بهترین کشور برای سفر خارجی

جاذبه‌های گردشگری خارجی
بهترین کشور برای سفر خارجی

تنها چند روز مانده به بازگشایی مدارس، خیلی از خانواده‌ها خود را برای سفر آماده می‌کنند. کشورهای زیادی هستند که می‌توان برای مسافرت انتخاب کرد، اما با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و همچنین بعضی پارامترهای دیگر، بعضی از مقاصد، گزینه‌های بهتری برای سفر خارجی در شهریور به حساب می‌آیند. گزینه‌هایی که در این نوشته قصد معرفی آن‌ها را داریم.

ترکیه، مقاصد متنوع برای سفرهای تابستانی

ترکیه را باید محبوب‌ترین کشور در میان مسافران ایرانی به حساب آورد. کشوری که با مقاصد متعدد و متنوع خود، یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. خوشبختانه در شهریور ماه، شرایط آب و هوایی برای رفتن به جای جای ترکیه مناسب خواهد بود. اگر اهل تفریحات آبی هستید، در این ماه می‌توانید به آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس، بدروم و ... سفر کنید و به گشت‌های دریایی رفته، انواع ورزش‌های آبی را تجربه کنید یا به آفتاب گرفتن در سواحل زیبای این کشور بپردازید.

سفر به ترکیه در شهریور

البته شرایط آب و هوایی، برای رفتن به تور استانبول یا حتی بازدید از کاپادوکیا با آن مناظر شگفت‌انگیزش نیز مهیا است. جایی که می‌توانید، در مناطق صخر‌‌ه‌ای بگردید، در هتل‌های غاری اقامت داشته باشید یا سوار بر بالن‌های هوای گرم، بر فراز آسمان به منظره‌ی زیبای کاپادوکیا نگاه بندازید. ترکیه با تمام ویژگی‌هایی که آن‌ها را برشمردیم و البته هزینه‌های نسبتا پایین سفر به این کشور، گزینه‌ای عالی برای سفر خارجی در شهریور به حساب می‌آید.

گرجستان، سواحل آفتابی و جاذبه‌های تاریخی

یکی دیگر از کشورهای نزدیک به کشورمان که در میان گردشگران ایرانی محبوبیت بالایی دارد. در روزهای پایانی تابستان، هنوز این فرصت برایتان مهیا است تا به باتومی رفته و در سواحل گرم و آفتابی دریای سیاه، به آبتنی و تفریح بپرزداید. این شهر زیبا در کنار سواحل جذاب و مراکز تفریحی متنوع، در نزدیکی خود یک باغ گیاه شناسی بزرگ نیز دارد که بازدید از آن‌جا را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سفر به گرجستان در شهریور

البته در نهایت اغلب افراد، تفلیس -پایتخت گرجستان- را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند و البته آب و هوای عالی تفلیس، آن‌جا را به انتخابی جذاب برای سفر خارجی در شهریور بدل کرده است. پایتختی زیبا با جاذبه‌های تاریخی متعدد، پاساژ‌های خرید بزرگ و البته مراکز فرهنگی دیدنی که با مناطق قدیمی و خانه‌های خاص، زیبایی‌های شهری متفاوتی را نیز برایتان به نمایش می‌گذارد. برای شرکت در تور گرجستان، نیازی به اخذ ویزا ندارید و هزینه‌های پایین گشت و گذار در این کشور نیز در نهایت سفری ارزان را برایتان به ارمغان می‌آورد.  

قبرس، خوش‌گذرانی در سواحل آفتابی

عموما وقتی صحبت از سفر به قبرس می‌کنیم، بیشتر موضوع بحث ما قبرس شمالی است که تحت حاکمیت ترک‌ها قرار داشته و سفر به آن‌جا بدون ویزا ممکن خواهد بود. در صورتی که برای سفر به قبرس جنوبی، حتما باید ویزای توریستی دریافت کنید. قبرس شمالی با داشتن جاذبه‌های تاریخی متعدد، مناطق طبیعی زیبا و بسیاری دیدنی‌های دیگر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر خارجی در شهریور به حساب می‌آید.

سفر به قبرس در شهریور

البته ورای همه‌ی این صحبت‌ها، مسافرت خارجی در طول تابستان، بدون آفتاب گرفتن بر روی ماسه‌های نرم و آبتنی، یک چیزی کم‌ دارد. اما نگران نباشید! قبرس با سواحل بسیار خوب خود و مناظر زیبایی که در مقابل دارند، یک تجربه‌ی کامل را از سفری فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. در نظر بگیرید که شهریور ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به قبرس است و بارندگی به حداقل می‌رسد. به این ترتیب، در همه‌ی روزها فرصت کافی برای شرکت در گردش‌های دریایی، انجام ورزش‌های آبی و گشت و گذار در طبیعت را خواهید داشت.  

بالی، سفر خارجی در شهریور به مقصد جزیره خدایان

بالی یکی از زیباترین و البته پرطرفدارترین جزایر توریستی در جهان است. بزرگ‌ترین جزیره در کشور اندونزی که در محل تلاقی دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته و با شرایط آب و هوایی گرم‌سیری، سواحل فوق‌العاده عالی و هتل‌ها و مراکز تفریحی مدرن خود، گردشگران زیادی را در طول سال به خود می‌بیند.

البته بالی تنها به واسطه‌ی این سواحل زیبا نیست که در جهان به چنین شهرتی رسیده است. این جزیره دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی از جنگل‌های بارانی بزرگ تا چندین و چند آبشار فوق‌العاده زیبا بوده و برکه‌های زمردین آن، در دنیا تک هستند! وجود معابد تاریخی زیبا در مکان‌هایی خاص، چشم‌انداز‌هایی منحصر به فردی به بالی بخشیده و بی‌خود نیست که لقب جزیره خدایان را برای آن‌جا در نظر گرفته‌اند و بی‌تردید آن را باید جزو بهترین‌ها برای سفر خارجی در شهریور به حساب آورد.

روسیه، در روزهای گرم سال از سرزمین تزارها دیدن کنید

اگر اهل سرما و مناظر پوشیده از برف نیستید، برای رفتن به تور روسیه، حتما باید روزهای گرم سال را انتخاب کنید. بزرگ‌ترین کشور جهان به واسطه‌ی داشتن شهرهای بزرگ و زیبایی همچون سنت پترزبورگ و مسکو، همیشه جزو انتخاب‌های پرطرفدار در میان گردشگران جهان بوده است و در طول تابستان امکان سفر به شهرهای ساحلی همچون کالینینگراد یا سوچی نیز برایتان مهیا خواهد بود. 

سفر به روسیه در شهریور

اگر مسکو یا سنت پترزبورگ را برای سفر خارجی در مشهد انتخاب کنید، آب و هوایی عالی را تجربه خواهید کرد و به راحتی می‌توانید به نقاط مختلف این شهرها سرک بکشید. در مسکو به سراغ میدان سرخ رفته یا در سنت پترزبورگ از پارک‌های سرسبز و بزرگ و کاخ‌های سلطنتی دیدن نمایید. اگر هم خواستید پا را از این شهرها فراتر بگذارید، در تورهای یک روزه به دریاچه بایکال شرکت کرده و نگاهی به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین جهان بندازید. جایی که در روزهای آخر تابستان، هنوز برای آبتنی و تفریحات آبی مناسب است و چند ماه بعد از آن در زمستان به صورت کاملا یخ می‌زند و منظره‌ای کاملا متفاوت را به وجود می‌آورد.

آذربایجان، دریای خزر از زاویه‌ای متفاوت

اگر برای مسافرت خارجی خود به دنبال یک مقصد ارزان و البته دیدنی هستید، آذربایجان در همسایگی کشورمان، مسلما انتخاب مطلوبی به نظر می‌آید. مخصوصا اگر این کشور را برای سفر خارجی در شهریور مد نظر داشته باشید که به این ترتیب، امکان شنا در سواحل دریای خزر در باکو را نیز خواهید داشت.

شرایط فرهنگی نزدیک به مردم کشور ما، غذاهای خوشمزه و مراکز تفریحی بسیار خوب آذربایجان باعث شده تا این کشور، همیشه انتخابی عالی برای سفر باشد. در کنار سواحل دریای خزر، باکو جاذبه‌هایی همچون برج‌های شعله، کاخ شیروان شاه و قلعه دختر را داشته و همچنین در مناطق اطراف پایتخت نیز، جاهای دیدنی متعددی از جمله پارک ملی قبوستان را در پیش رو دارید. نگران گرفتن ویزا برای تور باکو هم نباشید، ویزای توریستی به مقصد این کشور به صورت الکترونیک صادر می‌شود و اگر مجموعه مقتدرسیر تابان را برای سفر خود انتخاب کرده باشید، تنها با ارائه مدارکتان، روند انجام ویزا از طرف این شرکت برایتان انجام می‌شود. 

ارمنستان، تفریحات آبی در دریاچه سوان

یکی دیگر از همسایگان زیبای کشورمان که با قیمت‌های پایین، سفر بدون ویزا و داشتن جاذبه‌های توریستی متعدد، هر گردشگری را برای سفر وسوه می‌کند. اغلب آن‌هایی که به تور ارمنستان می‌روند، سفر خود را برای ایروان برنامه‌ ریزی می‌کنند. پایتخت زیبای این کشور که ترکیبی از مناطق تاریخی با بافت قدیمی و خیابان‌های مدرن بوده و حس و حالی کاملا منحصر به خود دارد. منظره‌ی کوه‌های قفقاز نیز در نهایت به زیبایی‌های این شهر می‌افزاید.

البته یکی از امتیازات انتخاب ارمنستان برای سفر خارجی در شهریور، امکان رفتن به دریاچه‌ی سوان است. بزرگ‌ترین دریاچه این کشور که در فاصله‌ی نسبتا کمی از ایروان قرار دارد و در این روزها با توجه به گرمای هوا، افراد زیادی برای انجام تفریحات آبی و لذت بردن از مناظر آن‌جا به این منطقه می‌آیند. البته رفتن به مناطق کوهستانی، بازدید از دریاچه‌های دیگر ارمنستان یا سر زدن به پارک‌های ملی و مناطق جنگلی نیز، از تفریحات محبوب در روزهای گرم تابستانی ارمنستان به شمار می‌رود.

مالدیو، مقصد رویایی برای سفر خارجی در تابستان

مالدیو از آن کشورهایی است که هر گردشگری، یک بار خود را در آن‌جا متصور می‌شود. کشوری که از جزایر کوچک و بزرگ تشکیل شده و به داشتن جزایر خصوصی و اقامتگاه‌های لوکس خود معروف است. جزایری اغلب کوچک که با سواحل ماسه‌ای، آب‌های کریستالی و بسترهای مرجانی از شما استقبال کرده و بازه‌ی بزرگی از فعالیت‌های آبی را پیش پایتان می‌گذارند.

مالدیو البته مثل خیلی دیگر از مقاصدی که در این نوشته به شما معرفی کردیم، مقصدی ارزان نیست و عموما هزینه اقامت در جزایر خصوصی آن سنگین خواهد بود، اما بدون شک یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت خارجی محسوب می‌شود. از جمله فعالیت‌های محبوب در تور مالدیو می‌توان به جزیره گردی، غواصی، اسنورکلینگ، کایاک سواری، بازی‌های ساحلی و ماهیگری اشاره کرد. همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که برای سفر به مالدیو، نیازی به اخذ ویزا ندارید، پس هر زمان که خواستید، می‌توانید بار خود را جمع کرده، تور مورد نظر خود را رزرو کنید و به سراغ این کشور زیبا بروید!

با مقتدرسیر تابان، سفری جذاب به کشورهای مختلف جهان داشته باشید

انتخاب یک شرکت گردشگری معتبر برای سفرهای خارجی، اولین قدم در راستای داشتن تعطیلاتی دلچسب و خاطره‌انگیز است. مجموعه مقتدرسیر تابان با سال‌ها تجربه در زمینه برگزاری تورهای گردشگری به مقاصد مختلف جهان، یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان شرکت‌های ایرانی به حساب آمده و تورهای متنوعی به تمامی مقاصدی که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم، برگزار می‌کند. از امتیازات مهم مقتدرسیر تابان می‌توان به قیمت‌های رقابتی، خدمات بسیار خوب، همراهی مسافر در تمامی بخش‌های سفر و همچنین مشاوره رایگان اشاره کرد. برای رزرو بلیط یا دریافت اطلاعات مورد نیاز در مورد هر کدام از مقاصد و خدمات این شرکت، می‌توانید با شماره 75212 – 021 تماس بگیرید.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران