تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

بازی‌های واقعیت مجازی، بدون شک آینده‌ی این گونه بازی‌ها را شکل می‌‌دهند و هر ساله نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی می‌رسند. این روزها پارک‌های واقعیت مجازی بزرگی همچون آن چه در مرکز خرید دبی می‌بینید وجود دارند که شما را وارد یک دنیای بزرگ و فانتزی می‌کنند ساعت‌هایی مفرح و فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

اگر چه هنوز استانبول یک پارک واقعیت مجازی ندارد، اما محل‌های خوبی هستند که شما در سفر با تور استانبول می‌توانید چند بازی در این سبک را تجربه کنید و ما قصد معرفی این مراکز را در نوشته‌ی خود داریم.

 

بازی‌های واقعیت مجازی چگونه هستند؟

تکنولوژی واقعیت مجازی به این صورت کار می‌کند که شما عینک‌هایی مخصوص را به چشم می‌گذارید که با نمایش تصاویر سه بعدی بازی با زاویه‌ای بسیار باز درست پیش چشمتان، این حس را به شما القا می‌کنند که شما در دنیای بازی قرار دارید. همچنین شما با دسته‌هایی که به دستتان می‌دهند، می‌توانید در این دنیای مجازی به بازی مشغول شوید. از این تکنولوژی هم برای بازی و هم نمایش فیلم و حتی شبیه سازی سواری‌هایی همچون رولر کوسترها نیز استفاده می‌شود که برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، تجربه خوبی از پارک بازی، آن هم روی یک صندلی ایمن است.

 

بهترین کلوپ‌های بازی‌های رومیزی در استانبول

بهترین مکان‌ برای بازی‌ واقعیت مجازی در استانبول، کجا است؟

 

پارک واقعیت مجازی Emaar Square Mall

این پارک واقعیت مجازی اگر چه هنوز خیلی کار دارد تا به پارک‌های بزرگ در این دسته بندی برسد، اما بهترین گزینه‌ی شما برای بهترین تجربه از بازی‌های این چنینی درسفر با تور ترکیه به استانبول است. بازی‌های متنوعی در این مجموعه در نظر گرفته شده که از جمله معروف‌ترین‌ها آن‌ها می‌توان به Beat Saber، Arizona Sunshine و Creed اشاره کرد که از جمله محبوب‌ترین بازی‌های این ژانر در دنیا هستند. هم از نظر طراحی داخلی و هم تجهیزات، سعی شده تا سالن واقعیت مجازی مرکز خرید Emaar Square تنها یک سالن بازی نباشد و بیشتر شبیه به یک پارک واقعیت مجازی به نظر برسد.

آدرس: Ünalan, Libadiye Cd No:88, 34700 Üsküdar

 

Crazy VR

این مکان یکی از جدید‌ترین سالن‌های بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول است که به سرعت توانسته محبوبیت بالایی در میان بازی‌کن‌های ترک پیدا کند. تمامی بازی‌هایی که در این مکان در نظر گرفته شده از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کنند و شما می‌توانید هم بازی‌های کنسولی پلی استیشن ۵ و هم بعضی عناوین کامپیوتر را انجام دهید. بخش زیادی از بازی‌ها با هم امکاناتی پلی استیشن انجام می‌شوند، اما یکی دو عنوان ماشین سواری هستند که صندلی‌های مخصوص برایشان تعبیه شده است. دکور سالن با رنگ بنفش خاص و LED‌های متعدد، شکیل و عالی طراحی شده و تجربه‌ی خوبی برای انجام این بازی‌ها برایتان خواهد داشت.

 

شهربازی‌‌های جذاب استانبول که بازی در آن را نباید از دست داد

آدرس: Mecidiyekoy Mahallesi, Naci Kasim Sok. No: 3

 

VR HOUSE

اگر نزدیک بشیکتاش در استانبول اقامت داشته باشید یا در آن حوالی به گردش رفته‌اید، می‌توانید سری به VR HOUSE بزنید. این مکان اگر چه یک مکان فانتزی با دکور آنچنانی نیست، اما مملو از بازی‌هایی عالی همچون Serious Sam، Batman، John Wick و Ram Data است که همگی با تجهیزات عالی واقعیت مجازی قابل انجام هستند. در این مکان وورکشاپ‌های خیلی خوبی در زمینه‌ی ساخت بازی‌های واقعیت مجازی هم برگزار می‌شود که البته خیلی به درد مسافران نمی‌خورد.

آدرس: Sinanpaşa Mah. Hasfırın Cad. Vidin İş Merkezi No: 3 / 34 Kat:3, 34022 Beşiktaş

 

VR Bakırköy

این مکان از نظر قیمتی نسبت به دیگر جاهایی که معرفی کردیم، ارزان‌تر است. البته بازی‌های کم‌تری نیز در آن تعبیه شده که بخش زیادی از آن‌ها بازی‌های اکشن بسیار خوب همچون Payday 2، Zomday، Gorn و Elven Assasin هستند. با این حال یکی از بزرگ‌ترین امتیازهای VR Bakırköy این است که بخش بازی کودکان داشته که با کف پوش مناسب برای جلوگیری از هیجان زده شدن و آسیب رسیدن به آن‌ها و بازی‌هایی که برای سنین پایین درست شده، این امکان را به کوچک‌ترها هم می‌دهد تا از بازی‌های واقعیت مجازی بهره ببرند.

 

استانبول در دوران کرونا برای سفر امن است؟

آدرس: Kartaltepe, İncirli Cd. No:92-1 D:aire:4, 34145 Bakırköy

 

VR Station Türkiye

و آخرین گزینه‌ در میان مکان‌های خوبی که می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی را در استانبول تجربه کنید، VR Station  است که از مکان‌های محبوب در استانبول به حساب آمده و خیلی‌ها به صورت گروهی برای بازی به آن‌جا مراجعه می‌کنند. بازی‌های متنوعی در ژانرهای مختلف در آن قرار داده شده که هر ماه نیز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. بازی‌های چند نفره و همچنین قیمت بسیار مناسب VR Station  از بزرگ‌ترین امتیازها برای این مکان به حساب می‌آید.

۱۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران