بازدید از زیباترین نقاط استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید از زیباترین نقاط استانبول

استانبول از مشهورترین مقاصد ترکیه است که دارای جاهای دیدنی بی‌نظیری بوده و به عنوان پلی میان اروپا و آسیا در نظر گرفته می‌شود. تاریخچه استانبول بسیار غنی بود اما حالا به صورت کاملا تدریجی در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر اروپا است. احتمالا با وجود تنوع فراوان در این شهر در تور استانبول کاملا سر در گم شوید که کجاها را بازدید کنید. در این پست زیباترین نقاط استانبول را بررسی می‌کنیم.

 

ایاصوفیه

تقریبا می‌توان گفت ایاصوفیه در استانبول با شهرتی جهانی یکی از شناخته شده‌ترین نمادهای استانبول است که همه آن را می‌شناسند. این ساختمان بسیار زیبا و تاریخی در ابتدا کلیسایی چشمگیر و بی‌نظیر بود که در دوره عثمانی تبدیل به مسجد شد و در نهایت به موزه تغییر کاربری داد. اگرچه برخلاف تصوری که از موزه داریم ایاصوفیه فاقد مصنوعات یادگاری و قفسه‌های شیشه‌ای است اما ستون‌های سنگی و طراحی داخل این کلیسا همچون موزه تماشایی است.

مسجد آبی

مسجد آبی استانبول با نام اصلی مسجد سلطان احمد از نقاط دیدنی و به شدت زیبای استانبول است که گرچه رنگ آن واقعا آبی نیست اما به خاطر کاشی کاری به شدت دیدنی و منحصر به فرد فضای داخلی آن به این نام شهرت یافته است. اگرچه استانبول مساجد زیبا کم ندارد اما آن چه که این مسجد را متمایز می‌کند طراحی معماری و شهرتی است که به همین دلیل به وجود آمده است.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مکانی است که هیچ مسافری به استانبول نباید بازدید از آن را از دست دهد. توپکاپی که در حاشیه دریای مرمره واقع شده و نمایی به شدت دیدنی و باورنکردنی دارد و همچون کاخ قصه‌های دیزنی به نظر می‌رسد محل اقامت سلاطین و همسران و فرزندان آن‌ها بود. همچنین برای دوره‌ای توپکاپی برای مراسم‌های تشریفاتی و اقامت سفرا و دیپلمات‌های خارجی در دوره عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برج گالاتا

اگر می‌خواهید زیبایی واقعی استانبول را ببینید باید به ارتفاعات بروید. رفتن به برج گالاتا در استانبول یکی از کارهایی است که حتما باید در تور استانبول انجام دهید. شما با رفتن به بالای برج گالاتا شانس تماشای یکی از دیدنی‌ترین و تماشایی‌ترین مناظر استانبول را دارید. از عرشه تماشای این برج نقاط وسیعی از استانبول قابل دیدن است.

موزه‌های باستان شناسی استانبول

استانبول به خاطر یافته‌های باستان شناسی غنی سزاوار توجه و ستایش است. شما می‌توانید مجموعه عظیمی از یافته‌های باستانی را یک جا و در موزه‌های باستان شناسی استانبول پیدا کنید. از تماشای یادگارهای هزارساله لذت ببرید و با دنبال کردن تاریخ غرق در شگفتی شوید. شما در این بازدید می‌توانید تاریخچه جذابی از استانبول را کشف کنید.

مسجد سلیمانیه

اگر به استانبول رفتید یکی از جاهایی که باید بازدید کنید مسجد زیبای سلیمانیه است که معمار مشهور عثمانی، سینان آن را طراحی کرده و ساخته است. از سینان سازه‌های زیادی به یادگار مانده که مسجد سلیمانیه از بهترین آن‌ها است. اگرچه همیشه برای سازه‌های اینچنینی مرمت‌های مکرر و حفاظت دقیق انجام شده است.

 

گردشی در محله‌های اروپایی نشین استانبول

کلیسای چورا

اگر از علاقه مندان به معماری کلیسا هستید حتما از کلیسای چورا در استانبول دیدن کنید که قدمت آن به دوره بیزانس باز می‌گردد و پر از دیوار نگاره‌های بی‌نظیر و باستانی است. با توجه به نقاشی‌های شگفت‌انگیزی که در تمام دیوارهای داخلی این کلیسا یافت می‌شود هر بیننده‌ای غرق در داستان‌های نقاشی‌ها خواهد شد.

پارک گلخانه

اگر به دنبال جایی برای استراحت کردن و لمیدن هستید پارک گلخانه استانبول با نیمکت‌های زیادی که دارد جایی مناسب است. اگر از گشت و گذار خسته‌اید حتما زمانی را برای استراحت در این پارک اختصاص دهید. این پارک که در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده می‌توانید در تور گردشی مورد بازدید قرار داده شود پس قبل از رفتن به کاخ اول در پارک استراحت کنید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال یک منطقه عابر پیاده است که تراموا قدیمی درست در وسط آن حرکت می‌کند. این یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول است که در طول روز می‌تواند با میلیون‌ها نفر بازدیدکننده به شت شلوغ و دیوانه‌وار باشد اما همچنان زیبا و دیدنی و پر از سرگرمی است.

 

گردشی یک روزه در منطقه سلطان احمد، استانبول

دلماباغچه

کاخ دلماباغچه در استانبول که در حاشیه بسفر واقع شده و تنها ۵۰۰ متر از میدان تقسیم فاصله دارد در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی مرکز اصلی امپراتوری عثمانی بود. در اینجا می‌توانید یک تور راهنما داشته باشید که مطمئنا ارزشش را دارد زیرا سالن‌ها و اتاق‌های آن واقعا شگفت‌انگیز هستند و گشتن با تور می‌تواند اطلاعات زیادی به شما ارائه دهد. در سالن مرکزی می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین لوسترهای جهان را ببینید که از شیشه معروف چک ساخته شده است.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران