بازدید از حیوانات مختلف در دبی و اطراف آن

جاذبه‌های گردشگری دبی
بازدید از حیوانات مختلف در دبی و اطراف آن

سر دیوید آتنبرو جایی گفته بود:" سوال این است، آیا روزی که نوه‌هایمان تنها امکان دیدن فیل‌ها در عکس‌ها را داشته باشند، خوشحال خواهیم بود؟" با توجه به بد شدن روزافزون وضعیت کره‌ی زمین، حیوانات زیادی هستند که طی چند سال اخیر منقرض شده‌اند اما از طرفی، جاهای زیادی هم هستند که می‌توان در سفرها، کودکان خود را همراه ببریم تا از انواع حیوانات عجیب و جالب بازدید کنند. در نوشته امروز، ابتدا جاهای مختلف برای این مهم که در تور دبی امکان بازدید از آن‌ها را دارید، بر خواهیم شمرد و سپس به سراغ جاهای مهم دیگر در امارات می‌رویم که در طول سفر، امکان دسترسی به آن‌‌جاها را نیز دارید.

 

دریاچه‌ القدره در دبی

دریاچه القدره یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی دبی در حال حاضر شناخته می‌شود که تنها ۴۸ کیلومتر از مرکز شهر دور است و یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار دبی به حساب می‌آید. این محل جایگاهی ویژه در قلب عاشقان پرندگان دارد و بیش از ۱۳۰ نوع پرنده مختلف از جمله قوها و اردک‌ها را می‌توانید در این محل تماشا کنید. با این حال شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که توریست‌ها را به این محل می‌کشاند، تماشای فلامینگوهایی است که در دریاچه القدره زندگی می‌کنند.

 

گردشی فراموش نشدنی در باغ گل دبی

آدرس: Al Qudra Road

 

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی

این مجموعه بزرگ در مرکز خرید دبی قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دبی به حساب می‌آید. این مکان بزرگ‌ترین آکواریوم جهان به حساب می‌آید و با توجه به زیبایی و منحصر به فرد بودنش، حتما باید همراه خانواده سری به آن‌جا بزنید. جایی که هزاران موجود آبی از سراسر دنیا در اکوسیستم‌های مختلف در فضایی بسیار بزرگ زندگی می‌کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴۰ گونه مختلف در آکواریوم دبی زندگی می‌کنند و در کنارشان، حیواناتی همچون پنگوئن‌ها، کورکدیل و چند خزنده دیگر را نیز را در بخشی از این محل، می‌توانید ببینید.

آدرس: The Dubai Mall

 

باغ پروانه‌های دبی

میراکل گاردن یا باغ گل معجزه دبی، بزرگ‌ترین در نوع خود به حساب آمده و فضایی رنگارنگ و بزرگ مملو از گل‌های مختلف را در صحرای دبی شکل داده است و یکی از بهترین پارک‌ها و باغ‌های دبی شناخته می‌شود. البته ما بخشی از این مجموعه کار داریم که به باغ پروانه‌ها معروف است، درست چسبیده به این باغ قرار گرفته و شامل ۹ گنبد و فضایی بزرگ می‌شود که ۱۵ هزار پروانه از ۳۰ گونه مختلف را میزبانی می‌کند. این جمعیت بالای پروانه‌ها یک تصویر جادویی و باورنکردنی را به وجود می‌آورد که هر کسی را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

 

تفریحات خاص دبی

آدرس: Next to Dubai Miracle Garden, Al Barsha South 3

 

منطقه محافظت شده صحرای دبی

جاهای مختلفی در محدوده‌ی دبی وجود دارد که می‌توانید حیوانات را در فضای باز و در منزلگاه خود ببینید، به جای این که در فضای بسته و مصنوعی به تماشایشان بنشینید. یکی از این محل‌ها، منطقه‌ای محافظت شده از صحرای دبی است که به عنوان اولین پارک ملی این کشور شناخته می‌شود. این بخش زیبا از صحرا میزبان گونه‌های حیوانی مختلف و بعضا در معرض انقراض است و برای رفتن به آن‌جا، حتما باید در تورهای مشخص شده به این محل بروید. جایی که غزال‌های زیبای سفید رنگ، انواع گرنده‌ها، گربه‌های وحشی و چندین حیوان دیگر را می‌توانید مشاهده نمایید.

 

آدرس: Dubai-Al Ain Road

 

پارک سافاری دبی

این مجموعه بزرگ، میزبان حیوانات بسیار زیادی از سراسر جهان است و یک گردش خانوادگی در این مکان، خاطراه‌ای فراموش نشدنی از سفر به دبی را برایتان رقم خواهد زد. مجموعه پارک سافاری دبی در حال حاضر حدود ۳ هزار حیوان مختلف را در ۴ بخش نگهداری می‌کند. در دهکده آسیایی می‌توانید ببرها، خرس‌های آسیایی، گیبون‌ها و ... را ببینید، در دهکده آفریقایی به تماشای زرافه و چندین حیوان دیگر بنشینید، در دهکده عربی غذال، شتر یا حتی گرگ‌های عربی را ببینید و در نهایت بخشی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا استراحت کنند، نکاتی را آموزش ببینند یا خرید کنند. این پارک بزرگ و دوست داشتنی، چیزهای زیادی برای عرضه داشته و حتما باید زمانی مناسب را برای بازدید از این محل خالی کنید.

 

بهترین هتل‌های دبی مناسب برای حیوانات خانگی

آدرس: Al Warqa 5

 

اسکی دبی

البته که پیست اسکی دبی در مرکز خرید امارات، بیشتر جنبه تفریحی دارد، اما وجود ۱۸ گونه حیوانی در این محل که ۱۳ تای آن‌ها در معرض خطر هستند، می‌تواند این محل را به عنوان جایی برای تماشای حیوانات جالب و خاص نیز مطرح کند. این پارک برفی و بزرگ به خودی خود مکانی خارق‌العاده در دل شهری گرم‌سیری به حساب می‌آید اما دیدن پنگوئن‌ها که در این مکان آزادانه می‌گردد و چند حیوان دیگر، به جذابیت‌های این محل می‌افزاید.

آدرس: Mall of the Emirates

 

پناهگاه توانبخشی لاکپشت‌ها در دبی

مراکز توانبخشی این چنینی در سراسر دنیا وجود دارد و در دبی نیز این موسسه کار خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده و تا حالا توانسته بیش از ۱۶۰۰ لاکشپت را توانبخشی و به دریا باز گرداند. در این مکان، لاکپشت‌های آسیب دیده یا لاکپشت‌های کوچکی که جدا مانده‌اند، نگهداری شده و وقتی به حالت عادی برگشتند به دریا سپرده می‌شوند. در این میان، گردشگران تور دبی نیز امکان بازدید از این حیوانات با رعایت ضوابط مشخص را دارند.

 

فعالیت‌های جذاب گروهی در دبی

آدرس: Jumeirah Al Naseem, Madinat Jumeirah

 

سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی جایی خاص است که سعی کرده در فضایی خاص به ارتفاع ۴ طبقه، یک جنگل بارانی را شبیه سازی کرده و شرایط را برای زندگی آزادانه حیوانات مختلف را به وجود بیاورد. در این مکان بیش از ۳ هزار حیوان خاص و پرندگان مختلف نگهداری می‌شوند که از پایین‌ترین نقاط شامل خزندگان شده و سپس پستانداران و در نهایت پرندگان را شامل می‌شود. این مکان به واسطه‌ی طراحی هوشمندانه و شرایط خاصش، توانسته جوایز مختلفی را نیز به خود اختصاص دهد. بازدید از سیاره سبز، نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان و نوجوانان نیز بسیار جذاب خواهد بود و تجربه‌ای نزدیک به بازدید از یک جنگل بارانی را برای خانواده به همراه خواهد داشت.

آدرس: City Walk, Al Safa Street

 

باغ وحش العین یک ساعت و نیم دورتر از دبی

یک ساعت و نیم در راه بودن از مرکز شهر دبی برای بازدید از این پارک حیوانات ۵۲ ساله اصلا مسئله خاصی نیست. جایی که آن را می‌توان، قدیمی‌ترین مرکز نگهداری حیوانات در کل امارات به حساب آورد. در حال حاضر بیش از ۴۳۰۰ حیوان مختلف در فضای این مجموعه زندگی می‌کنند که شامل یوزپلنگ‌ها، گرگ‌ها، انواع میمون‌ها، شیرها، ببرها، اسب‌های آبی، تمساح‌ها، کرگدن‌ها و ... می‌شوند. فضای بزرگی برای این حیوانات در نظر گرفته شده تا در یک قفس کوچک زندانی نباشند و به همین دلیل، اگر دوست داشتید می‌توانید همراه با ماشین‌های سافاری در این مکان بزرگ گردش کرده و به دیدن این حیوانات در جاهای مختلف پارک بروید.

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

تالاب الوثبا ابوظبی یک ساعت و نیم دورتر از دبی

یکی دیگر از مناطق طبیعی دیدنی در نزدیکی دبی که پیشنهاد می‌کنیم، اگر فرصتش را داشتید، حتما به دیدنش بروید، تالاب الوثبا است. به طور کلی، ده‌ها گونه‌ی مختلف از پردندگان در این پهنه‌ی آبی دیده می‌شوند و اگر در زمان مهاجرت به آن‌جا بروید، امکان تماشای بیش از ۲۳۰ گونه پرنده مختلف را خواهید داشت. البته در این مکان ۱۱ پستاندار و چندین نوع خزنده نیز زندگی می‌کنند که زیباترین آن‌ها، روباه‌های قرمز هستند. این محل دارای یک مرکز بازدید کنندگان نیز هست که جدا از اطلاعات گسترده درباره این محل، جایی برای استراحت و خرید نیز هست.

آدرس: Three kilometres from Mussafah, Abu Dhabi

 

مرکز حیات وحش عربی ۴۰ دقیقه دورتر از دبی

این مجموعه بزرگ، یک مرکز علمی برای شناساندن حیوانات مختلف در امارات و کشورهای مختلف بوده و جایی بسیار ارزان برای بازدید از حیوانات و حتی نوازش آن‌هاست. حیوانات مختلفی در این مرکز نگهداری می‌شوند که همگی مختلف به سرزمین‌های عربی هستند. این مجموعه بخش‌های آموزشی، غذا دهی و ... نیز دارد و یک مرکز توانبخشی نیز در آن‌جا در نظر گرفته شده است. یکی از بخش‌های مورد توجه در این مکان، بخش مارهاست که گونه‌های متعددی از مارهای مختلف در آن‌جا نگهداری می‌شوند.

 

۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

آدرس: Al Dhaid Rd, E88, Sharjah

 

مزرعه کودکان ۴۰ دقیقه دورتر از دبی

همان طور که از اسم این محل پیداست، این پارک صحرایی جذاب، جایی عالی برای کودکان و نوجوانان است تا بتوانند از حیوانات مختلف بازدید کرده و در جاهایی، به نوازش آن‌ها و غذا دادن بهشان بپردازند. این مجموعه کار خود را در سال ۱۹۹۷ و در فضایی بزرگ آغاز کرده و حیوانات مختلفی از جمله شترها، میمون‌ها، اسب‌های کوچک و پرندگان مختلف در آن‌جا نگهداری می‌شود و همچون اسمش، یک فضای مزرعه گونه خاص دارد. البته بزرگ‌ترها هم مسلما از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد.

آدرس: Sharjah Desert Park

 

 پارک باغ وحش امارات یک ساعت دورتر از دبی

خیلی اوقات کلمه باغ وحش علاقه‌مندان به حیوانات را پس می‌زند اما این محل همچون باغ وحش‌های کلاسیک نیست و بیشتر به یک پارک حیوانات شبیه بوده که فضایی بزرگ را در اختیار هر کدام از گونه‌ها می‌گذارد. این محل جایی‌ست که حیوانات مختلفی از جمله چند گونه‌ی در حال انقراض در آن‌جا نگهداری می‌شوند و از طرفی کارهای تحقیقاتی برای حفظ این حیوانات نیز در آن‌جا صورت می‌گیرد. در کل بازدید از این مکان تجربه‌ای عالی برای تماشای انواع حیوانات و پرندگان در ابوظبی خواهد بود.

 

عکاسی در ۱۴ مکان اینستاگرامی در دبی

آدرس: Al Bahia, Abu Dhabi

منبع

۰۸ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران