بازدید از موزه رحمی کوچ استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید از موزه رحمی کوچ استانبول

گاهی باید از دیدنی‌های معروف استانبول فاصله بگیرید تا بتوانید جاهای خاص این شهر و جاذبه‌هایی که در دل آن وجود دارد را کشف کنید. این شهر برای هر سلیقه‌ای یک جای خاص و متفاوت دارد که می‌تواند تجربه‌ی تور استانبول را برایتان به یک خاطره‌ی فراموش نشدنی بدل کند.

موزه رحمی کوچ یکی از این جاها است که برای آن‌ها که عاشق ماشین‌های کلاسیک و هواپیماهای قدیمی هستند، مکانی عالی محسوب می‌شود. البته این موزه دیدنی‌های بسیار بیشتری از چند ماشین کلاسیک دارد و پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آن، مقاله امروزمان را دنبال کنید.

 

کوتاه از پیشینه‌ی موزه رحمی کوچ

بنیان گذار این موزه همان طور که از اسمش پیداست، یک تاجر متمول ترک به نام رحمی کوچ است که در سال ۱۹۹۴ این موزه را بنا کرد. او حالا رییس بازنشسته شرکت کوچ و از جمله افراد مهم در ترکیه است که از کودکی، علاقه‌ای عجیب به صنعت حمل و نقل و قطار داشت و حالا با هزینه‌ی شخصی خود موزه‌ای بنا کرده تا در آن کلکسیونی از چیزهایی که دوست داشته جمع‌آوری کند و از مردم بخواهد تا بیایند و از آن‌ها دیدن کنند.

 

گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

موزه‌‌ای از جنس آهن و چرخ

همانطور که گفتیم، این موزه در بیشتر بخش‌هایش، مربوط به صنعت حمل و نقل در همه جهات بوده و شما می‌توانید بخش‌های متنوعی در زمینه‌ی حمل نقل خشکی، دریایی، ریلی و همچنین هوایی را مشاهده کنید. مسلما آن‌ها که عاشق ماشین‌های کلاسیک و خاص هستند یا موتورهای جالب را می‌پسندند، باید در سفر با تور ترکیه به استانبول از این موزه دیدن نمایند، اما غیر از این، موزه‌ی رحمی کوچ آن قدر جذاب است که می‌توان آن را به هر کس با هر سلیقه‌ای پیشنهاد کرد.

دیدنی‌های موزه رحمی کوچ

موزه رحمی کوچ استانبول در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع  و در ساحل شمالی "شاخ طلایی" واقع شده است. وقتی وارد موزه می‌شوید، متوجه خواهید شد که موزه به طور کلی به سه بخش تقسیم شده است. بخش ماشین‌های کلاسیک، قطارها و زیردریایی‌ها. اما در جزییات این موزه بسیار متنوع‌تر بوده و یک محیط خاص و دیدنی در آن پدید آورده شده است که مسلما ارزش وقت شما را خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کرد که به جز بخش سرپوشیده، بخشی از بندرگاه و محیط روباز حیاط نیز به موزه اختصاص داشته و بخشی از تجهیزات در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است.

 

 بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

در بخش ماشین‌های کلاسیک  شما مدل‌های متنوعی از انواع ماشین‌ها همچون مردسدس ۱۹۴۰ کاسوس سیسرو تا چند نوع بنتلی، پورشه و یا حتی مدل‌هایی خاص از رولس رویس را مشاهده می‌کنید. در کنار این‌ها، ماشین‌هایی از دوران قدیم ترکیه و یا مدل‌هایی مربوط به شوروی سابق و ماشین‌های عمومی قدیمی همچون آمبولانس نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

قطارها، تجهیزات ریلی قدیمی و همچنین چندین قایق و فری که زمانی در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفتند در موزه رحمی کوچ به نمایش گذاشته شده و در بخشی نیز می‌توانید مدل‌های هواپیماهای مختلف از جمله گلایدر برادران رایت یا بمب افکن F104 استارفایتر را ببینید.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

تجهیزات ترابری قرن ۱۹امی یا تجهیزات مربوط به موتورهای دیزل و بخار در کنار چیزهای بیشتری که در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گرفته، رحمی کوچ را به یک موزه‌ی پر و پیمان بدل کرده است. با این حال هنوز چیزهایی جالب از جمله تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته از طرف آتاتورک (بنیانگذاری جمهوری ترکیه) و یا عروسک‌ها و مدل‌های کوچک از چیزهای مختلف نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. با تمام این صحبت‌ها، اگر به موزه رحمی کوچ استانبول رفتید، باز هم چیزهای خیلی بیشتری از آن چه ما در این چند پاراگراف برای شما آوردیم، مشاهده خواهید کرد.

کافه و رستوران

این محل چند کافه و رستوران نیز دارد که بد نیست سری به آن‌ها نیز بزنید. یکی از آن‌ها کامیونت نوستالژیک کوکاکولا است که طراحی آن مطابق با مدل ۱۹۳۴ ماشین اصلی انجام شده و یکی دیگر کافه فری فنرباغچه است که در واقع یک فری قدیمی و معروف در استانبول بوده که خریداری و سپس بازسازی شده است و حالا به عنوان کافه فعالیت می‌کند.

 

خاص‌ترین فروشگاه‌های استانبول

کافه دمیلاک در ورودی موزه اتومبیل‌ها و پاب نلسون که دقیقا مطابق با مدل انگلیسی طراحی شده نیز دیگر محل‌ها برای سفارش نوشیدنی در موزه رحمی کوچ است. در نهایت یک رستوران عالی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید در آن غذایی خوشمزه برای خود سفارش دهید.

۰۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران