دلفیناریوم دبی قبل بازدید از آن

جاذبه‌های گردشگری دبی
دلفیناریوم دبی قبل بازدید از آن

دبی در چند سال اخیر نهایت تلاش خود را کرده تا به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل گردد. البته که هیچ کدام از این تلاش‌ها بیهوده نبوده و امروزه با اختلاف یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که دوست دارند سفری لاکچری و مدرنی را تجربه کنند. در میان آسمان خراش‌های دبی، مراکز خرید دبی و البته سواحل زیبای این کلان شهر امارات، مکانی به نام دلفیناریوم وجود دارد. این مکان که در در نوع خود بی‌نظیر است توانسته به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شود. چنانچه شما نیز عاشق این حیوانات دوست داشتنی هستید و قصد سفری خانوادگی با تور دبی را به همراه کودکان خود دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دلفیناریوم دبی آشنا کنیم.

 

معرفی دلفیناریوم دبی

دلفیناریوم دبی اولین دلفیناریوم سرپوشیده با سیستم تهویه پیشرفته در خاورمیانه است. این مکان همان طور که از نام آن نیز می‌توان متوجه شد، دلفین‌ها را در خود جای داده و نمایشی از استعداد و مهارت‌های آن‌ها را در حین رقص، شعبده بازی، آواز خواندن، توپ بازی و پریدن از حلقه‌ها نشان می‌دهد. چنانچه عاشق دلفین‌ها هستید در این مکان فرصت منحصر به فردی برای تعامل با آن‌ها و انجام کارهایی از قبیل بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس کردن، رقصیدن و توپ بازی با این موجودات جذاب را خواهید داشت.

البته که همه چیز در این مکان محدود به نمایش دلفین‌ها نبوده و بازدیدکنندگان می‌تواند از نمایش پرندگان عجیب و غریب منحصر به فرد اعم از طوطی، کاکادو، ماکائوهای سبز بال، توکان و نوک شاخ نیز لذت ببرند. علاوه بر آن این مجموعه تفریحات هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده دیگری را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به قدم زدن در هزارتوی آینه‌ای، تماشای فیلم‌های جذاب در سینماهای ۵ بعدی و ۷ بعدی، ترامپولین سرپوشیده برای همه سنین و همچنین خرید سوغاتی دبی از فروشگاه آن اشاره کرد.

 

بخش‌های مختلف دلفیناریوم دبی

دلفیناریوم دبی دارای مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع بوده و تنها جاذبه آن محدود به نمایش دلفین‌ها نمی‌باشد. بنابراین خانواده‌ها می‌توانند ساعت‌ها در این مکان به تفریح و سرگرمی بپردازند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین بخش‌های دلفیناریوم دبی می‌پردازیم:

  • نمایش دلفین‌ها

اصلی‌ترین قست دلفیناریوم دبی مربوط به نمایش دلفین‌های آن است. این نمایش‌ها که در قالب رقص، پریدن از میان حلقه‌ها، توپ بازی، آواز خوانی و شعبده بازی و ... اجرا می‌شوند از جذاب‌ترین قسمت‌های دلفیناریوم به شمار می‌آیند. نمایش دلفین‌ها و فوک‌ها هر روز از دوشنبه تا شنبه در این مکان برگزار می‌شود. البته توجه داشته باشید که سه زمان نمایش برای تماشای آن‌ها وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند ۱۱ صبح، ۲ ظهر و ۶ عصر را انتخاب کنند. ناگفته نماند که نمایش های ساعت ۱۱ صبح روزهای دوشنبه، جمعه و شنبه با تخفیف برگزار می‌شوند. هزینه بلیط نمایش معمولی دلفین و فوک برای بزرگسالان ۱۰۵ درهم و برای کودکان ۵۰ درهم بوده و قیمت بلیط VIP برای بزرگسالان ۱۲۵ درهم و برای کودکان ۸۵ درهم است.

 

زیباترین رستوران‌های دبی را بشناسید

  • سیاره دلفین دبی

سیاره دلفین دبی که بیشتر به عنوان "شنا با دلفین‌ها" شناخته می‌شود به منظور فراهم کردن گذراندن زمان با این حیوانات باهوش و دوست داشتنی تعبیه شده است. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت گروهی و یا تکی وارد استخر دلفین‌ها شده و با آن‌ها شنا کنند. وقتی با دلفین‌ها شنا می‌کنید، می‌توانید بین آب‌های کم عمق یا عمیق یکی را انتخاب کنید. شنا با دلفین‌ها در روزهای دوشنبه تا شنبه انجام شده و زمان‌های در نظر گرفته برای این منظور ۱۰ صبح، ۱۲ ظهر، ۳ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر است. قیمت بلیط‌ها نیز برای گروه‌های مختلط ۴۷۵ درهم در آب کم عمق و ۶۳۰ درهم برای شنای در قسمت عمیق به ازای هر نفر است. این هزینه برای گروه‌های مختلط ۱۹۰۰ درهم در آب‌های کم عمق و ۲۵۰۰ درهم برای شنا در قسمت عمیق به ازای هر سه نفر است.

  • نمایش پرندگان کریک پارک

از دیگر قسمت‌های جذاب و دیدنی در دلفیناریوم دبی، نمایش پرندگان کریک پارک است. در این قسمت علاقه‌مندان فرصت بازدید پرندگان عجیب و غریب را خواهند داشت. این مکان بیش از ۲۰ گونه پرنده و طوطی عجیب و غریب را در خود جای داده که برای انجام ترفندها و تعامل با مردم آموزش دیده‌اند. آنها بالای سر شما پرواز می‌کنند و روی شانه شما می‌نشینند. در کنار تماشای زیبایی منحصر به فرد این پرندگان از هوش آنها نیز در این مکان شگفت زده خواهید شد. بازدید از این مکان روزهای دوشنبه تا شنبه در ساعات ۱۲:۱۵ ظهر، ۳:۱۵ بعد از ظهر و ۷:۱۵ عصر ممکن است.

 

نکات مهم برای سفر به دبی

  • سینمای ۵ بعدی و ۷ بعدی

جذابیت واقعیت مجازی را در سینمای ۵ و ۷ بعدی دلفیناریوم دبی تجربه کنید. این سینما با ترکیب جلوه‌های بصری سینمای سه بعدی با سایر احساسات فیزیکی و حسی لحظاتی بی‌نظیر از تماشای یک فیلم را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. به طوری که تمامی صحنه‌های فیلم را گویی که در واقعیت اتفاق می‌افتد تجربه خواهید کرد. قیمت بلیط تماشای فیلم به ازای هر نفر ۲۵ درهم برای یک جلسه ۳ الی ۵ دقیقه‌ای است.

  • پارک ترامپولین

پارک ترامپولین در دلفیناریوم دبی تنها مناسب کودکان نیست. بلکه افراد در هر سنی می‌توانند بر روی آن پریده و کودک درون خود را بیدار کنند. پس بدون لحظه‌ای درنگ بلیط پارک ترامپولین را برای کل خانواده تهیه کرده و از لحظات شاد خود در آنجا لذت ببرید. هزینه بلیط پارک ترامپولین برای یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای به ازای هر نفر ۱۰ درهم است.

 

بهترین کارهای جذاب در پالم جمیرا دبی

  • سالن آینه‌های پرپیچ و خم

تالار آیینه‌ها یا همان Mirror Maze از دیگر قسمت‌های شاد و متفاوتی است که در دلفیناریوم دبی فرصت رفتن به آن را خواهید داشت. این تالار پر پیچ و خم از آینه‌های بی‌شماری ساخته شده و وقتی وارد آن می‌شوید، تصور خواهید کرد که راهی برای خروج از آن نخواهید داشت. البته هر چقدر هم که گیج‌کننده به نظر برسد، با لمس آینه‌ها می‌توانید مسیر خروج را پیدا کنید. هزینه بلیط ورود به سالن آینه‌های پرپیچ و خم برای بزرگسالان ۲۵ درهم و برای کودکان ۲۰ درهم است.

  • رستوران دلفیناریوم دبی

قطعا که مکانی با این شکوه و عظمت رستورانی برای استراحت بازدیدکنندگان و خوردن غذاهای خوشمزه دارد. رستوران دلفیناریوم دبی که با نام هَپی ولی (Happy Valley) شناخته می‌شود، ظرفیتی در حدود ۱۵۰ نفر را داشته و امکان لذت بردن از غذاهای خوشمزه را قبل و بعد از نمایش دلفین‌ها فراهم می‌کند. منو این رستوران اغلب شامل غذاهای آسیایی بوده و در کنار آن گزینه‌های گوناگون دیگری از قبیل تنقلات، نوشیدنی‌ها و غذاهای ارزان به عنوان میان وعده را برای گردشگران ممکن می‌سازد. توجه داشته باشید که وارد کردن هر گونه غذا، خوراکی و یا نوشیدنی از بیرون به درون دلفیناریوم دبی ممنوع است. بنابراین باید بودجه‌ای را بابت رفتن به رستوران Happy Valley در این مکان اختصاص داد. البته جای نگرانی نبوده و قیمت‌ها کاملا معقول و منصفانه هستند.

 

بهترین رستوران‌های دبی مارینا

 

دانستنی‌های جالب در مورد دلفیناریوم دبی

همان طور که گفته شد دلفیناریوم دبی خانه دلفین‌های دوست داشتنی است که علاقه‌مندان می‌توانند با رفتن به آن ساعات بسیار خاص و به یادماندنی را سپری کنند. برای آشنایی بیشتر و پی بردن به جذابیت‌های این مکان در زیر چند نکته جالب در مورد دلفینارویوم دبی را آورده‌ایم:

  • دلفیناریوم دبی پنج دلفین با نژاد پوزه بطری دریای سیاه به نام‌های Senya، Ksyusha، Fekla، Tetka و Jerry و چهار عدد دلفین Fur Seals شمالی با نام‌های Ghosha، Max،Fila  و Lusha را در خود جای داده است.
  • دلفین‌ها دارای منطقه زیستگاه خصوصی با ۶۰۰۰۰۰ لیتر آب دریا هستند.
  • این مکان مساحتی بیش از ۵۰۰۰ متر مربع دارد.
  • دلفیناریوم دبی در مارس ۲۰۱۲ پذیرای یک میلیون بازدیدکننده بود.
  • این مکان به دولت دبی تعلق داشته و شهرداری دبی مسئول نظارت بر آن است.
  • دلفیناریوم دبی مجهز به جدیدترین سیستم صوتی و جلوه‌های نوری بوده و دارای یک سالن اصلی ۱۸۰ درجه با ۱۲۰۰ صندلی به سبک سینما است که در اطراف استخر قرار گرفته‌اند تا بهترین تماشای نمایش دیدنی دلفین را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.
  • ورود برای کودکان زیر ۲ سال به محدوده دلفیناریوم دبی رایگان بوده و کودکان بالای ۱۲ سال به عنوان بزرگسال در تهیه بلیط محاسبه می‌شوند.
  • هر چند که زمان دقیق برای هر نمایشی تعیین شده اما در برخی از روزها زمان نمایش می‌تواند بدون اطلاع قبلی تغییر کند.
  • سیگار کشیدن در داخل محوطه دلفیناریوم دبی ممنوع بوده و بازدیدکنندگان اجازه وارد کردن غذا و نوشیدنی از خارج به درون آن را ندارند.

 

طریقه دسترسی به دلفیناریوم دبی

بهترین راه برای رسیدن به دلفیناریوم دبی کرایه تاکسی است. اما باید بگوییم که کرایه تاکسی در دبی در مقایسه با دیگر راه‌های حمل و نقل گران‌تر بوده و برای کسانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر را دارند توصیه نمی‌شود. البته که دلفیناریوم دبی در نزدیکی ایستگاه مترو مراقبت‌های بهداشتی شهر (خط سبز) قرار گرفته و گردشگران می‌توانند از آن برای دسترسی ارزان و سریع استفاده کنند. برای این منظور باید در ایستگاه متروی Healthcare City  پیاده شده و باقیمانده مسافت را به مدت ۵ دقیقه با تاکسی طی کنید. در صورت پیاده‌روی نیز نیاز به حدود ۱۵ دقیقه زمان خواهید داشت. روش دیگر دسترسی به دلفیناریوم دبی سوار شدن به اتوبوس شماره C7 است که مستقیما شما را به کریک پارک خواهد برد.

 

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

آدرس: خیابان ریاض، داخل دروازه کریک پارک ۱

 

منبع ۱

منبع ۲ 

منبع ۳ 

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران