نگرانی دولت فرانسه از افزایش حملات به گردشگران چینی در پاریس

اخبار


france

افزایش حملات به گردشگران چینی در پاریس‌ نگرانی شدید مقامات صنعت گردشگری فرانسه را برانگیخته است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که در سال‌های اخیر افزایش چشمگیر گردشگران چینی فرانسه درآمدهای هنگفتی برای این کشور به همراه داشته، حملات هفته‌های گذشته به گردشگران چینی در شهر پاریس، مقامات صنعت گردشگری این کشور را به شدت نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال‌های اخیر با افزایش سطح درآمد مردم چین سفر آنها به عنوان گردشگر به دیگر کشورهای جهان رشد چشمگیری یافته که حاصل آن میزبان فرانسه و به ویژه شهر پاریس از یک میلیون گردشگر چینی در سال ۲۰۱۲ بوده است.

در این شرایط حملات به گردشگران چینی که طبق گفته یک تورگردان در پاریس هر روز اتفاق می‌افتد، مقامات صنعت گردشگری فرانسه را که با بحران اقتصادی دست به گریبان است به شدت نگران از دست دادن بخشی از گردشگران این کشور کرده که این می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر صنعت گردشگری فرانسه و اقتصاد این کشور برجای بگذارد.

در اولین مورد این حوادث کمتر از یک ماه قبل ۲۳ گردشگری چینی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس با چند شهروند فرانسوی درگیر شده و از سوی دیگر گذرنامه‌، پول‌ و دیگر وسایل ارزشمند آنها از جمله دوربین‌های عکاسی و تلفن‌های همراه به سرقت رفتند. پس از این حادثه سازمان گردشگری چین با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به سفر سالانه بیش از یک میلیون گردشگر چینی به فرانسه از دولت این کشور خواسته تا امنیت کامل گردشگران چینی را تضمین کند.

در حال حاضر بیشتر گردشگران فرانسه از سه کشور اروپایی انگلیس، بلژیک و هلند هستند، هرچند در سال‌های اخیر گردشگران فرانسه از دو کشور پرجمعیت چین و هند رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که «سازمان جهانی جهانگردی» در آخرین رده‌بندی خود از مقاصد برتر گردشگری جهان، بار دیگر فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری نخست جهان انتخاب کرده است.

شهر پاریس نیز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان سالانه میزبان حدود ۴۵ میلیون گردشگر است و در این میان «برج ایفل»، «موزه‌ی لوور» و «کاخ ورسای» سه جاذبه‌ی اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

۱۵ مرداد ۱۳۹۳

نظرات کاربران