زدن به دل طبیعت را دارید می‌توانید به شکلی دیگر از بودن در قبرس لذت ببرید.

  • حمام‌های ترکی

در نهایت سفر به قبرس شمالی، رفتن به منطقه‌ای ترک نشین است که بسیاری از رسم و رسومات و روش‌های زندگی مردم ترکیه را در زندگی روزمره خود پیاده می‌کنند. وجود حمام‌های ترکی لوکس و جذاب در هتل‌های مختلف و مراکز سلامتی، این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد تا ساعاتی را به سراغ این حمام‌های سنتی رفته، آرامش خود را در سفر بازیابید و انواع ماساژها را تجربه کنید.

  • تماشای لاک‌پشت‌های دریایی

لاک پشت های دریایی، گونه‌ای محافظت شده در قبرس هستند و در ساحل لاک پشت می‌توانید این حیوانات زیبا را از نزدیک تماشا کنید.

تور قبرس نوروز ۱۴۰۳

غذاهای محلی قبرس

حتما در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ در کنار صرف غذا در رستوران‌های بین‌المللی به سراغ غذاهای محلی این کشور و البته غذاهای دریایی خوشمزه قبرسی بروید.‌ بعضی از غذاهای معروف قبرسی شامل سولاکی، هالومی، کوپپیا، سولا و پستیتسیو می‌شوند. خوشبختانه طبع غذایی مردم قبرس خیلی از ما دور نیست و از این نظر، مسافران ایرانی هیچ مشکلی نخواهند داشت. همچنین، مردم قبرس شمالی اغلب مسلمان هستند و در اکثر رستوران‌ها غذای حلال سرو می‌شود.

 

برترین رستوران های قبرس

اگر به دنبال صرف غذای با کیفیت و ارزان هستید، بوفه‌های غذاهای خیابانی و رستوران‌های کوچک غذاهای دریایی، گزینه‌های بسیار خوبی به شمار می‌آیند. اما در نهایت، شناخته شده‌ترین و بهترین رستوران‌های قبرس شمالی به شرح زیر هستند:

  • رستوران Nima Restaurant & Lounge Bar (آدرس: Canbulat Sk 25-27, Girne 99300, Kyrenia)
  • رستوران باغ‌های بلاپیس (آدرس: Bellapais Gardens Restaurant)
  • رستوران Bella Moon (آدرس: Bellapaise, Kyrenia)
  • رستوران Azra Claire's Asian Restaurant (آدرس: Kubbeli Cesme Sokak Ugur Apartmanı, Kyrenia)
  • رستوران Ezic (آدرس: Bahar Sokak 16, Girne)

چندین رستوران ایرانی نیز در قبرس شمالی وجود دارد که در تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید به سراغشان بروید که معروف‌ترین آن‌ها رستوران مجیک تستاست که تمامی کباب‌ها و غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند.

 

برترین هتل های قبرس

با توجه به هتل‌های بسیار خوبی که در قبرس شمالی وجود دارند، بسیار سخت است که یکی را به عنوان بهترین هتل در این کشور معرفی کرد. برای مثال، هتل کنکورد لاکچری ریزورت با امکانات بسیار عالی، ساحلی بزرگ، اتاق‌های شیک، چند استخر و امکانات تفریحی کامل، گزینه‌ای بسیار خوب برای تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ به حساب می‌آید و از طرف دیگر، هتل بسیار لوکس و گران قیمت مریت رویال دیاموند با فضای خاص و مجلل خود، گزینه‌ای عالی برای سفر نوروزی دو نفره محسوب می‌شود. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم، برای اقامتی جذاب‌ و مفرح به سراغ هتل‌های ساحلی بروید تا از بودن در قبرس، بیشترین استفاده را ببرید.

 

خدمات تورهای قبرس نوروز ۱۴۰۳ مقتدرسیر تابان

مقتدرسیر تابان در طول سال، تورهای متعددی به مقصد قبرس برگزار می‌کند و برای تعطیلات سال نو نیز، چندین مورد تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ در نظر دارد که در تاریخ‌های مختلف از اواخر اسفند تا نیمه‌ی دوم عید، برگزار می‌شوند. این تورها همگی دارای خدماتی همچون بلیط رفت و برگشت با هواپیمایی معتبر، اقامت در هتل‌هایی بسیار خوب، بیمه معتبر مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و راهنمای فارسی زبان می‌شوند.

 

برای رزرو تور قبرس نوروز ۱۴۰۳ از مقتدرسیر کافیست با کارشناسان ما با شماره‌های 02175212 یا 02126409828 تماس بگیرید و بهترین و مناسب‌ترین پکیج را خریداری نمایید.