بهترین مقاصد سال ۲۰۲۰ از نگاه نشنال جئوگرافی (بخش دوم)

اطلاعات مفید
بهترین مقاصد سال ۲۰۲۰ از نگاه نشنال جئوگرافی (بخش دوم)

در بخش اول مطلب بهترین سفرهای از نگاه نشنال جئوگرافی ما ابتدا ۱۰ سفر را به شما معرفی کردیم، در ادامه همراه ما باشید با ۱۰ سفر دیگری که نشنال جئوگرافی برای سال ۲۰۲۰ برایتان انتخاب کرده است.

 

فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا

فیلادلفیا شهری رنگارنگ و زیباست که برای کسانی که قصد سفر به آمریکا دارند پیشنهاد می‌شود. به جای این که به نیویورک بروید که خیلی شبیه به تهران خودمان است، سری به "فیلی" و مردم جالبش بزنید. به محله‌ی معروف ایتالیایی‌ها بروید و در کافه‌هایش بنشینید. استیک‌های معروف این شهر را میل کنید و از جو خاص آن لذت ببرید. فیلادلفیا از آن جاهایی است که تمام طول سال می‌توانید به آن جا سفر کنید و از نقاط دیدنی‌ یک شهر رنگارنگ و شلوغ لذت ببرید.

 

  پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹ 

 فیلادلفیا

 

پوئبلا، مکزیکو

این مکان در سال ۱۵۳۱ به دست اسپانیایی‌ها ساخته شده و از بزرگ‌ترین محل‌ها در زمینه‌ی معماری باروک به حساب می‌آید و یکی از میراث جهانی یونسکو نیز هست.جدا از بنای اصلی شهر، خانه‌های پوئبلا همچون شاهکارهایی کوچک با رنگ‌هایی زیبا دور خیابان‌های سنگ‌فرش خودنمایی می‌کنند.‌ اما مهم‌ترین دیدنی این شهر مسلما کلیسای بزرگ سانتو دوممینگو است است که با تزیینات طلایی و زیبایی خیره کننده‌ی خود، چشمان شما را به خود خیره می‌کند. با توجه به استقبال خوبی که این سال‌ها از معماری باروک انجام شده، امسال بهترین زمان برای بازدید از یکی از بهترین جاها، برای دیدن این معماری است.

 

 پوئبلا

 

صحرای کالاهاری، آفریقای جنوبی

صحرای کالاهاری با وسعتی به اندازه حدودا ۵۰ هزار هکتار، شب‌ها به یکی از تاریک‌ترین نقاط کره‌ی زمین بدل می‌شود. جایی که تقریبا در تمام طول سال دمایی یکسان دارد و از جمله بهترین محل‌ها برای رصد ستاره‌ها به حساب می‌‌آید. محل‌های بسیار جذابی در این صحرا تهیه دیده شده که شما می‌توانید در آن‌ها اقامتی عالی داشته باشید، از طبیعت بکرش بهره برده و شب‌ها از تماشای آسمانی بی‌نظیر لذت ببرید.

 

  برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا 

 صحرای کالاهاری

 

مالدیو

اولین کشوری که قوانین مربوط به تغییرات اقلیمی را تایید کرد و سعی دارد تا در ۱۲۰۰ جزیره‌ی خود، تا سال ۲۰۲۰ کشوری خالی از هر گونه تولید کربن را پیش ببرد. چرا؟ چون تغییرات اقلیمی موجودیت این سرزمین زیبا را در خطر می‌اندازد. کشوری که دیدنی‌هایش بی‌شمارند و هر بار که به عکس سواحل و جزیره‌هایش نگاه می‌اندازید، بی‌اختیار می‌خواهید حداقل یک بار هم که شده تعطیلات را در مالدیو سر کنید. انتخاب‌ها در میان جزایر مالدیو فراوانند و هر کدام از آن‌ها هم جاذبه‌های متفاوت طبیعی و جانوری دارند. بهترین زمان ممکن برای رفتن به مالدیو، بین ماههای فوریه تا مارس است.

 

 تعطیلاتی رویایی در جزایری به زیبایی مالدیو

 مالدیو

 

تاسمانیا، استرالیا

تاسمانیا جزیره‌ای با حیات وحشی بکر و زیباست، اما با این حال فضایی آشنا و گرم دارد. جایی که در سال‌های اخیر به سرعت به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استرالیا تبدیل شده است و پیشنهاد می‌کنیم تا گردشگران این طبیعت جذاب را هم خراب نکرده‌اند، در سال ۲۰۲۰ به دیدنش بروید. در تاسمانیا چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد؟ سواحل زیبا، درختانی کهن‌سال که سن یکی از آن‌ها به بیش از دو هزار سال می‌رسد، حیواناتی متنوع از جمله ببرها، ماجراجویی‌های بسیار و فعالیت‌های متنوعی که یک سفر عالی را برایتان می‌سازد.

 

 تاسمانیا

 

آستوریاس، اسپانیا

آستوریاس چسبیده به بندر بیسکی و یکی از زیباترین مناطق اسپانیا به حساب می‌آید. کم‌تر جایی در اسپانیا وجود دارد که بتوانید این همه طعم و مزه‌ی مختلف را در غذاهایشان پیدا کنید و زیبایی‌های متفاوت را در کنار سواحل دیدنی یک جا داشته باشید. در این منطقه می‌توانید شهرهایی زیبا، معماری دیدنی، پارک ملی و سواحل زیبا را از نظر بگذرانید. بهترین زمان برای سفر با تور اروپا  به اسپانیا و رفتن به آستوریاس هم بین ماه‌های می تا سپتامبر است.

 

 برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا 

 آستوریاس اسپانیا

 

تپه گوبکلی، ترکیه

این بنای تاریخی که مدت زیادی از کشف آن نمی‌گذرد، ۱۱۶۰۰ سال قبل ساخته شده است و از مهم‌ترین یافته‌های باستان شناسی در چند سال اخیر به حساب می‌آید.اگر با تور ترکیه سفر می‌کنید، می‌توانید به سمت جنوب ترکیه رفته و از این محل بازدید نمایید. به احتمال زیاد این بنا یک عبادتگاه بوده است اما هنوز بخش‌های زیادی از تاریه تپه گوبکلی پنهان مانده است.

 

 بازدید از ۸ جاذبه در منطقه دریای سیاه 

 تپه گوبکلی

 

استان مندوزا، آرژانتین

مهم‌ترین دیدنی استان مندوزا در آرژانتین‌، باغ‌های متعدد انگور آن و ساخت نوشیدنی‌هایی است که مختص به این منطقه بوده و طعمی کم‌نظیر دارد. گفته می‌شود این باغات انگور از قرن ۱۶ میلادی و به واسه حضور اسپانیایی‌ها در این منطقه پدید آمده‌اند و حالا به واسطه ارتفاع ۴ هزار پایی و همچنین آب و هوای خشکی که دارد، در نهایت چنین محصولاتی از آن برداشت می‌شود که تفاوت‌های فاحشی محصولات دیگر نقاط دنیا دارد. مسلما بهتر است فصل برداشت یعنی بین ماه‌های مارس تا آوریل به دیدن مندوزا بروید.

 

 استان مندوزا

 

شبه جزیره کامچاتکا، روسیه

شبه جزیره کامچاتکا محلی متفاوت در روسیه است که رفتن به آن کمی سخت به نظر می‌رسد. جایی در دورترین بخش شرقی روسیه که ۷۷۶ مایل درازا دارد و بخشی از "حلقه آتش" به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از آتشفشان‌های فعال را میزبانی می‌کنند. ورای این‌ها، شما با طبیعت آتش فشانی بسیار زیبا، چشمه‌های آب گرم، حیات وحش متنوع و دیدنی‌هایی زیادی مواجه هستید که بعضی از آن‌ها را هیچ کجای دنیا نخواهید دید. مثل خرس‌های ۶۰۰ کیلویی که مختص این مکان بوده و ابهتی خاص و متحیر کننده دارند. در هر حال رفتن به این محل با کروزهای تفریحی ممکن است و در نهایت سفری فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

 

 تقویم جشن‌های روسیه در طول سال میلادی 

شبه جزیره کامچاتکا

 

گواتمالا

سفر به مایا، رفتن به سرزمین مایاها و بازدید از گذشته و حال این نسل است. این کشور مجموعه‌ای از دیدنی‌های طبیعی است که آن را به سرزمینی و متنوع بسیار زیبا بدل کرده است. چندین و چند پارک ملی دیدنی در گواتمالا وجود دارد و همچنین معابد باستانی زیادی که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل بیاورید. البته نباید فراموش کرد که شهرهای مدرن این کشور نیز جایگاه خاصی دارند و با این باور اشتباه سفر خود را آغاز نکنید که به کشوری دور مانده از مدرنیته سفر می‌کنید، در حالی که گواتمالا در کنار تاریخ باستانی خود، در بخش‌های زیادی کشوری مدرن و امروزی به حساب می‌آید.

 

 بهترین جزایر بدون اتومبیل دنیا را بشناسید 

گواتمالا

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران