زیباترین لوکیشن‌های عکاسی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
زیباترین لوکیشن‌های عکاسی در دبی

همه سفرها در قاب عکس‌ها و خاطره‌هایی که از خود ثبت کرده‌ایم، خلاصه می‌شوند. چرا که ماه‌ها و حتی سال‌ها بعد از سفر آنچه از خاطرت آن به یادگار می‌ماند عکس‌های زیبایی است که از خود ثبت کرده‌ایم. از طرفی دیگر این روزها با گسترش دنیای مجازی و همگانی شدن آن افراد دوست دارند تا خاطرات خوش و خوب خود را با عکس‌هایی زیبا در صفحات اینستاگرام و غیره با دوستان خود به اشتراک بگذارند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین لوکیشن‌ های عکاسی دبی بپردازیم. پس چنانچه شما نیز عاشق عکاسی در سفر هستید و در دنیای مجازی فعالیت داشته و در حال برنامه‌ریزی برای سفر به دبی هستید، هرگز مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 

لوکیشن‌های عکاسی در دبی

تور دبی یکی از لاکچری‌ترین سفرهایی است که هر گردشگری از هر نقطه دنیا می‌تواند با آن همراه شده و روزهای خاص و به یادماندنی را برای خود رقم بزند. وقتی که در شهر دبی قدم می‌گذارید، آسمان خراش‌های دبی قبل از هر چیزی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. به طوری که همین بافت مدرن شهری می‌تواند سوژه عکاسی توریست‌ها در نگاه اول باشد. البته که همه چیز در این شهر پیشرفته محدود به آسمان خراش‌ها نبوده و لوکیش‌های متعدد بسیاری برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های زیبا در صفحه اینستاگرام خود در آن پیدا خواهید کرد که در زیر به چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها می‌پردازیم:

عکاسی در برج خلیفه دبی

اولین مکانی که در بین لوکیشن های عکاسی دبی به ذهن می‌رسد، برج خلیفه است. این برج با ارتفاع ۸۳۰ متر عنوان بلندترین برج دنیا را از آن خود کرده و خاص‌ترین منظره‌ها را برای عکاسی در دبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به طوری که اگر به طبقات بالای برج خلیفه بروید دبی را زیر پاهای خود احساس کرده و می‌توانید آن را در قالب عکسی با دوستان خود در صفحه اینستاگرام نیز به نمایش بگذارید. البته که کل جذابیت این بنا محدود به ارتفاع بسیار بلند آن نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند آیتم‌های زیبای متعددی را برای عکاسی خود در آن پیدا کنند. به عنوان مثال آبنمای برج خلیفه که بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا به شمار می‌آید نه صرفا برای عکاسی بلکه برای گذراندن لحظاتی خاطره‌انگیز توصیه می‌شود.

جالب است بدانید که در سفر با تور دبی می‌توانید با تورهای عکاسی برج‌ خلیفه‌ نیز همراه شوید. این تورها اغلب از ساعت ۵ عصر برگزار شده و به همراه یک لیدر آشنا به محیط شما را با بخش‌های مختلف این برج آشنا می‌کنند. تورهای عکاسی برج خلیفه معمولا ۴ ساعت طول کشیده و اغلب از دبی مال آغاز شده و در همین مرکز خرید نیز به پایان می‌رسد.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس: khaleejtimes.com

 

عکاسی در میراکل گاردن دبی

از دیگر لوکیشن های عکاسی دبی می‌توان به میراکل گاردن یا همان باغ گل‌های دبی اشاره کرد. این باغ گیاه‌شناسی با وسعتی در حدود ۷۲۰۰۰ متر مربع با میلیون‌ها گل تزیین شده و قدم گذاشتن در آن همچون وارد شدن به بهشت خواهد بود. به طوری که به هر نقطه آن که نگاه کنید با انبوهی از گل‌های رنگی و فوق‌العاده زیبا روبرو خواهید شد. بنابراین لوکیشن‌های خاص و بسیار زیبایی را برای عکاسی در آن پیدا خواهید کرد. بری پی بردن به اهمیت میراکل گاردن باید بگوییم که این باغ نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده و بزرگترین دیوار گل در جهان را در خود جای داده است که می‌تواند سوژه عکاسی‌های گردشگران در تور دبی باشد.

عکس: flytographer.com

 

عکاسی در صحرای دبی

اگر می‌خواهید خاطره‌ای به یادماندنی از دبی را برای خود ثبت کنید و یا در یکی از نمادین‌ترین مکان‌های این شهر به عکاسی بپردازید، صحرای دبی بدون شک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. به خصوص شن‌های روان صحرا و همچنین شترها می‌توانند تم زیبایی به عکس‌های شما بخشیده و قابی فوق‌العاده خاص و زیبا را ایجاد کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای چنین کاری با تورهای سافاری صحرای دبی همراه شده و در کنار عکاسی خاطرات خوشی را نیز برای خود به یادگار بگذارند. توصیه می‌کنیم در چنین روزی لباس‌های رنگ روشن به خصوص سفید و کرم بپوشید تا جلوه‌ای زیباتر به عکس‌های خود ببخشید.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: atsaltstudio.com

 

عکاسی در بازارهای سنتی دبی

مورد بعدی از لوکیشن های عکاسی دبی که حس و حال خاصی به صفحه اینستاگرام شما خواهد داد، بازارهای سنتی دبی است. شما می‌توانید در این بازارها فرهنگ و سنت مردم دبی را به وضوح مشاهده کرده و آن را در عکس‌های خود نیز ثبت کنید. در بازارهای سنتی شهر اقلامی از قبیل ادویه‌های مخصوص عربی، سوغات دبی، زیورآلات و ... به فروش می‌رسند که فروشنده‌ها اغلب آن‌ها را به حالت نمایشی در مقابل مغازه‌های خود قرار داده و همین‌ها تصاویری زیبا برای عکاسی خلق می‌کنند.

عکس: mediaoffice.ae

 

عکاسی در The View Palm Jumeirah

The View Palm Jumeirah یکی از مکان‌های بسیار خاص در دبی است که علاقه‌مندان می‌توانند با رفتن به آنجا منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از شهر را در ساعات مختلفی از روز تماشا کرده و با عکاسی در آن این ساعات بی‌نظیر را به ثبت برسانند. این مکان به اختصار در بین مردم The View  نامیده می‌شود و همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در جزیره نخل دبی قرار گرفته و از آنجا می‌توانید نمایی از برج خلیفه را نیز در قاب عکس‌های خود بگنجانید. از امتیازهای عکاسی در این مکان می‌توان به دسترسی آسان‌تر و همچنین هزینه پایین‌تر آن در مقایسه با برج خلیفه اشاره کرد.

 

گشت و گذار در محله الفهیدی دبی

عکس: getyourguide.com

 

عکاسی در ساحل جمیرا دبی

البته که نمی‌توان در بین لوکیشن های عکاسی دبی، سواحل زیبا و نیلگون آن را نادیده گرفت. در میان همه سواحل نیز ساحل جمیرا بیشترین محبوبیت و زیبایی را دارد؛ به طوری که می‌توان آن را یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب توریست‌ها از سرتاسر دنیا به دبی دانست. ساحل جمیرا با امتدادی در حدود ۳ کیلومتر از شن‌های طلایی پوشیده شده و یک تفرجگاه پرطرفدار در بین گردشگران و حتی بومیان دبی به شمار می‌آید. همچنین حتی اگر قصد پیاده‌روی و گشت و گذار در امتداد یکی از سواحل زیبای دبی را داشتید، ساحل جمیرا دبی گزینه پیشنهادی ما به شما خواهد بود.

عکس: franks-travelbox.com

 

عکاسی در کافه Forever Rose دبی

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در هر مقصدی کافه‌ها و رستوران‌ها هستند مخصوصا کافه‌ها و رستوران‌های اینستاگرامی در دبی. چرا که می‌توانید عکس‌های خاص و خوبی را در چنین مکان‌هایی گرفته و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. در دبی نیز به عنوان یک مقصد توریستی می‌توان کافه‌ها و رستوران‌های بسیار خاص و زیبایی را پیدا کرد که هم برای گذراندن اوقات خوش و خوردن هر آنچه که دوست دارید و هم برای عکاسی مناسب هستند. در میان همه این گزینه‌ها اگر عکاسی بیشتر توجه شما را به خود جلب می‌کند، ما کافه Forever Rose را پیشنهاد می‌دهیم. این کافه با دکوراسیون خاص خود که فقط از رنگ‌های سفید و مشکی استفاده شده شما را به فضایی دو بعدی برده و با ایجاد یک کنتراست جالب عکس‌های بسیار خاصی را به یادگار می‌گذارد.

عکس: khaleejtimes.com

 

عکاسی در برج العرب دبی

اگر بخواهیم تنها یک مکان را به عنوان نماد دبی معرفی کنیم، آن جایی جز برج العرب نخواهد بود. بنابراین تقریبا همه توریست‌ها دوست دارند در بین لوکیشن های عکاسی دبی، قابی از برج العرب را نیز بگنجانند. چرا که به اشتراک گذاشتن هیچ عکسی در صفحه اینستاگرام شما به اندازه منظره‌ای از این برج گواهی بر سفر شما با تور دبی نخواهد بود. Burj Al Arab در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل قرار گرفته و دارای طراحی خاصی هم چون بادبان قایق‌های سنتی امارات متحده عربی است. شن‌های سفید ساحل، در کنار آب‌های نیلگون خلیج و البته گوشه‌ای از برج العرب قطعا باید منظره‌ای باشد که در قاب عکس‌های خود در دبی انتخاب می‌کنید.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: dubai-prestige.com

 

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 22 آبان 1402)

نظرات کاربران