راهنمای مسیریابی در متروی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای مسیریابی در متروی دبی

دبی مقصدی ساحلی و کویری در حاشیه خلیج فارس است که به دلیل پیشرفت فضایی و پیشرو بودن در تمام زمینه‌ها شامل برج‌سازی تا انواع و اقسام تفریحات و پیست اسکی مصنوعی محبوبیت زیادی دارد. برای مسافران تور دبی حمل و نقل در این شهر مخصوصا با تاکسی گران قیمت تمام می‌شود و احتمالا بخش زیادی از بودجه‌شان را هدر می‌دهد. یکی از راه‌های مقرون به صرفه‌تر در دبی گشت و گذار با متروی دبی است. البته به نسبت دیگر زمینه‌ها مترو در دبی نو پا بوده و در حال ساخت و ساز و تکمیل شدن است. در اینجا ایستگاه‌های متروی دبی را بررسی می‌کنیم.

 

ایستگاه مترو ترمینال ۱ فرودگاه

همانطور که از اسم این فرودگاه معلوم است در ترمینال ۱ فرودگاه دبی قرار دارد. از این جهت این ایستگاه برای مسافران اهمیت زیادی دارد مخصوصا این که به اکثر مناطق مهم هم دسترسی داشته و به کل کار حمل و نقل آن هم بعد از پروازی خسته کننده را راحت می‌کند. شما می‌توانید در لاین قرمز این ایستگاه را با شماره ۱۴ پیدا کنید.

ایستگاه مترو ترمینال 3 فرودگاه

این ایستگاه هم در لاین قرمز قرار گرفته و روی نقشه با شماره ۱۳ مشخص شده است. اگر از ترمینال ۳ خارج می‌شوید به راحتی از این ایستگاه می‌توانید به نقاط مهم گردشگری دبی بروید. برای افرادی که در نقاط گردشی مهم مثل برج‌های دریاچه جمیرا دبی، مرکز تجارت جهانی دبی، مرکز خرید دبی مارینا، برج خلیفه، البرشا و دبی مال اقامت می‌کنند این ایستگاه بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

ایستگاه مترو GGICO

این ایستگاه بر روی لاین قرمز با شماره ۱۵ مشخص شده است. از آنجایی که اطراف این مترو و در فاصله بسیار کمی از ۶ هتل قرار گرفته‌اند روزانه افراد زیادی که عمدتا توریست هستند از آن استفاده می‌کنند.

 

معروف‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی

ایستگاه مترو مرکز تجارت جهانی

ایستگاه متروی مرکز تجارت جهانی را با شماره ۲۲ روی نقشه پیدا کنید. این همان جایی است که در منطقه‌ای شلوغ و احاطه شده با رستوران‌ها و کافه‌ها روزانه افراد زیادی را به نقاط دیگر شهر می‌برد. از اینجا اتوبوس‌های فرودگاه بین‌المللی دبی به طور مرتبا مسافران را به فرودگاه می‌برند. این ایستگاه در خیابان مشهور شیخ زاهد واقع شده است.

 

آشنایی با جذاب‌ترین موزه‌های دبی

ایستگاه مترو دبی مال و برج خلیفه

ایستگاه شماره ۲۵ متعلق به دبی مال و برج خلیفه یکی از مرکزی‌ترین نقاط شهر است. این ایستگاه از پر ترددترین ایستگاه‌های متروی دبی هم هست که مسافران بومی و غیر بومی در سراسر روز به خاطر محبوبیت برج خلیفه و نقاط تفریحی اطراف آن مانند آبشار دبی در این ایستگاه سوار و پیاده می‌شوند.

 

ایستگاه مترو مرکز خرید امارات مال

این ایستگاه محل تقاطع دو منطقه البشرا و الصفوح در خیابان شیخ زاید است. این ایستگاه نیز به دلیل قرار گرفتن در بین نقاط محبوب مختلفی مثل سینما وکس، مرکز خرید امارات دبی، اسکی دبی، مرکز خرید امارات مال و بسیاری رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار پر رفت و آمد بوده و از ایستگاه‌های شلوغ شهر محسوب می‌شود. این ایستگاه بر روی لاین قرمز با شماره ۳۲ مشخص شده است.

ایستگاه مترو مارینا دبی

همانطور که مشخص است با این ایستگاه به مارینای دبی خواهید رسید. این ایستگاه مترو بیش از هر کس دیگری برای توریست‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. مارینا دبی که از مهم‌ترین، زیباترین و توریستی‌ترین بخش‌های دبی است در تمام روز میزبان توریست‌های کنجکاو و ماجراجو است. به لطف این استگاه دسترسی به مارینا بسیار راحت شده است. ایستگاه شماره ۳۶ در لاین قرمز جایی است که باید پیاده شوید.

ایستگاه مترو سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر دیره یکی از نقاط عالی برای اقامت است. چندین هتل مختلف، مرکز خرید سیتی سنتر دیره و سینما وکس در اینجا قرار دارند و با استفاده از مترو فرودگاه هم در فاصله تقریبا کمی در دسترس قرار دارند. متروی سیتی سنتر دیره با شماره ۱۶ در لاین قرمز مشخص است.

ایستگاه مترو UAE Exchange

این ایستگاه آخر لاین در پایانه غربی است که در منطقه جبل علی قرار دارد. بعد از این لاین سبز شروع می‌شود.

 

لوکس‌ترین مراکز خرید دبی

ایستگاه مترو اتصالات

از اینجا به بعد لاین سبز آغاز می‌شود. ایستگاه متروی اتصالات در خیابان النهده ما بین دو ناحیه القوز و الطوار، در قسمت شمالی فرودگاه واقع شده است.

ایستگاه مترو الراس

اگر به بخش‌های فرهنگی مثل بازار طلا، بازار ادویه و خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی علاقه دارید در این ایستگاه پیاده شوید.

ایستگاه مترو الفهیدی

با پیاده شدن در این ایستگاه می‌توانید به بافت قدیمی شهر دسترسی داشته باشید. از مهم‌ترین نقاط نزدیک به این ایستگاه می‌توان به موزه دبی، مرکز العین و مرکز الخلیج اشاره کرد.

 

بهترین سواحل عمومی در دبی

نکته: توجه داشته باشید که تعداد ایستگاه‌ها در هر دو خط بیشتر است اما ما در اینجا به اختصار، به معرفی مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو در دبی پرداختیم.

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران