گشتی در هزارتوی گالری‌های هنری ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
گشتی در هزارتوی گالری‌های هنری ترکیه

صحنه‌های هنری ترکیه بیشتر در اطراف بزرگ‌ترین شهرهای آن از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر می‌چرخد. در این مکانها، می‌توانید نامهای مشهور هنرمندان محلی و بین المللی را بیابید و با برخی از مهم‌ترین آثار کلاسیک و معاصر آشنا شوید. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از معروف‌ترین گالری‌های هنری ترکیه آشنا کنیم.

 

Istanbul Modern

استانبول در حال حاضر یکی از نقاط داغ فرهنگی اروپا به شمار می‌آید. گالری‌های این شهر که اغلب بعنوان دروازه‌ای بین فرهنگ غربی و شرقی محسوب می‌شوند، برخی از هیجان‌انگیزترین آثار هنرمندان ترکیه و فراتر از مرزهای این کشور را ارائه می‌دهند.

اما باید گفت مرکز اصلی هنرهای معاصر استانبول، در یک فضای غول پیکر در حوالی بسفر واقع شده است. موزه استانبول مدرن که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، نه تنها نقش مهمی در معرفی هنرمندان ترک به این شهر داشته، بلکه در خارج از این کشور نیز قابلیت‌های مهمی از خود نشان داده است. بعلاوه مرکز سینما، باغ مجسمه سازی و کافه‌ای با چشم اندازی باشکوه به تنگه بسفر بزرگ، در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:99, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Cer Modern

آنکارا پایتخت ترکیه، دارای یک مرکز عالی برای هنرهای معاصر است که از معماری‌های برجسته این شهر نیز محسوب می‌شود. جالب است بدانید گالری Cer Modern در فضایی که قبلا تونل قطار بوده، قرار دارد و نه تنها نمایشگاه‌های جذابی برپا می‌کند بلکه از طریق کلاس‌های تاریخ هنر، کارگاه‌های کودکان، جلسات یوگا و موارد دیگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌نماید. شما می‌توانید در سفر با تور آنکارا از فضای این گالری بهره ببرید.

 

اجاره‌ی دوچرخه ISBIKE در استانبول

آدرس: Anafartalar Mahallesi, Altınsoy Cad. No:3, Altındağ, Ankara

 

x-ist

اگر مسافر تور استانبول هستید بهتر است بدانید که نمایشگاه‌های x-ist که به دلیل ارائه آثار خلاقانه شهرت دارند، همیشه نمونه‌های برجسته‌ای از هنر معاصر را به نمایش می‌گذارند که عمیق و الهام بخش بوده و ساعت‌ها می‌توان به تماشای آنها نشست. این گالری کوچک که در محله نیشان تاشی استانبول واقع شده، روی پرورش و معرفی هنرمندان جدید و آینده که برای خلق آثاری ماندگار آماده شده‌اند، تمرکز دارد.

آدرس: Harbiye Mahallesi, Abdi İpekçi Cad. Kaşıkçıoğlu Apt. No:42 D:2, Nişantaşı, İstanbul

 

Arkas Art Center

مرکز هنری مهم ازمیر، در کنسولگری سابق فرانسه واقع شده و بنابراین از نظر یکپارچگی معماری از موقعیتی عالی برخوردار است. آرکاس که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، دارای ۱۰ اتاق نمایشگاه در دو طبقه است. از سابقه درخشان این گالری همین بس که این مکان، قبلا مجموعه‌ای منحصر به فرد از هنر فرش‌های عثمانی تا آثار پس از امپرسیونیسم را به نمایش گذاشته است.

 

بهترین مناطق گردشگری کنار دریا در استانبول

آدرس: Kültür Mahallesi, 1380 . Sk. 3-1, Konak, İzmir

 

Arter

قدم زدن در این گالری درست در خیابان شلوغ استقلال استانبول، شما را از همهمه و ازدحام این شهر دور می‌کند و فضایی دنج و آرامش بخش و زیبا را به شما هدیه می‌دهد. این گالری با تمرکز بر هنر معاصر محلی و بین المللی، پیش از این نمایشگاه‌هایی از طیف گسترده‌ای از اشکال مختلف هنری از جمله فیلم، مجسمه سازی و نقاشی را برگزار کرده است.

آدرس: Yenişehir, Irmak Cd. No:13, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Art Shop Sanat Galerisi

این گالری هنری بزرگ در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد تا بهترین آثار هنری را برای هنردوستان ازمیر به ارمغان آورد. از آن زمان، این گالری همچنین میزبان نمایشگاه‌های نقاشی و مجسمه سازی بوده و در مجموع برگزاری ۲۰۰ نمایشگاه جذاب را از زمان افتتاحش در کارنامه دارد.

 

معرفی ۷ هتل‌ استخر دار استانبول

آدرس: Kadriye, Mahallesi, 1382. Sk. 12 D, 35220 Konak/İzmir, Turkey

 

SALT Galata

مطمئنا یکی از زیباترین بناهای استانبول، Salt Galata است که بسیار فراتر از یک گالری هنری می‌باشد. این مجموعه، در یک بانک سابق عثمانی که از کف پوش زیبای سنگ مرمر برخوردار است واقع شده و دارای یک گالری هنری، کتابخانه تحقیقاتی، کتابفروشی، رستوران و لابی است.

Azapkapı, Bankalar Cd. No:11, 34420 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Seba

سبا اوغورتان، معلم هنر با ۲۰ سال سابقه کار هنری و سرپرست مدیر اجرایی دوسالانه هنری ازمیر، یکی از گالری‌های تعاملی ازمیر را اداره می‌کند. در گالری Seba ، کارگاه‌های هنری فشرده و نمایشگاه‌های زیبا از هنرمندان محلی را خواهید یافت.

آدرس: Akın Simav, Mithatpaşa Cd. No:464 / a, 35280 Konak/İzmir, Turkey

 

Galerist Tepebaşı

این گالری از زمان افتتاحش در سال ۲۰۰۱ در استانبول تا کنون، از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی هنر، بعنوان نماینده برجسته هنرمندان معاصر در ترکیه و سراسر جهان شناخته شده است. خود فضای گالری نیز به دلیل برخورداری از سبک نئوکلاسیک و حفظ نمای تاریخی اصیلش از ارزش قابل توجهی برخوردار است. در نهایت اگر به هنر علاقمندید و می‌خواهید با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز مقاله ۱۰ گالری معروف استانبول برای آنهایی که عاشق هنرهای معاصر هستند را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:1 D:No. 67, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

۲۵ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران