استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در استانبول

سال‌های زیادی از به وجود آمدن تاکسی‌های اینترنتی نمی‌گذرد، اما اوضاع به شکلی پیش رفته که حالا زندگی بدون این اپلیکیشن‌ها عجیب به نظر می‌رسد. این مهم وقتی به سفر می‌روید، ارزش خود را بیش از پیش پیدا می‌کند.

در تور استانبول، کسانی که ترکی بلد نیستند، به راحتی می‌توانند از طریق این تاکسی‌های اینترنتی، مسیر خود را مشخص کرده و به مقصد برسند و همچنین هیچ چانه‌ای در مورد هزینه‌ی سفر خود نزنند، چون همه چیز در برنامه از پیش مشخص شده است. خوبی‌های زیادی از جمله مسائل امنیتی در مورد استفاده از تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد، اما سوال این‌جاست که در استانبول، کدام یک از برنامه‌های کرایه تاکسی اینترنتی را انتخاب کنیم؟

 

BiTaksi

قبل از هر چیز، باید بدانید که Uber و Lyft هر دو در استانبول و خیلی شهرهای بزرگ ترکیه در حال فعالیت هستند، اما BiTaksi بدون شک محبوب‌ترین و البته پر ماشین‌ترین سرویس تاکسی اینترنتی در استانبول و تمام نقاط کشور است. دلیل آن هم این است که BiTaksi در واقع نزدیک‌ترین تاکسی‌های شهری را برای شما فرا می‌خواند. برنامه در گذشته تنها به زبان ترکی ارائه شده بود و اگر از نسخه‌های قدیمی استفاده کنید، هنوز این مشکل را خواهید داشت، اما خوشبختانه در نسخه‌های جدید زبان انگلیسی نیز به آن اضافه شده است.

 

بهترین رستوران‌های حلال در استانبول

بعد از انتخاب مسیر، اطلاعاتی در مورد راننده در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید به صورت نقدی یا اینترنتی هزینه را پرداخت نمایید. همچنین سیستم امتیاز دهی و گذاشتن نظر نیز برایتان وجود دارد و در صورت بروز مشکل، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

دانلود: نسخه اندروید   |   نسخه iOS

iTaksi

iTaksi نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های داخلی و البته رقیب اصلی BiTaksi محسوب می‌شود. البته iTaksi بیشتر تمرکزش را روی استانبول گذاشته و در شهرهای دیگر یا فعالیت ندارد یا فعالیت آن به نسبت دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی، محدود‌تر است.

 

راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به استانبول

نکات جالب زیادی در مورد iTaksi وجود دارد که اولین آن‌ها، امکان انتخاب بین وسایل نقلیه مختلف، حتی تاکسی قایق است. در زمینه‌ی ماشین‌های شهری نیز شما سه نوع انتخاب دارید که یکی تاکسی‌های معمولی یا تاکسی‌های زرد، دیگری تاکسی‌های برقی یا ماشین‌های با مدل نسبتا بالا با نام و در آخر ماشین‌های مشکی و لوکس خواهد بود که هر کدام قیمت متفاوتی برای مسیر دارند. همچنین اطلاعاتی که در مورد راننده در iTaksi خواهید دید، بسیار کامل‌تر از BiTaksi است.

Uber و Lyft

Uber و Lyft هر دو در استانبول فعالیت دارند، اما مشکلات این دو شرکت با تاکسی‌های ترکیه کمی کار را برایشان سخت کرده بود که طی سال اخیر، کمی از این مشکلات با سیاست‌های جدید دو تاکسی اینترنتی تا حدی مرتفع شد. شکل کار مربوط به Uber و Lyft از بسیاری جهات شبیه به هم است و اگر بخواهید از Uber استفاده کنید، هم امکان گرفتن تاکسی‌های زرد معمولی و مدل بالا را خواهید داشت و هم این که می‌توانید برای رفتن از فرودگاه یا برگشتن به آن‌جا نیز برای خود ماشینی کرایه کنید.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

اوضاع Lyft هم تقریبا به همین شکل است اما با توجه به کم بودن ماشین‌های Lyft در استانبول، پیشنهاد می‌کنیم از Uber استفاده کنید. همان برنامه‌ی عمومی Uber برای کار در استانبول کفایت می‌کند.

دیگر تاکسی‌های اینترنتی استانبول

قبل از این که به دیگر گزینه‌های خوب استانبول بپردازیم، ابتدا به یکی از گزینه‌ها که پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده نکنید اشاره نماییم! Kiwitaxi یکی از گزینه‌هایی خواهد بود که ممکن است برای کرایه ماشین‌های لوکس یا کرایه ماشین از فرودگاه به شما پیشنهاد شود، اما قیمت بالا و همچنین خدمات نسبتا ضعیف Kiwitaxi، امتیازات پایینی را برای آن همراه داشته است.

درعوض پیشنهاد می‌کنیم از Carmel استفاده کنید که یک سرویس بین المللی دیگر است و در کنار ارائه خدماتی از جمله کرایه لیموزین یا ماشین‌های بزرگ برای رفتن و برگشتن به فرودگاه، امکان کرایه ماشین معمولی را نیز در آن خواهید داشت و همچنین امکانات امنیتی ویژه نیز برای بانوان در برنامه گنجانده شده است.

از دیگر تاکسی‌های اینترنتی شهر می‌توان به eTAKSI، Talixo یا Careem اشاره کرد که به اندازه‌ی دیگر گزینه‌ها معروف نیستند، اما هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. مثل Blacklane که یکی دیگر از شرکت‌های معروف برای کرایه لیموزین و ماشین‌های ون به حساب آمده و در استانبول نیز فعالیت خوبی دارد.

 

تجربه لحظاتی آرام و متفاوت در استانبول

۲۳ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران