هالوین را در چه شهرهایی جشن بگیریم؟

اطلاعات مفید
هالوین را در چه شهرهایی جشن بگیریم؟

هالوین را تقریبا در همه جای دنیا جشن می‌گیرند، اما متاسفانه ما هر سال این جشن عجیب و ترسناک را در ایران از دست می‌دهیم. در واقع بسیاری هستند که سفرهای خارجی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که این روز را در یکی از شهرهای مهم باشند و در این جشن شرکت کنند.
در بین تمام شهرهای دنیا، چند شهر هستند که بهترین گزینه برای هالوین محسوب می‌شوند. شهرهایی با پیشینه خاص که به همین مناسبت بسیاری این شب ترسناک را در آن می‌گذرانند.


Salem، ماساچوست، آمریکا
 سِیلم از آن جاهایی‌ست که در هر موقع ماه اکتبر که به آن پا بگذارید حال و هوای هالوین را در آن خواهید دید. شهری با پیشینه‌ی عجیب که مملو از داستان ساحره‌ها و سوزاندن جادوگران به دست عوامل مذهبی شهر است.

 

 

هالوین در ماساچوست آمریکا

 

 

با توجه به سیل گردشگرانی که در اکتبر و روز هالووین به این شهر می‌ریزند، مردم این شهر هم به بهترین شکل ممکن مراسم‌های فوق‌العاده‌ای برای این شب تدارک می‌بینند تا مطمئن شوند شگرف‌ترین تجربه هالیووینی را تجربه خواهید کرد.


Transylvania، رومانی
 رومانی با معماری‌های گوتیک و جنگل‌های مه گرفته و ترسناکش یکی از بهترین گزینه‌ها برای داستان‌های ارواح و جادوگری بوده. اما قلعه‌ی بران که زادگاه ولاد، شخصیت معروف دراکولای کتاب برام استوکر بوده، از پربازدید‌ترین اماکن این کشور محسوب می‌شود و شک نکنید که بودن در این مکان آن هم شب هالوین آرزوی بسیاری است.

 

 

هالوین در رومانی

 

مراسم‌های ویژه خاصی شب هالوین انجام می‌شود که از جمله عجیب‌ترین آن‌ها مراسم عروسی کنت دراکولا است که هر ساله با شکوه خاصی آن را به انجام می‌رسانند.


Mexico
 نمی‌توان شهر خاصی را اسم برد اما هالوین که در بسیاری از جاها شب مردگان محسوب می‌شود، سه روز جشن بزرگ در مکزیک است. مردمان مکزیک اعتقاد دارند که مردگان در تمام این سه روز از دنیای خود به این دنیا پا می‌گذارند تا آن را در کنار کسانی بگذرانند که عاشقشان هستند.

 

 

هالوین در مکزیک

 

نکته اینجاست که این جشن که از ۳۱ اکتبر آغاز می‌شود، در هر شهر مکزیک به گونه‌ای متفاوت جشن گرفته می‌شود. شمایل و غذاهایی که سرو می‌شود و حتی برنامه‌ها متفاوت است. اما اگر بخواهیم یک جای خاص را اسم ببریم باید از Oaxaca بگوییم که تمام خیابان‌های آن به محلی بزرگ برای فستیوال هالوین بدل می‌شود.

 

Ireland
 ایرلندی‌ها که اغلب مردمی مذهبی و بعضا خرافی هستند، هالوین را با اسم شب ساماهین می‌شناسند. اما همین مردمان این شب را به باشکوه‌ترین شکل ممکن جشن می‌گیرند.

 

 

هالوین در ایرلند

 

لباس‌های مبدل آمریکایی‌ها و جشن‌های کوچکشان را فراموش کنید، در ایرلند همه در این شب بزرگ شرکت می‌کنند. البته کارناوال‌های بسیار خوبی همچون Floyle نیز در سطح کشور برگزار می‌شود که کسانی که در آن شرکت می‌کنند بهترین لباس‌های مبدل ترسناک را در آن به نمایش می‌گذارند.


New York، نیویورک
 در نهایت اما یکی از مراکز عمده جشن‌های کوچک و بزرگ و از جمله شهرهایی که در این روز تمام مردمش با لباس‌های مبدل به جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند، نیویورک است.

 

 

هالوین در نیویورک

 

وضعیت نیویورک در هالوین به گونه‌ای می‌شود که به طور کلی خیابان‌های منتهی به منهتن مسدود شده و همه جا مردم در حال خوش‌گذرانی می‌شوند. البته کارناوال‌هایی همچون پیاده‌روی ارواح هم در سطح شهر برگزار می‌شود که فوق‌العاده زیبا و جذاب است.

۱۰ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران