بهترین مقاصد در سال ۲۰۲۰ از نگاه نشنال جئوگرافی (بخش اول)

اطلاعات مفید
بهترین مقاصد در سال ۲۰۲۰ از نگاه نشنال جئوگرافی (بخش اول)

میلیاردها سفر در طول سال ۲۰۱۹ انجام شده و حالا که به روزهای آخر می‌رسیم، این سوال پیش می‌آید که در سال ۲۰۲۰ باید کجا رفت؟ سایتت نشنال جئوگرافی برای این سوال جوابی داده که با توجه به اطلاعات اخذ شده از خبره‌های این سایت، انتخاب شده‌اند. پس قبل از این که ساک خود را ببندید، بهتر است نگاهی به این ۲۰ مقصد بندازید، شاید شما هم مسافر یکی از این شهرها بودید.

 

موستار، بوسنی و هرزگوین

چرا حالا باید به موستار رفت؟ موستار شهری تاریخی و بسیار زیباست که سازه‌های آن مربوط به قرن ۱۵ و دوره‌ی عثمانی می‌شود و با توجه به این که حالا دقیقا ۲۵ سال از آغاز صلح در این کشور گذشته، بهترین زمان ممکن برای سفر به آن است. وقتی میان خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید، می‌‌توانید خانه‌های مدرن را در کنار خانه‌هایی ببینید که هنوز جای گلوله روی دیوارهایشان است. اما فارق از این‌ها، دیدنی‌های بسیاری در موستار وجود دارد، از پل دیدنی و نمادین استاری موست که مربوط به قرن ۱۶ بوده و در سال ۲۰۰۴ بازسازی شده، تا انواع ساختمان‌ها و منابع طبیعی دیدنی.

 

 برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا 

 بوسنی و هرزگوین

 

 استان گوئیژو، چین

از نظر تاریخی، استان گوئیژو یکی از خاص‌ترین و کم رفت و آمدترین استان‌های چین است که در آن می‌توانید دهکده‌ها و طبیعتی را ببینید، که به معنی کلمه، در روند تغییرات یک قرن آتی، دست نخورده باقی مانده است. طبیعت گوئیژو کم‌نظیر است و کوهستان‌ آن آب و هوایی معرکه را برایتان به ارمغان می‌آورد. زیبایی‌های این منطقه شامل دهکده‌های زیبا و همچنین مراکز طبیعی خارق‌العاده‌ی این مکان است.

 

 نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید 

  چین

 

توهوکو، ژاپن

توهوکو تنها سه ساعت از توکیو فاصله دارد و با توجه به این که تابستان امسال المپیک را در پیش داریم و خیلی‌ها برای دیدن مسابقات به این شهر سفر می‌کنند، بهتر است این سه ساعت را با قطار طی کرده و برای یکی دو روز از شلوغی المپیک دور شوید و از یک منطقه بسیار زیبا دیدن نمایید. این منطقه دارای جنگلی دیدنی است کهیک برکه‌ی بسیار زیبا در مرکزش وجود دارد. معبدی در توهوکو وجود دارد که هزاران سال قدمت دارد و تمام این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده، حدود دو درصد از تمام گردشگران بین‌المللی که به ژاپن سفر می‌کنند، از این مکان دیدن نمایند.مسیر پیاده‌روی معروف میچینوکو در این مکان وجود داشته و برای کسانی که عاشق اسکی هستند، یکی از برفی‌ترین اقامتگاه‌های اسکی با نام آپی کوگن در این مکان وجود دارد.

 

 ژاپن

 

National Blue Trail، مجارستان

مسیرهای کوه پیمایی زیادی در اروپا هستند که از معروفیت بالایی برخوردارند، اما چه می‌شود اگر شما مسیری کم‌تر شناخته شده اما به همان اندازه زیبا را طی کنید؟ مجارستان به صورت کلی یکی از کشورهای بسیار عالی برا کوهپیمایان است. National Blue Trail مسیری شناخته شده در این کشور است که ۷۰۰ مایل از کوه ایروتکو تا مرزهای غربی کشور نزدیک به اتریش را در بر می‌گیرد. مناظر زیبا و دیدنی‌های متعدد در این خطه، باعث شده تا National Blue Trail  یکی از بهترین جاها برای کسانی باشد که به پیاده روی در کوهستان یا بودن در طبیعت علاقه دارند.

 

  بهترین مقاصد آسیا و اقیانوسیه برای سفر 

 National Blue Trail

 

تلک، چک

با توجه به نقش پر رنگ معماری ایتالیایی در تلک، واضح است که چرا به این شهر زیبا، "فلورانس جمهوری چک" می‌گویند. این شهر در میانه‌ی مسیر بین پراگ و وین است و تاریخ آن به قرن ۱۴ میلادی بر می‌گردد. این شهر تاریخی یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و به واسطه‌ی زیبایی منحصر به فرد خیابان‌ها و خانه‌ها و کلیتی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. یک قلعه‌ی معروف گوتیک نیز در این محل وجود دارد که حالا به اقامتگاهی برای مسافران بدل شده و بودن در آن نیز خود می‌تواند یکی از دلایل سفر به تلک باشد.

 

  برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا 

 چک

 

جزایر مگدالن، کانادا

به دنیایی یخی سفر کنید که به واسطه‌ی تغییرات آب و هوایی کم کم در حال تقلیل رفتن است و معلوم نیست تا چه زمانی به این شکل باقی بماند. در سفر به مگدالن می‌توانید روی دریایی یخی قدم بگذارید و آفتاب داغ را روی صورت خود حس کنید. در میان برف تازه باریده انواع حیوانات جالب این دنیای قطبی را تماشا کنید. جزایر مگدالن جایی است که خوک‌های آبی حامله برای پیدا کردن یخ مناسب برای به دنیا آوردن بچه‌هایشان از قطب به آن جا مهاجرت می‌کنند. این منطقه دنیایی از شگفتی است و دیدنیش می‌تواند خاطره‌ای شگرف در زندگی هر کسی باشد. اما در نظر بگیرید که برای بودن در این منطقه، حتما ماه‌های فوریه تا مارس را انتخاب نمایید.

 

  کانادا

 

Wales Way، بریتانیا

این مکان یکی از مسیرهای معروف در بریتانیا برای گردشگران است. البته سه مسیر مختلف برای رفتن به این منطقه در نظر گرفته شده است، اما مسیر ۱۸۵ مایلی از کامبریان از همه‌ی آن‌ها معروف‌تر است. وقتی پا به این منطقه می‌گذارید، بسته به این که چه فصلی به آن جا می‌روید، می‌توانید فعالیت‌های متفاوتی را تجربه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که بین ماه‌های می تا جون به Wales Way بروید، در ادمون هیلاری پیاده روی کنید و از کوه اسنودان بازدید به عمل آورید و در نهایت سری به ساحل پمبروکشایر بزنید.

 

  زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ 

 بریتانیا

 

ابو سیمبل، مصر

بعد از بهار عربی، دوباره گردشگران به مصر باز گشته‌اند. از میان تمام دیدنی‌هایی که در مصر وجود دارد، ما ابو سیمبل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در عمق جنوب این کشور، نزدیک به مرز سودان قرار گرفته است. این بنا که که در دل صخره کنده شده است مربوط به ۱۳۰۳ قبل از میلاد مسیح بوده و به دستور فرعون رامسس دوم ساخته شده تا عبادتگاهی باشد، برای ابو سیمبل. یک گجینه‌ی درخشان معماری که از جمله مهم‌ترین ابنیه تاریخی مصر به حساب می‌آید و بخش زیادی از آن کاملا سالم باقی مانده است.

 

 مصر

 

قلعه کوچی، هند

قدیمی‌ترین جایی که اروپایی‌ها برای اقامت در هند ساخته بودند، حالا به عنوان یک مرکز هنری مورد توجه قرار گرفت هاست.این بنای چند طبقه در محلی جذاب واقع شده و حالا با گالری هنری و رستوران و کافه‌ای که دارد، جایی ایده‌آل برای گردشگران است تا بتوانند چند چیز را با هم در یک جا تجربه کنند.

 

  نکاتی در مورد سفر خانوادگی به هند 

هند 

 

پارک ملی زاکوما، چاد

در این بخش از چاد، تعداد فیل‌ها بر خلاف بسیاری جاهای دیگر دنیا رو به افزایش است و پیش بینی می‌شود تا ۲۰۲۴ هزاران عشق جدید به خانواده‌ی بزرگ فیل‌های این پارک ملی اضافه شود. بگر به فکر یک سافاری جذاب آفریقایی هستید، پارک ملی زاکوما حالا در بهترین شرایط سال‌های اخیر خود است و احیایی بزرگ در آن صورت گرفته است. در این سفر شما می‌توانید زرافه‌ها، بیش از ۴۰۰ نوع پرنده، زاکوما‌ها، پلنگ‌ها، یوزپلنگ‌ها و بوفالوها و بسیاری حیوانات دیگر را در دنیای وحش تماشا کنید.

 

پارک ملی زاکوما

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران