گشت و گذار و اقامت در برج خلیفه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
گشت و گذار و اقامت در برج خلیفه دبی

سفری لوکس با تور دبی آرزوی بسیاری از گردشگران است. اقامتی شیک و دلنشنین در برج خلیفه و گشت و گذار در جاذبه‌های دیدنی اطراف بلندترین برج دنیا که توسط بشر ساخته شده است. این برج شامل رستوران‌های عالی برای تست انواع غذاهای بین‌المللی و اتاق‌های زیبایی برای رزرو افرادی است که دلشان اقامتی رویایی و متفاوت می‌خواهد. شاید هم بخواهید تفریحات خاصی را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا هر آنچه می‌خواهید درباره برج خلیفه بدانید را با هم بخوانیم.

 

درباره برج خلیفه

برج خلیفه Burj Khalifa یکی از عظیم‌ترین سازه‌های جهان به شمار می رود که حدود ۸۳۰ متر ارتفاع دارد و به عنوان بلندترین برج دبی ۱۶۰ طبقه است. این برج که خیلی زود جایگاه خود را در میان گردشگران پیدا کرد، امروز به یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی و نمادین دبی تبدیل شده است. نمای بیرونی برج خلیفه شیشه‌ای است و نور خورشید را در خود منعکس می کند و باعث می‌شود که گرما کمتر به داخل ساختمان نفوذ کند. شاید جالب باشد که بدانید برج خلیفه به یک مخروط بزرگ و پلکانی شبیه بوده و در ساخت آن از چهار هزار تن استیل استفاده شده است تا به مقاومت و استحکامی هر چه بیشتر برسد. علاوه بر این بر روی نمای بیرونی برج خلیفه ال‌سی‌دی‌هایی قرار داده‌ شده تا امکان پخش انواع فیلم بر روی آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال در مناسبت‌های خاصی مانند سال نو، تصاویری بر روی این برج به نمایش در می‌آید و مردم از دورترین نقاط به تماشای رنگی شدن و ویدیو‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی که توسط کمپانی‌های بزرگ پخش می‌شود، می‌نشینند. یکی دیگر از جذابیت‌های برج خلیفه در دبی، درخشش آن در روز و شب است. در روز به علت انعکاس نور و در شب به خاطر هزاران لامپ ال ای دی نصب شده بر این برج همچون الماسی میان شهر دبی می‌درخشد. به همین دلیل عکاسان خلاق و علاقه‌مند برج خلیفه را در شب‌ها در قاب دوربینشان می‌نشانند. همچنین طولانی‌ترین آسانسور و مرتفع‌ترین رستوران جهان در برج خلیفه واقع شده و بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال دنیا هم درست رو به روی آن قرار گرفته است. در کل برج خلیفه دبی دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، چهار استخر، یک کتابخانه بزرگ و چهل و نه واحد اداری و یک هتل لوکس با صد و شصت اتاق است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در داخل برج خلیفه چه می‌گذرد؟ بیایید بیشتر درباره این برج بخوانیم.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های شبانه در دبی

طراحی برج خلیفه

طراحی برج خلیفه دبی توسط یک شرکت آمریکایی با نظارت مهندس آدریان اسمیت انجام شده است. معماری این برج از طبیعت صحرا الهام گرفته شده و تلفیقی از معماری اسلامی و مدرنیته طراحی شده است. چنین طرحی حتی بلندترین طبقات را هم در برابر نیروی باد مهار می‌کند و تمامی طبقات، نما و چشم‌اندازی ایده‌آل دارند. نمای شیشه‌ای برج خلیفه علاوه بر زیبایی حیرت‌آورش باعث می‌شود دمای داخل برج همواره حدود شش درجه کمتر از خارج آن باشد. برای نصب این شیشه‌ها از ترکیب فولاد ضد زنگ و آلومینیوم استفاده شده است. برج خلیفه حدود چهل تونل دارد که به منظور رد و بدل شدن هوا و وجود فشار و دمای مناسب در داخل و خارج برج تعبیه شده است. کف فضای داخلی برج خلیفه با سنگ‌های صیقلی و فرش‌های دستباف پوشانده شده است. در دیوارها هزار اثر هنری آویخته شده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این برج نمادین که بلندترین برج دنیا محسوب می‌شود، با معماری فوق العاده‌اش همواره عده زیادی از گردشگران تور دبی را به سمت خود فرا می‌خواند. برج خلیفه دارای رکوردهای جهانی بزرگ‌ترین بالکن، بلندترین آسانسور، بیشترین طبقات یک برج در جهان و بیشترین مساحت طبقات، بلندترین برج جهان که بدون کمک کابل یا وسیله نگه دارنده سرپا است.

طبقات مختلف برج خلیفه

این برج رویایی خلیفه صد و شصت طبقه دارد که اداری، مسکونی، هتل، رستوران و تفریحی هستند. طبقات ۱۲۵ تا ۱۴۸ برج خلیفه بلندترین ارتفاع این برج هستند که چشم‌انداز ۳۶۰ درجه بی‌نظیری را از دبی پیش چشمان شما قرار می‌دهد. این طبقات دارای یک آسانسور اختصاصی بوده و حس پرواز را در شما زنده می‌کند. طبقات ۱۱۲ تا ۱۵۴ برج خلیفه دبی واحدهای اداری لوکس را در بردارد. در این ۳۷ طبقه معماری اروپایی و مدرنی به چشم می‌خورد که آسانسور اختصاصی دارند تا افراد را مستقیما از پارکینگ تا طبقه مورد نظر جا‌به‌جا کنند. جالب است بدانید در طبقه ۱۲۴ یکی از پیشرفته‌ترین رصدخانه‌های دنیا را خواهید یافت. در این طبقه دوربین و تلسکوپ‌های حرفه‌ای و یک مولتی مدیای پیشرفته وجود دارد که شگفتی‌های برج خلیفه را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. در ارتفاع ۴۴۲ متری و در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه یکی از بهترین و شیک‌ترین رستوران‌های جهان با نام Michelin قرار گرفته که چشم‌اندازی بی‌نظیر از دبی و خلیج فارس را نمایان می‌کند. از دیگر طبقات مهم‌ برج خلیفه طبقه ۳۸ و ۳۹ است که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جهان را در خود جای داده است. اتاق‌های هتل جورجیو آرمانی Giorgio Armani با طراحی سبک ایتالیایی همگی دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده از خلیج فارس و بیابان را دارند. در طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴ مرتفع‌ترین سالن لانژ جهان وجود دارد که می‌‌توانید یک فنجان قهوه عربی یا میان وعده‌ای خوشمزه نوش جان کنید.

 

۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

رستوران‌های برج خلیفه

در طبقات مختلفی از برج خلیفه رستوران‌های بین‌المللی وجود دارد. رستوران اتمسفر یکی از مشهورترین آنهاست که در طبقه ۱۲۲ واقع شده است و سه فضای غذاخوری دارد. در این رستوران، سرآشپز مشهور جروم لاگارد Jerome Lagarde غذاهای خوش‌طعم و به یاد ماندنی را به مهمانان ارائه می‌کند. رستوران‌های آرمانی در برج خلیفه دبی با سلیقه مختلف افراد بهترین مکان برای تجربه غذاهای تند و پرادویه هندی یا غذاهای ژاپنی با موادی تازه و ارگانیک است. شاید هم بخواهید پیتزا و پاستاهای ویژه‌ای را در رستوران ایتالیایی آرمانی امتحان کنید. رستوران مدیترانه‌ای هم مزه‌ای فراموش نشدنی از غذاهای یونانی، اسپانیایی و مدیترانه‌ای را هدیه می‌دهد.

هزینه اقامت و بلیط بازدید از برج خلیفه دبی

بی‌شک یکی از آرزوهای گردشگرانی که راهی دبی می‌شوند، اقامت در برج خلیفه است. یکی از بهترین هتل‌های جهان، هتل آرمانی در یازده طبقه از این برج و در قلب شهر قرار گرفته که خدمات عالی به مهمانان ارائه می‌کند. هزینه یک شب اقامت در هتل آرمانی با توجه به نوع اتاق و خدماتی که انتخاب می‌کنید ممکن است تا شبی ۱۷۰۰ دلار برسد. این هتل امکاناتی همچون سالن اسپا، استخر شنا، سالن بدنسازی، تکنولوژی پیشرفته و شاتل فرودگاهی دارد. از طرفی ممکن است بخواهید فقط از برج بازدید کنید. تفریح کردن در این برج یکی دیگر از اهداف گردشگرانی است که به دبی قدم می‌گذارند. با رزرو بلیط برج خلیفه دبی شما می‌توانید از طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ بازدید کنید. هزینه رفتن به طبقه ۱۲۴ برای هر نفر حدود ۱۳۵ درهم امارات است. در کل هزینه بلیط ورودی برای آسمان برج خلیفه برای افراد بالای ۱۲ سال از ۵۰۰ درهم شروع می‌شود. برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال نیز حدود ۳۷۰ درهم می‌باشد. اگر بخواهید از پنت هاوس دیدن کنید می‌بایست ۲۲۴ درهم بپردازید. برج خلیفه یک سکوی بازدید در ارتفاع ۵۵۵ متری دارد که ورود به آن برای عموم باز است. اگر علاقه‌مند هستید که بالاترین طبقه این برج که امکاناتی همچون استخر، جکوزی و مبل راحتی دارد دیدن کنید، گفتنی است که بازدید برای عموم آزاد نیست مگر آن که به صورت وی آی پی از آن دیدن کنند. Gym یا باشگاه ورزشی برج خلیفه هم تجهیزات بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید در سالن بیلیارد بازی کنید و یا در بالکن روباز دراز بکشید و آفتاب بگیرد. شاید هم به مرکز اسپا بروید. هزینه باشگاه به ازای هر نفر ۹۵ درهم است.

 

۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

دسترسی برج خلیفه

اگر قصد دارید که از برج خلیفه دیدن و یا در آنجا اقامت کنید، بهتر است بلیط برج خلیفه را از پیش به صورت آنلاین رزرو کرده و از بلیط رزرو شده پرینت بگیرید. راه‌های رسیدن به این برج به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. آسان‌ترین کار این است که تاکسی سوار شوید. اما مترو هم روش دیگری برای بیشتر گردشگرانی است که به یک شهر جدید سفر می‌کنند. انتخاب میان تاکسی و مترو به چند فاکتور بستگی دارد. اگر در هتلی اقامت دارید که نزدیک به ایستگاه مترو دبی نیست و چند نفر هستید، کرایه تاکسی برای شما بهتر خواهد بود. اما اگر سوار شدن به مترو برایتان سخت نیست، بلیط یک روزه متروی دبی را بخرید تا هم ارزان‌تر است و هم از ترافیک راحت می‌شوید. کافیست در ایستگاه متروی Burj Khalifa در خط قرمز رنگ پیاده شوید. مسیر طوری طراحی شده است که شما برای بازدید از برج خلیفه مجبور به گذر از مرکز خرید دبی مال، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا، خواهید شد و این یکی از جذابیت‌های گردش روزتان می‌شود. اگر بخواهید با اتوبوس به برج خلیفه بروید، نزدیکترین ایستگاه‌ به آن دبی مال نام دارد و اگر از آن پیاده شوید باید ۷۰۰ متر را پیاده‌روی کنید. شاید هم بخواهید یک ماشین لوکس اجاره بگیرید. این انتخاب شماست که با کدام وسیله نقلیه بخواهید به برج خلیفه دبی بروید.


آدرس برج خلیفه: امارات متحده عربی، شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، برج خلیفه دبی

اگر بخواهید از جاذبه‌های اطراف برج خلیفه دبی هم دیدن کنید، می‌توانید به مرکز خرید دبی مال ، بازار البهار، مرکز خرید آدرس دبی و هتل‌های ویدا، منزل، رُو و پَلِسی دبی بروید.

۲۹ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران