در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

آنتالیا از شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه است که سالانه افراد بسیاری برای داشتن یک سفر به یادماندنی مسیر آن را از سرتاسر جهان در پیش می‌گیرند. در سفر به آنتالیا فرصت خوردن انواع مختلفی از غذاهای مدیترانه‌ای را خواهید داشت که بخش اصلی آن‌ها را انواع مختلفی از غذاهای دریایی در بر می‌گیرند. در کنار غذاهای دریایی انواع کباب‌های ترکی و غذاهای گوشتی بخش اصلی وعده‌های غذایی آنتالیا را شامل می‌شوند. اگر اهل خوردن غذاهای متنوع و خوشمزه هستید در این مقاله ما را دنبال کنید. چرا که در اینجا برخی از غذاهای مورد علاقه اغلب گردشگران تور آنتالیا و بومیان منطقه را معرفی کرده‌ایم.

 

بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی در آنتالیا

آنتالیا در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای رودخانه‌های متعددی است که از بالای کوه‌های توروس به پایین سرازیر می‌شوند. همین موضوع باعث شده که آنتالیا بهشتی برای عاشقان غذاهای دریایی باشد. در اینجا تعدادی از رستوران‌های غذاهای دریایی پر طرفدار را معرفی می‌کنیم:

عیار میهانسی (Ayar Meyhanesi)

قطعا عیار میهانسی یکی از بهترین رستوران‌هایی است که می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. در کل به مکان‌هایی که در آن غذاهای سنتی ترکیه سرو شده و موسیقی زنده سنتی نواخته می‌شود در زبان ترکی میهانه یا همان میخانه می‌گویند. عیار میهانسی غذاهای دریایی محلی شگفت انگیزی را سرو می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به دنبال طعم محلی در غذاهای دریایی هستید، حتما ماهی‌های این مکان گرم و صمیمی را امتحان کنید. غذاها در این مکان همیشه تازه بوده و در کنار غذاهای خود می‌توانید ۵ تا ۶ بشقاب مزه خوشمزه و قیمت مناسب را نیز سفارش دهید. از جمله مزه‌های پرطرفداری که سفارش آن‌ها پیشنهاد می‌شود کالاماری و اختاپوس سرخ شده است که حتما باید امتحان کنید.

عیار میهانسی در مرکز کاله ایچی تاریخی آنتالیا قرار دارد. کارکنان آن حرفه‌ای و خوش برخورد بوده و خدمات بسیار سریعی را ارائه می‌دهند. از آنجایی که این رستوران در منطقه تاریخی شهر واقع شده بهتر است قبل از دسترسی مستقیم به آن کمی در مناطق اطراف پیاده‌روی کرده و به گشت و گذار مشغول شوید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های ژاپنی آنتالیا

رستوران لارا بالیک اوی (Lara Balıkevi Restaurant)

اگر می‌خواهید در محیطی آرام با منظره‌ای زیبا از دریا غذا بخورید، بدون شک رستوران لارا بالیک اوی را در کنییالتی پیشنهاد می‌دهیم. بالیک اوی در زبان ترکی به معنای خانه ماهی می‌باشد. این رستوران درست در کنار دریا و در کنار صخره‌ها با منظره خیره‌کننده از ساحل کونایالتی قرار داشته و فضایی شگفت انگیز را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای سفارش غذای اصلی می‌توانید به داخل رستوران رفته و ماهی‌ دلخواهتان را از پیترین یخچال سفارش دهید. ناگفته نماند که قیمت‌ها در این رستوران کمی بالا هستند، اما کیفیت غذاها قطعا ارزش پرداخت قیمت‌های بالای آن را خواهد داشت.

 

بهترین رستوران‌های کباب ترکی و گوشت در آنتالیا

گوشت و کباب اصلی‌ترین بخش از غذاهای محلی ترکیه را شامل می‌شوند. پس اگر به دنبال خوردن غذاهای مخصوص ترکیه هستید حتما سری به کباب پزی‌های معروف آنتالیا بزنید. در میان رستوران‌های متعدد گزینه‌های زیر پیشنهادهای اصلی ما به شما علاقه‌مندان به کباب و گوشت در تور آنتالیا هستند:

رستوران پانوراما (The Panorama Restaurant)

این رستوران از تعدادی سکو در میان درختان یک جنگل غول پیکر با منظره‌ای زیبا از کوه و دریا تشکیل شده است. علاقه‌مندان به انواع کباب‌ها در منو این رستوران شاهد با کیفیت‌ترین و لذیذ‌ترین گوشت‌ها مثل گوشت بره خواهند بود. مقدار هر پرس غذا در مقایسه با قیمت آن بسیار زیاد است. به طوری که شاید یک پرس برای دو نفر کافی باشد. معمولا غذاها در کنار پیش‌غذایی‌هایی مانند ماست، پنیر و سالاد سرو می‌شوند. حتی اگر به همراه کسی به این رستوران رفتید که غذاهای غیر گوشتی را ترجیح می‌دهد در رستوران پانوراما طیف گسترده و خوشمزه‌ای از غذاهایی مثل بادمجان کبابی، قارچ و سایر سبزیجات تازه را نیز پیدا خواهید کرد.

 

بهترین رستوران‌های محله kemer در آنتالیا

رستوران رامیز گریل هاوس (Ramiz Grill House Restaurant)

اگر می‌خواهید شبی خاص و متفاوت را با خوردن خوشمزه‌ترین استیک‌ها و دیگر غذاهای گوشتی تجربه کنید حتما در تور آنتالیا خود سری به رستوران رامیز گریل هاوس بزنید. این رستوران در کنار دریا واقع شده و از فضای داخلی بسیار زیبا و دوست داشتنی برخوردار است. از نکات مثبت این رستوران می‌توان به تنوع بسیار بالای غذاهای منو آن اشاره کرد. به طوری که در انتخاب شاید کمی سردرگم شوید. در صورت نیاز می‌توانید از کارکنان رستوران بابت راهنمایی در تصمیم‌گیری برای سفارش غذا با توجه به میل و سلیقه خود کمک بگیرید. این رستوران در منطقه کنیالتی واقع شده و قیمت غذاها در مقایسه با دیگر رستوران‌های منطقه کمی منصفانه‌تر است.

 

بهترین رستوران‌های وگان در آنتالیا

این روزها تعداد افرادی که رژیم غذایی گیاه‌خواری را برای داشتن تغذیه سالم انتخاب می‌کنند رو به افزایش است. چنانچه شما نیز جز این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید؛ چرا که در سفر خود به آنتالیا رستوران‌های متنوعی را متناسب با رژیم غذایی خود پیدا خواهید کرد. در زیر به چند مورد از بهترین گزینه‌ها اشاره داریم:

رستوران روککا (Rokka Restaurant)

روککا رستورانی زیبا و کوچک در آنتالیا است که به شما احساس بسیار راحتی را القا خواهد کرد. منو غذایی این رستوران اغلب از غذاهای گیاهی و وگان تشکیل شده است، اما گزینه‌های مبتنی بر گوشت نیز وجود دارد. همچنین در منو غذایی این مجموعه شاهد گزینه‌های بدون گلوتن نیز خواهید بود. پیتزای سبزیجات و فلافل از جمله پرطرفدارترین گزینه‌هایی است که در این رستوران می‌توانید میل کنید. همچنین اگر اهل ساندویچ هستید توصیه می‌کنیم سفارش ساندویچ بادمجان و قارچ را از دست ندهید. مهم‌تر از همه این که قیمت‌ غذاها در مقایسه با کیفیتی که دارند بسیار ارزان است.

 

۱۰ رستوران عالی در منطقه بلک آنتالیا

رستوران وانیل (Vanilla Restaurant)

وانیل یکی از بهترین رستوران‌ها با غذاهای عالی با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های وگان و گیاه‌خواری است. این رستوران فضایی دوست داشتنی دارد و در قلب کاله ایچی آنتالیا واقع شده است. منو غذایی رستوران وانیل شامل انواع غذاهای مختلف از سراسر جهان و تلفیقی از آن‌ها با غذاهای سنتی ترکیه است. پیتزای سبزیجات و کوفته‌های گیاهی از محبوب‌ترین غذاهایی هستند که در وانیل می‌توانید سفارش داده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. بعد از میل کردن وعده غذایی پیشنهاد می‌کنیم حتما از دسرهای خوشمزه مجموعه نیز سفارش دهید. در کنار غذاهای متنوع و خوشمزه، آنچه رستوران وانیل را جذاب‌تر می‌کند موسیقی زنده آن است. در اینجا، هنرمندان بزرگ ترکی را خواهید دید که آواز می‌خوانند. بدون اغراق می توان گفت در رستوران وانیل آنتالیا، احساس خواهید کرد که در یک رستوران اروپایی درجه یک هستید.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن صبحانه اصیل ترکی

ترک‌ها اهمیت بسیار زیادی به خوردن صبحانه می‌دهند. به همین دلیل است که اکثر رستوران‌های آنتالیا صبحانه نیز سرو می‌کنند. اگر شما نیز دوست دارید تا صبح زود از هتل خود خارج شده و رستورانی را برای خوردن صبحانه اصیل ترکی تجربه کنید گزینه‌های پیشنهادی زیر را در نظر داشته باشید:

رستوران مرمرلی (Mermerli Restaurant)

این رستوران با تزئینات زیبا درست بالای ساحل مرمرلی، مشرف به خلیج کاله ایچی واقع شده است. اگر دوست دارید قبل از پریدن به دریا صبحانه بخورید، این بهترین مکان برای انجام این کار است. البته رستوران مرمرلی علاوه بر صبحانه، ناهار و شام عالی نیز سرو می‌کند که صبحانه‌‌های آن شهرت بیشتری پیدا کرده است. عسل، پنیر، گوجه فرنگی و زیتون در کنار چای ترکی از اصلی‌ترین چیزهایی هستند که در سفره صبحانه مردم ترک مشاهده خواهید کرد. همچنین مردم محلی یک شیرینی مخصوصی را که از خمیر تهیه شده و بورک (Börek) نام  دارد را در صبحانه‌های خود میل می‌کنند که سفارش آن را در این رستوران توصیه می‌کنیم. قیمت‌ها در رستوران مرمرلی خیلی زیاد نبوده اما به دلیل موقعیت عالی رستوران، ارزان نیز نمی‌باشند.

 

رستوران‌های ارزان قیمت در آنتالیا

رستوران پاشا کیر باغچسی (Paşa Kır Bahçesi Restaurant)

اگر می خواهید بهترین صبحانه ترکی در آنتالیا را تجربه کنید، این مکان را حتما امتحان کنید. در رستوران پاشا، صبحانه سنتی روستایی را در کوه‌هایی که توسط طبیعت احاطه شده سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته به آنجا بروید تا از بازاری که محصولات ارگانیک تازه در کنار رستوران به فروش می‌رسد نیز لذت ببرید. در این رستوران انواع زیادی از گوزلمه سرو می‌شوند که یک پنکیک پر از پنیر، سیب زمینی، اسفناج، بادمجان یا چیزهای شیرین مانند نوتلا، مارمالاد یا موز است. همچنین انواع مختلف پنیر و نان گرم و خانگی روستایی به نام بازلما با کره وجود دارد که تست کردن آن را فراموش نکنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع مرباها، زیتون و میوه را نیز به همراه صبحانه خود سفارش دهید. بعد از صرف صبحانه، به قدم زدن در طبیعت اطراف رفته و صبحی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. داخل رستوران یک زمین بازی وجود دارد که کودکان خود را می‌توانید آنجا گذاشته و خودتان به تفریح و پیاده‌روی مشغول شوید. از آنجایی که رستوران نزدیک به کوه و داخل جنگل قرار دارد، هوا کمی خنک تر خواهد بود و گزینه‌ای عالی برای فرار از گرمای شهر آنتالیا در ماه‌های تابستان است.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن شیرینی‌ها و دسرهای اصلی ترکی

رستوران‌های پنهان زیادی در آنتالیا وجود دارند که دسرهای عالی را برای مشتریان خود سرو می‌کنند. در میان تمامی گزینه‌ها دو مورد از آن‌ها خاص‌تر و دوست داشتنی‌تر هستند که در ادامه معرفی می‌کنیم:

رستوران چیکولاتا اویم (Çikolata Evim Restaurant)

این مکان درست در مرکز آنتالیا واقع شده است و انواع دسرهای با کیفیت بالا را به فروش می‌رساند. در حالی که در اطراف کنییالتی قدم می‌زنید، قطعا متوجه بوی شگفت انگیز شکلات‌های خوش مزه این مکان کوچک و دوست داشتنی خواهید شد. این مکان دکور بسیار خوبی دارد که قطعا جذب طراحی خاص آن نیز خواهید شد. تعداد آیتم‌های موجود در منو بالا بوده که اگر سردرگم شدید پیشنهاد می‌کنیم خوردن قهوه‌ فاج یا وافل با قهوه را امتحان کنید. همچنین می‌توانید با خوردن بستنی‌های خوشمزه آن در روزهای گرم تابستان کمی خنک شوید. این مکان را به همه عاشقان شکلات توصیه می‌کنیم.

 

۷ رستوران‌ فضای بازی برای کودکان در آنتالیا

دوندورما دوکانی (Dondurma Dükkanı)

اگر از طرفداران بستنی هستید، این دوندورما دوکانی بهترین بستنی فروشی شهر آنتالیا است. این بستنی فروشی چندین شعبه در سطح شهر دارد که در حین پیاده‌روی شاهد آن‌ها خواهید بود. نکته جالب اینکه تمامی بستنی‌ها به صورت ارگانیک تهیه می‌شوند و هیچ گونه رنگ یا ماده افزودنی در آن‌ها وجود ندارد. قیمت ها نسبت به کیفیت و حجم بستنی واقعا مقرون به صرفه است. توصیه می‌کنیم در طول سفر خود به آنتالیا حداقل یک بار به این مکان بروید و از خوردن بستنی‌های لذیذ آن لذت ببرید.

۰۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران