شهرهای مهم تاریخی دنیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

اطلاعات مفید
شهرهای مهم تاریخی دنیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

یکی از بهترین نکات سفر به کشورهای دیگر، بازدید از فرهنگ و بازمانده‌های تاریخ نقاط دیگر جهان است. با دیدن این آثار تاریخی است که ما به این پی می‌بریم، چطور حالا به اینجا و این نقطه از تاریخ زمین رسیده‌ایم. حتی به ما کمک می‌کند تا فرهنگ و جامعه خود را با دیگر نقاط دنیا مقایسه کنیم. در این پست ده شهر برگزیده از طرف سایت Culturetrip به عنوان مقاصدی تاریخی گردآوری کرده‌ایم تا شاید به شما برای انتخاب مقصد مورد نظرتان کمک بیشتری کند. همه‌ی این شهرها ویرانه‌های به جا مانده از شهرهای قدیمی نیست و بسیاری از شهرهای تاریخی همین حالا هم جزو مراکزی پر رونق محسوب می‌شوند.

 


کوسکو، پرو


شهری که بر بلندی‌های کوهستان آندس ساخته شده است و روزی پایتخت امپراتوری اینکاها به حساب می‌آمد. از پیشینه این شهر باستانی و بسیار زیبا در دل کوهستان خیلی چیزی به دست نیامده، اما گویا شکل کلی این مکان از روی بدن یوزپلنگ آمریکای جنوبی (پوما) برداشت شده است، حیوانی که در بین اینکاها مقدس شمرده می‌شد.
در هر حال این شهر در زمان خودش مکانی بسیار پیشرو بود. شهری پر رونق از نظر اقتصادی و مدیریتی. این شهر در زمره علومی همچون ریاضی و ستاره‌شناسی نیز بسیار جلوتر از زمانه‌ی خود بود. در حال حاضر ویرانه‌های این شهر در مکانی بی‌نهایت زیبا، هنوز جایی ویژه برای سفر محسوب می‌شود.

 

 

کوسکو

 


اسکندریه، مصر


حتی قبل از اینکه اسکند این شهر را در ۳۳۱ قبل از میلاد مسیح به شکل مدرنش پایه گذاری کند، این بندر مکانی مهم در دلتای نایل محسوب می‌شد. این شهر زمانی مرکز علم در دنیای باستان محسوب می‌شد. میزبانی برای یکی بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌های دنیا در آن زمانه. این کتابخانه نمادی برای علم محسوب می‌شد تا زمانی که خود ژولیوس سزار آن را به آتش کشید.حالا می‌توانید در خیابان‌های این شهر باستانی قدم بزنید و ببینید چطور در گذشته‌ای بسیار دور، دنیای غرب و شرق در جایی این چنین زیبا با هم ترکیب می‌شوند.

 

 

اسکندریه

 


آتن، یونان


شکی نیست که آتن نقشی بزرگ در شکل دهی به دنیای غرب نوین دارد. حتی ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، این شهر با پیشرفت چشم‌گیرش، دنیایی متفاوت از جهان باستان به وجود آورده بود. شهری که نقشی بزرگ در ساخته شدن فلسفه، هنرهای دراماتیک، ادبیات غربی و بعضی علم‌ها داشت.هنوز هم می‌توانید در این شهر قدم بزنید و شهری مدرن را ببینید که در دل شهری باستانی ساخته شده. هنوز بسیاری از بناهای قدیمی این شهر وجود دارند و سفر به آن مطمئنا خاطره‌ای ماندگار و درس تاریخی بزرگی برای هر کس خواهد بود.

 

 

آتن

 


واراناسی، هند


واراناسی با قدمتی بیش از ۱۱ قرن قبل از میلاد مسیح، جزو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. جایی در کنار رودخانه گنگ که بسیاری از هندوها برای مراسمات بعد از مرگ عزیزانشان به این مکان می‌آیند. باور آن‌ها بر این است که اگر کسی از این محل به دنیای بعد از مرگ قدم بگذارد، زندگی ابدی را نسیب خواهد شد.واراناسی میزبان تعداد زیادی معبد است که باعث شده لقب یی از شهرهای مقدس هندوها را به دوش بکشد و یکی از این معابد، معبد طلایی است که از جمله زیباترین پرستشگاه‌ها برای شیوا محسوب می‌شود ودر سفر با تور هند حتما باید از آن دیدن کنید.

 

 برای گذراندن شبی در زیر آسمان پرستاره هند، کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

 

 

واراناسی

 


پکن، چین


به صورت رسمی، پکن بیش از سه هزار سال قدمت دارد! اما واقعیت این است که این مکان در بیش از ۸ مرحله مختلف از تاریخ چین، نقشی اساسی ایقا کرده است و یکی از چهار پایتخت باستانی این کشور محسوب می‌شود. پکن زادگاه مینگ بود و بعدها در انقلاب کمونیستی و سلطه مائو به این کشور نیز نقشی مهم ایفا کرد.

 

 ۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین

 

 

پکن

 


تور چین وشهر پکن همه‌ی آن چیزی که از یک شهر تاریخی بخواهید در دل دارد. دیواری بزرگ که یکی از عجایب هفت گانه دنیا محسوب می‌شود، چندین و چند موزه و بناهای تاریخی مهم و البته مکا‌ن‌ها و میادینی مهم که اتفاقات بزرگ تاریخی را در خود دیده‌اند.

 


برلین، آلمان


برلین شهری تاریخی با یک معماری خاص به خود است که بسیاری شیفته آن هستند. اما مهم‌ترین مسئله تاریخی برای این شهر، شناخته شدن به عنوان پایتخت آلمان نازی و بعد از جنگ دو پاره شدن این شهر است.بعد از آن و بعد از پیوند دوباره‌ی آلمان و شکست دیوار برلین، این شهر باز هم شاهد اتفاقی تاریخی بود. البته قصه‌های پیرامون این شهر از قرن‌ها پیش جریان داشته و تناه مربوط به دوران جنگ جهانی نمی‌شود.

 

 

برلین

 


استانبول، ترکیه


جدا از ذات تاریخی استانبول در اتصال اروپا و آسیا و تلفیق بسیار جذاب فرهنگ‌های دو قاره، این کشور از نظر تاریخی جایگاهی ویژه در امپراتوری بیزانتین دارد. جایی که پادشاهی ساسانی نتوانست با محاصره‌ای طولانی دفاع آن‌ها را در هم بشکند و به همین واسطه دوران بیزانسی‌ها خیلی زودتر از آن چه که بعدها اتفاق‌ افتاد، از هم پاشیده نشد.
در سفر با تور استانبول به هر کدام از بناهای تاریخی این شهر نگاه کنید، تلفیقی از معماری دو سمت این شهر را خواهید دید. حتی در ایا صوفیه که نماد این شهر محسوب می‌شود، البته که معماری شرقی و اسلامی به کلیت کار می‌چربد، اما کماکان روح بیزانتین شهر نیز در بخش‌هایی از بنا دمیده شده است.

 

 ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ناشناخته‌ی استانبول که باید ببینید

 

 

استانبول

 


کارتاژ، تونس


باور محققان بر این است که کارتاژ، ۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به دستور ملکه دیدو بنا شد. اما در نهایت طی جنگ‌های پانیک، باز هم این رومیان بودند که آن را به خاطر موقعیت جغرافیایی و موفقیت‌هایی که کسب کرده بود، به ویرانه‌ای بدل کردند.اما بعدها ژولیوس سزار این شهر را دوباره ساخت و به منطقه‌ای با شکوه بدل کرد. اما متاسفانه تاریخ این شهر با جنگ‌ها و فتوحات زیاده گره خورده و از نسل‌ها، ادیان و قومیت‌های مختلف بارها به این مکان لشگرکشی شد، بناهای زیادی ویران شد و مردم بسیاری کشته شدند. هنوز از زمان رومیان بناهای زیادی میان ویرانه‌های شهر باقی است. جایی که از آن می‌توانید نمای زیبایی از دریا را مشاهده کنید و تصور کنید، روزی دراین مکان شهری باشکوه واقع بود.

 

 

کارتاژ

 


بوستون، آمریکا


مسلما تاریخ شهرهای آمریکایی به پای شهرهایی که از آن‌ها یاد کردیم نمی‌رسد. با این حال بوستون را شهری می‌‌دانند که تاریخ مدرن آمریکا را شکل داده است و دیدن تاریخ از دریچه یک کشور نوساز نیز می‌تواند شکلی متفاوت از سفرهای اینچنینی را شکل دهد.
بوستون را با معماری انگلیسی ساخته‌اند و در محله‌های قدیمی‌اش به نهایت شبیه به بریتانیاست.

 

 

بوستون

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرات کاربران