۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

تور آنتالیا یعنی سفر به یکی از بهترین مقاصد ساحلی ترکیه. شهری بسیار زیبا که جاذبه‌های دیدنی آن تمامی ندارد و با هتل‌های بزرگ و درخشانش، حالا به یکی از مقاصد پرطرفدار در تمام دنیا بدل شده است. شما در این سفر می‌توانید تفریحات مختلفی را انجام دهید، اما در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم ورزش‌های آبی هیجان انگیزی را به شما معرفی کنیم که آدرنالین خون شما را بالا در این سفر عالی، بالا خواهند برد!

 

۱- پاراسیلینگ

در شروع به یک ورزش هیجان انگیز بپردازیم که تقریبا همه می‌توانند آن را انجام دهند. در این ورزش شما به چترهای مخصوصی بسته می‌شوید که توسط یک قایق تندرو به جلو کشیده می‌شود و هر چقدر که قایق سرعت می‌گیرد، شما نیز بالاتر می‌روید و می‌توانید در ارتفاعی مناسب از فضای عالی لذت برده و بدون این که هیچ دانشی از ورزش‌های آبی داشته باشید، یکی از بهترین‌ها و هیجان‌انگیزترهایشان را تجربه کنید. 

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

۲- غواصی

غواصی همیشه جزو یکی از بهترین‌ ورزش‌های آبی بوده و هست. آنتالیا با دنیای زیر آب متنوع و زیبایی که دارد، شما را دعوت به یک ماجراجویی عالی در زیر آب‌هایش می‌کند. شما می‌توانید در تورهای غواصی مختلف آنتاالیا شرکت کرده و بدون دانش آنچنانی از این ورزش، دنیای زیر آب آنتالیا را از نزدیک تماشا کنید.

۳- قایق‌سواری در رودخانه‌ی خروشان

برای تجربه‌ی چنین ورزش فوق‌العاده‌ای حتما باید به اطراف آنتالیا بروید.قایق سواری یکی از بهترین تفریح‌های آبی در آنتالیا است. یکی دو محل عالی در این رابطه وجود دارد که تورهای مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌شود. یکی ازآن‌ها تور قایق سواری در دره‌ی کوپروکای است که در پارک ملی به همین نام برگزار شده و جدا از این که یک تجربه‌ی لذت بخش جمعی از قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان بوده، شما را به جایی جذاب می‌برد تا یکی از زیباترین نقاط اطراف آنتالیا را تماشا کنید.

 

آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

۴- جت اسکی سواری

اگر چه حالا دیگر جت اسکی‌ها در همه جا پیدا می‌شوند، اما هنوز هم این ورزش یکی از بهترین و هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی است که به صورت یک یا دو نفره می‌توانید در آب‌های آنتالیا انجام دهید. با توجه به ساحلی که در آن قرار دارید و تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنید، رنج قیمتی این ورزش نیز برایتان کاملا متفاوت خواهد بود، اما این روزها بسیاری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ساحلی، جت‌اسکی‌هایی فراهم کرده‌اند که مسافران هتل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۵- فلایبوردینگ

فلایبوردینگ یکی از ورزش‌های آبی نوظهور است که در آن از تخته‌های خاصی استفاده می‌شود که به وسیله‌ی یک لوله، آب با فشار بالا از زیر آن پمپاژ شده و شما با آن به آسمان می‌روید و می‌توانید حرکات جالبی از جمله شیرجه در آب را آن تجربه کنید. اگر چه انجام این ورزش برایتان هزینه‌ی نسبتا زیادی همراه خواهد داشت اما فلایبوردینگ یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی است که در آنتالیا می‌توانید به سراغش بروید.

 

خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا

۶- اسکی روی آب

اسکی روی آب نیز از قدیمی‌ترین ورزش‌های آبی در دنیا بوده که در جاهای مختلف آنتالیا می‌توانید به سراغش بروید. البته برای تجربه‌ی این ورزش، از حداقل آمادگی بدنی باید برخوردار باشید. اما در سواحل مختلفی از آنتالیا می‌توانید شرکت‌هایی را ببینید که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

۷- تورهای قایق سواری و شنا در آب‌های آزاد

تورهای قایق سواری به خودی خود یک فعالیت هیجان انگیز به شمار نمی‌روند و بیشتر جنبه‌ی تفریحی دارند. اما در بسیاری از این تورها شما می‌توانید در نقاط مختلف آب‌های اطراف آنتالیا به شنا و اسنورکلینگ بپردازید. نقاط مختلفی به این منظور وجود دارند که قایق‌ها برای شنا مسافران را به آن‌جا می‌برند، این محل‌ها عموما آب آرام و زلالی دارند که باعث می‌شوند، شنا کردن در آن‌ها بسیار لذت بخش باشد.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

۸- ماهیگیری

آخرین پیشنهاد ما در لیست، شاید برای خیلی‌ها جالب و هیجان انگیز نباشد، اما ماهیگیری برای خیلی‌های لذت‌بخش بوده و مسلما دوست دارند در جایی همچون آنتالیا به این فعالیت مشغول شوند. برای انجام آن بهتر است به ساحل لارا بروید و از تجهیزات کرایه‌ای استفاده کنید. البته بهترین راه برای تجربه‌ی عالی ماهیگیری در سفر با تور ترکیه، رفتن به تورهای مخصوص چند ساعته است که شما را به جاهایی عالی می‌برند تا بتوانید ماهی‌هایی بزرگ و خاص با تجهیزات عالی سوار با قایق بگیرید. البته این تورها عموما گران قیمت هستند.

۲۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران