اینستاگرامی‌ترین عکس‌ها در موزه سلفی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
اینستاگرامی‌ترین عکس‌ها در موزه سلفی استانبول

وقتی به تور استانبول می‌روید، احتمالا با خود فکر خواهید کرد که باید از جاهایی همچون خیابان استقلال، مسجد ایاصوفیه، بسفور یا محل‌هایی از این دست بازدید کنید. اما یک سری جاهای خاص نیز در این شهر بزرگ وجود دارند که دیدنشان واقعا لذت‌بخش است. امروز ما یکی از این محل‌ها را می‌خواهیم به شما معرفی نماییم. موزه سلفی استانبول که محلی برای گرفتن عکس‌های جالب اینستاگرامی است. جایی در مرکز خرید ترامپ که بلاگرها از حضور در آن‌جا، پست‌هایی عالی نصیبشان خواهد شد.

 

کوتاه درباره موزه سلفی استانبول

در سال‌های اخیر، موزه‌های سلفی زیادی در دنیا باز شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه سلفی نیویورک یا موزه سلفی بسیار معروف کوالالامپور اشاره کرد. این مکان‌ها البته موزه نیستند، بلکه مجموعه‌ای از لوکیشن‌های عکاسی با دکور فانتزی محسوب می‌شوند که شما می‌توانید، عکس‌هایی متفاوت در آن‌ها به ثبت برسانید. موزه سلفی استانبول نیز دقیقا به همین ترتیب است و بیش از ۴۰ محل مختلف برای عکاسی در خود دارد و به شما این اجازه را می‌دهد، تا قاب‌هایی بی‌نظیر برای خود به ثبت برسانید.

موزه سلفی استانبول کجاست؟

این محل در مرکز خرید ترامپ و در محله شیشلی استانبول واقع شده است. شما برای رفتن به موزه سلفی هم می‌توانید از اتوبوس هم از مترو و صد البته از تاکسی استفاده کنید. اگر از مترو یا اتوبوس استفاده می‌کنید، باید خود را به ایستگاه Mecidiyeköy برسانید و سپس از طریق تونلی که آن‌جا مشخص است، به مرکز خرید ترامپ بروید و از آن‌جا تابلوی موزه سلفی را مشاهده خواهید کرد. اگر هم از تاکسی استفاده می‌کنید، کافی است آدرس زیر را به راننده تاکسی بدهید تا شما را به آن‌جا برساند. فراموش نکنید که حتما مبلغی که روی آینه‌ی جلوی تاکسی نمایش داده می‌شود را به لیر پرداخت کنید. تاکسی‌ها موظف به گرفتن مبلغ تاکسی‌متر هستند، نه بیشتر!

آدرس: Mecidiyeköy Yolu Cd. No:12 Mecidiyeköy Trump AVM B3 Katı, 34400 Şişli

 

در موزه سلفی استانبول، چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

بدون شک کسانی که به موزه سلفی استانبول می‌آیند، قرار است عکس‌های اینستاگرامی برای خود ثبت کنند و خب مطمئنا اینجا، عکس‌هایی عالی می‌توانند بگیرند. موزه سلفی که در طبقه تفریحات مرکز خرید ترامپ واقع شده، چندین اتاق مختلف دارد که در هر کدام از آن‌ها دکورهای مختلفی برای عکاسی وجود دارد.

اتاق سر و ته که همه‌ی دکور آن جوری درست شده که انگار در جایی برعکس ایستاده‌اید، اتاق ایموجی‌ها که استخری بزرگ با توپ‌های ایموجی در آن قرار داده شده یا وان حمامی که از سکه‌های طلا پر شده است، جذاب به نظر می‌آیند؟

 

گشت و گذار در خانه موزه فارابی استانبول

خوشبختانه در طراحی اتاق‌های این موزه سلفی خلاقیت بسیار خوبی به کار رفته است. برای مثال اتاق نقاشی‌ها که در آن پرتره‌های معروفی همچون مونالیزا به شکل امروزی تغییر یافته‌اند یا محل‌هایی مثل موزه که رنگ و لعاب تندیس‌هایشان کلا عوض شده است. یکی دیگر از موارد بسیار عالی، تنوع رنگی و شاد بودن تمامی محیط‌های این موزه سلفی است. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که در همه ‌جای موزه سلفی استانبول، عکس‌های شما شاد و سرزنده خواهند بود.

در این محل هم دکورهای ساده وجود دارد و هم دکورهای پیچیده و گاهی نیز چیزهایی مثل تخت پادشاهی را می‌بینید که اگر چه از روی سریال "بازی‌های تاج و تخت" برداشت شده، اما تغییرات جالب و خنده‌داری را به خود دیده است. در مجموع بودن در این موزه سلفی، خود یک واقع جذاب و لذت بخش است، چه برسد به عکاسی در آن‌جا و تماشای دوباره و دوباره‌ی این عکس‌ها...

 

گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

سوالات متداول به منظور بازدید از موزه سلفی استانبول

  • آیا بلیط به صورت حضوری نیز فروخته می‌شود؟ بله، شما جدا از تهیه بلیط به صورت آنلاین و کارت اعتباری، می‌توانید آن را در محل موزه نیز به صورت نقدی خریداری کنید.
  • چقدر زمان برای بازدید از این موزه نیاز است؟ بستگی به این دارد که چقدر بخواهید سر عکاسی وسواس به خرج دهید. اما در کم‌ترین حالت باید یک ساعت را در این موزه باشید تا بخش‌های مختلف را ببینید و حداقل چند عکس بگیرید.
  • آیا می‌توان حیوانات خانگی را به این محل برد؟ خیر، تنها حیوانات تعلیم دیده که مدارک لازم را دارند و برای افراد با مشکلات فیزیکی هستند، قادر خواهند بود به موزه سلفی بیایند.
  • آیا می‌توان تجهیزات عکاسی حرفه‌ای همراه داشت؟ بله، و حتی یک سری تجهیزات از جمله پایه سلفی برای کرایه در همان محل ارائه می‌شود.

قیمت بلیط و ساعات کار موزه سلفی استانبول

قیمت بلیط برای افراد ۰ تا ۴ سال رایگان بوده، ۵ تا ۱۴ سال باید ۴۵ لیر بپردازند، بلیط برای بزرگسالان ۵۵ لیر است و اگر به صورت خانوادگی به این محل می‌روید، می‌توانید از تخفیف جمعی استفاده کرده و برای سه نفر ۱۲۵ لیر و ۴ نفر ۱۵۵ لیر بپردازید.

موزه سلفی استانبول تمام روزهای هفته غیر از دوشنبه بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۸ شب، به فعالیت مشغول است.

۰۳ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران