خرید سیم کارت ترک در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید سیم کارت ترک در استانبول

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از تلفن‌های هوشمند و به خصوص دسترسی به اینترنت جزو لاینفکی از زندگی امروزه ما شده است. در واقع بیشتر ما این روزها بدون اتصال اینترنت احساس راحتی نداریم. مخصوصا در سفر به جایی غریبه و ناآشنا با مردمی که به زبان مادری ما صحبت نمی‌کنند. دسترسی به تلفن و اینترنت امروزه یکی از نیازهای مردم در زندگی مدرن شده است. برای پیدا کردن مسیرها و مقاصد مهم، رستوران‌ها، پارک‌ها و خیلی موارد دیگر داشتن سیم کارت ضروری محسوب می‌شود. خوشبختانه در تور استانبول شما در بیشتر رستوران‌ها و یا هتل محل اقامت خود دسترسی به نت دارید با این بهتر است درباره سیم کارت‌های ترکی بیشتر بدانید.

 

انواع سیم کارت‌ها

در ترکیه سیم  کارت‌ها شامل دو نوع دائمی و اعتباری هستند و ۳ شرکت ارتباطات در این کشور با هم رقابت می‌کنند. در مورد شما اگر در سفری کوتاه و یا اقامتی چند ماهه هستید سیم کارت دائمی تعلق نمی‌گیرد و باید سیم کارت اعتباری تهیه کنید. دانشجویان، و یا افرادی که اقامت یکساله دارند، شهروندی دارند و یا برای تجارت مدت زیادی در ترکیه می‌مانند سیم کارت دائمی دریافت می‌کنند.

 

حقایقی که درباره استانبول نمی‌دانید

ترکسل (Turkcell)

ترکسل از معروف‌ترین شرکت‌های ارتباطی در ترکیه است که انتخاب اول ایرانی‌ها محسوب می‌شود. این سیم کارت را همه جا می‌توانید پیدا کنید از همان ابتدا در فرودگاه گرفته تا فروشگاه‌های لوکس خدمات موبایل. اغلب فروشگاه‌ها شماره‌ها را بر روی صفحه نمایشگر به نمایش در می‌آورند. یکی از سیم کارت‌هایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم Tourist Welcome Back است که برای توریست‌ها طراحی شده است. با خرید این سیم کارت ضمن اینکه ۲۰۰ دقیقه مکالمه رایگان دریافت می‌کنید به شما ۲۰ گیگ اینترنت هم تعلق می‌گیرد. به علاوه ترکسل همیشه بسته‌های جذابی برای توریست‌ها در نظر می‌گیرد که بسیار مناسب و وسوسه‌انگیز هستند. پکیج‌های پیشنهادی متنوع با قیمت‌های مختلفی هستند با این همه باید بدانید استفاده از خدمات مخابراتی در ترکیه هزینه گزافی دارد و حتی کشورهای دیگر غالبا این همه گران نیستند. سیم کارت‌های ترکسل را می‌توانید به قیمت حدودا ۵۰ لیر بخرید. برای اطلاع از میزان اعتبار کد *۱۲۳# را شماره گیری نمایید. اما برای فعال‌سازی بار کد ۲۲۲۲ را شماره گیری کنید سپس برای تایید نهایی باید «EVET» را ارسال کنید.

ودافون

ودافون دومین شرکت مخابراتی ترکیه است که در واقع رقیب اصلی ترکسل محسوب می‌شود که سیم کارت‌هایش را همراه با پکیج‌های اینترنتی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید سیم کارت‌های این شزکت را در پکیج‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوتی تهیه کنید و از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور خریداری کنید. به علاوه بعد از ورود به استانبول در همان فرودگاه می‌توانید از دفتر رسمی شرکت سیم کارت بخرید. گردشگران عموما Vodafone Holiday را به مبلغ ۷۰ لیر که ۵۰ لیر شارژ اولیه دارند می‌خرند. این سیم کارت ۱۲۰ روز اعتبار خواهد داشت. برای اینکه موجودی اعتبارتان را چک کنید واژه «SORGU» را به ۳۶۳۶ بفرستید و برای خرید بسته‌های پیشنهادی شرکت ۳۶۳۶ را شماره‌گیری کنید. در این نوع سرویس ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان به همراه ۷۵۰ دقیقه مکالمه رایگان و ۲۵۰ پیامک رایگان ارائه گردیده است.

 

بهترین رستوران‌های آسیایی استانبول

ترک تلکام (Turk Telecom)

این شرکت سومین اپراتور ارائه دهنده خدمات ترکیه است که از دو رقیب دیگر خود کوچک‌تر است اما همچنان خدمات قابل توجه و اینترنت پرسرعتی در دسترس قرار داده است. شما می‌توانید سیم کارت این شرکت را به مبلغ ۵۰ لیر با ۲۰ لیتر شارژ اولیه در فروشگاه‌های رسمی خریداری نمایید. برای فعال ساز در ابتدا باید ۸۰۹۰ را شماره بگیرید سپس اقدام به خرید بسته‌های پیشنهادی کنید. نرخ داده ۰.۲ لیر به ازای ۱۰ کیلوبایت محاسبه می‌شود. بنابراین با توجه به نیاز و استفاده‌تان می‌توانید بسته مورد نظرتان را با کد ۵۵۵۵ درخواست کنید.  سپس از شماره  ۲۴۳۸ پیامی دریافت خواهید کرد  «EVET» را پیامک کنید تا بسته شما فعال شود.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در استانبول

برای خرید سیم کارت حتما باید پاسپورت‌تان را همراه داشته باشید سپس فرم تقاضایی که به شما داده می‌شود را با دقت زیاد و با توجه به اطلاعات پاسپورت پر کنید. شما می‌توانید سیم‌ کارت‌های این شرکت‌ها را از فروشگاه‌های معتبر، فرودگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی و یا به صورت آنلاین تهیه نمایید. به طور کلی سیم کارت دائمی به توریست‌ها فروخته نمی‌شود و باید اعتباری خریداری کنید که اگر مهلت اعتبار سیم کارت تمام شود و شما همچنان در ترکیه باشید برای فعالسازی مجدد باید مالیات پرداخت نمایید. در حالی که سیم کارت‌های اعتباری تنها ۳ تا ۴ ماه اعتبار دارند اگر دوباره شارژ نشوند طور اتومات از خط خارج می‌شوند. برای جلوگیری از غیرفعال شدن می‌توانید سیم کارت را به دوستان خود بدهید که با تور استانبول سفر می‌کنند و یا رومینگ آن را در ایران فعال کنید.

 

اجاره‌ی دوچرخه ISBIKE در استانبول

۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران