اجرای زنده در ۴ نقطه‌ی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
اجرای زنده در ۴ نقطه‌ی استانبول

استانبول یکی از آن شهرهای سرزنده دنیا است که وقتی حرف از اجرای موسیقی زنده می‌شود چیزهایی برای ارائه دارد. فرقی نمی‌کند یکی از محبوب‌ترین گروه‌های راک محبوب ترکیه باشد یا یک هنرمند بین المللی با هواداران وفادار می‌توانید اطمینان داشته باشید که جایی برای شما دو همراهانتان هست که شبی صمیمی را در آن بگذرانید. در این مقاله سعی کردیم از طیف‌های مختلف جاهای برجسته‌ای که می‌توانید از اجرای زنده لذت ببرید را بررسی کنیم. اگر برنامه دارید با تور استانبول از این خطه تاریخی دیدن کنید سری به این نقاط هم بزنید.

 

Nardis Jazz Club

این بهترین کلوپ جاز استانبول است که با سالنی زیر زمینی و دنج و نورپردازی رمانتیک و کم صحنه کوچکی فراهم کرده تا با اجرای موسیقی زنده جوی شاد و شبی به یادماندنی را رقم بزند. ناردیس جایی برای استعدادهای محلی است و در کنار آن با جشنواره‌های جاز شهر در میزبانی از هنرمندان بین المللی در یک مکان صمیمی‌تر همکاری می‌کند. می‌توانید از نوشیدنی‌های گوارایی امتحان کنید و دور یکی از میزها بشینید. البته میزهای طبقه بالا دید بهتری به سن دارند. اما هر کجا حتی در نقطه‌ای دنج هم بشینید از دورهمی با دوستان و همراهانتان حسابی لذت خواهید برد. مخصوصا اگر در جمعی شلوغ و پر سر و صدا باشید شبی پر انرژی و شاد را پشت سر خواهید گذاشت. تنها نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که هنگام ورود، جلوی در باید مبلغی ورودی بپردازید.

آدرس: 8 Galata Kulesi Sokak, İstanbul, 34421, Turkey

 

Salon IKSV

مخفف IKSV (بنیاد فرهنگ و هنر استانبول)، که مسئول مهم‌ترین رویدادهای هنری و فرهنگی شهر است دارای سالن کنسرت است که برای اجرای موسیقی و همچنین تئاتر و رویدادهای ادبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سالن غالبا میزبان برنامه‌ها و اجراهای موسیقی به سبک‌های کلاسیک، جاز، راک، آلترناتیو و کنسرت‌های جهانی می‌شود. شما می‌توانید در فصل اجراهای این سالن که از اکتبر تا ماه می به طول می‌انجامد از اجرای هنرمندان سولو و گروه‌های محبوب لذت ببرید. این سالن جوی رسمی‌تر داشته و یکی از شناخته شده‌ترین وجه‌های موسیقی در استانبول محسوب می‌شود.

 

راهنمای گردشگری در استانبول برای عاشقان موسیقی

آدرس: Salon IKSV, Sadi Konuralp Caddesi No.5, Şişhane, Istanbul, Turkey

 

Kallavi Meyhanesi

اگر به دنبال یک تجربه معتبر در موسیقی fasıl ترکی هستید، Kallavi Meyhanesi یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. بعد از اینکه از وعده غذاهای لذیذ، مزه‌ها و کباب جنوب شرقی لذت بردید و سیر شدید، نوازندگان با ویولن، قانون (ساز زهی) و طبل ظهور می‌کنند و از آهنگ‌های سنتی و کلاسیک قطعات معروفی را می‌نوازند. در چنین جوی بیشتر مهمانان با آهنگ هم پا می‌شوند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. حال و هوای اینجا فرهنگی‌تر بوده و بازتابی از سلیقه موسیقی و رقص ترکی را به نمایش می‌گذارند. در حالی که جوان‌ها عاشق اینجا هستند حتی شما بزرگسالانی را می‌بینید از جو و موسیقی سنتی لذت می‌برند و شبی خانوادگی و شاد را در کنار هم می‌گذرانند. به طور کلی اگر از ما راجب نقطه ای خانوادگی همراه با جوی مناسب را جویا شوند حتما از این کافه و رستوران یاد میکنیم.

 

۱۰ مکان برای عکاسی فرمالیه عروسی در استانبول

آدرس: Kallavi Meyhanesi, İstiklal Caddesi, Kurabiye Sokak No:16, Beyoğlu, Istanbul, Turkey,

 

Babylon Bomonti

بابیلون یکی از آن نقاط قدیمی استانبول است که همیشه میزبان اجرای زنده بوده و با اجراهای آخرشبی برای مردم خاطرات به یادماندنی ساخته است. اغلب افرادی که به استانبول می‌روند اول از بابیلون دیدن می‌کنند و در فضای موسیقیایی آن شبی صمیمی را سپری می‌کنند. این کافه که در کنار کارخانه‌های ساخت نوشیدنی واقع شده طیف گسترده‌ای از موسیقی شامل جاز، راک، موسیقی جهانی، فانک، الکترونیک، ایندی و پاپ را میزبانی می‌کند. بسیاری از هنرمندان محلی و بین المللی جشنواره جاز Akbank در بابیلون و همچنین مهمانی معروف Oldies but Goldies، هنرمندانی مانند Michael Franti و Deniz Tekin حضور پیدا می‌کنند. شما می‌توانید با رفتن به اینجا شبی بسیار جذاب را با دوستان و همراهان همیشگی‌تان داشته باشید از انواع نوشیدنی‌ها امتحان کنید و به موسیقی خوب در زمینه‌های مختلف گوش دهید. فرقی نمی‌کند طرفدار جاز هستید یا راک یا پاپ هر چه باید بابیلون به خوبی آن را اجرا می‌کند. بنابراین اگر نظر مارا بپرسید بابیلون همیشه از گزینه‌های برجسته در استانبول خواهد بود. مخصوصا این که در اینجا شما موسیقی، نوشیدنی های باکیفیت و خوراکی های خوشمزه را با هم داشته باشید.

 

تجربه خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر

آدرس: Babylon Bomonti, Merkez, Birahane Sk. No. 1, Istanbul, Turkey

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران