۷ رستوران فوق‌العاده در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۷ رستوران فوق‌العاده در ایروان

وقتی برای اولین بار با تور ارمنستان سفر می‌کنید و ایروان پایتخت این کشور را از نزدیک می‌بینید، احتمالا باورتان نشود که این شهر این همه رستوران عالی در خود داشته باشد. رستوران‌های بسیار خوبی که هم در زمینه‌ی غذاهای محلی و هم غذاهای بین‌المللی، میزهای رنگین و خوشمزه‌ای می‌چینند.

این رستوران‌ها توامان در حال تغییر بوده و هر ساله لیست بهترین‌ها در این شهر تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که رستوران‌های فوق‌العاده که در حال حاضر در ایروان فعالیت دارند، کدام‌ها هستند، حتما مقاله‌ی امروز ما را مطالعه کنید.

 

Tavern Yerevan

Tavern Yerevan رستورانی قدیمی در شهر است که محبوبیت آن هم بین خود مردم محلی و هم بین گردشگران بالا بوده و همیشه میزهای آن پر از افرادی است که خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنستان راسفارش داده‌اند. دکور این رستوران در عین زیبایی هنوز به سبک قدیمی بوده و کارکنان رستوران نیز لباس‌های محلی به تن دارند. از جمله غذاهای معروفی که در Tavern Yerevan می‌توانید سفارش دهید، دلمه‌های خوشمزه‌ی این مکان است. انواع غذاهای محلی گوشتی در این محل سرو می‌شوند که یکی از دیگری خوشمزه‌ترند. همچنین فراموش نکنید که شب‌ها بساط موسیقی سنتی نیز در این محل به راه بوده و می‌توانید شبی خاطره‌انگیز را در آن‌جا داشته باشید.

 

معرفی بهترین اسپاهتل‌های ایروان

AdAstra

این رستوران بر بالای سقف هتل رادیسون بلو واقع شده است. یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین هتل‌های ایروان که رستوران آن نیز با منظره‌ی دیدنی شهر، یکی از بهترین‌ها در ایروان شناخته می‌شود. در کنار غذاهای محلی، شما در AdAstra می‌توانید چندین نوع غذای بین‌المللی را نیز در منو سفارش دهید. همچنین برای نوشیدن قهوه یا نوشیدنی‌های دیگر سرد و گرم و البته سفارش دسر نیز، AdAstra جایی عالی برای شماست. رستورانی که بهترین باقلوا را در شهر سرو می‌کند و دسرها و نوشیدنی‌هایش در ایروان زبانزد است.

At Gayane’s

اگر از طرفداران آنتونی بوردین باشید و برنامه‌های او را دنبال کرده‌اید، احتمالا با این رستوران معروف در ایروان آشنایی دارید. این رستوران بسیار خوب در قلب شهر، غذاهایی نسبتا ارزان اما بسیار با کیفیت دارد و منوی آن نه تنها شامل غذاهای محلی بلکه غذاهای بین‌المللی را نیز شامل می‌شود. غذای عالی، کارکنان خوش برخورد، قیمت مناسب و محل عالی، همه از تعریفات هستند که مشتریان این رستوران درباره آن‌جا می‌گویند.

 

تور ماهیگیری در دریاچه سوان ایروان

Lavash Restaurant

 Lavash از بسیاری جهات شبیه به رستوران معروف Tavern Yerevan است اما محیط مدرن‌تری دارد و در حال حاضر با امتیازات خوبی که گرفته، رستوران شماره یک در لیست تریپ ادوایزر به انتخاب کاربران است. غذایی که در این محل سفارش می‌دهید فوق‌العاده خوشمزه بوده و با بهترین مواد اولیه و به شکلی عموما نزدیک به نسخه کلاسیک پخته می‌شود. غذاهای محلی ارمنی را ابتدا باید در رستوران‌های خوب این شهر امتحان کنید تا بهترین طعم و مزه‌ را بچشید و Lavash یکی از بهترین رستوران‌ها برای چنین تجربه‌ای به حساب می‌آید.

Dolmama

این رستوران نیز دقیقا در مرکز شهر واقع شده و از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر نزد گردشگران به حساب می‌آید. غذاهای این محل آنقدر خوشمزه هستند و زیبا روی میز می‌روند که کاملا می‌توان عشق و علاقه‌ی آشپز به آشپزی را در آن‌ها مشاهده کرد. نکته جذاب در مورد Dolmama تنوع غذاها در این رستوران است. این غذاها در کنار بازه‌ی بزرگی از انواع نوشیدنی‌ها قرار می‌گیرد و باعث می‌شود شما با یک رستوران کامل و عالی مواجه باشید.‌ دلمه‌های خوشمزه، سالادهایی تازه و البته فضایی عالی، از جمله خصوصیاتی هستند که Dolmama به آن معروف است.

 

مرکز خرید ایروان مکانی برای خرید، فیلم دیدن و تفریح کردن

Caucasus Tavern

اگر کمی پیاده از میدان جمهوری در خیابان Hanrapetutyan قدم بزنید، به این رستوران جذاب خواهید رسید که غذاهایی از جای جای منطقه قفقاز پخته و به روی میز می‌رود. در واقع منوی Caucasus Tavern تنها مختص به ارمنستان نبوده و شما غذاهای خوشمزه‌ای همچون خاچاپوری یا خینکالی را نیز می‌توانید در آن سفارش دهید. همچنین در میان انبوه غذاهای گوشتی ارمنی، Caucasus Tavern برای گیاه‌خواران یا آن‌ها که به غذای گیاهی علاقه‌ دارند نیز جایی مناسب به حساب می‌آید.

Old Zanzegur Tavern

مثل بسیاری از رستوران‌های خاص و محلی در ایروان، Old Zanzegur Tavern نیز در زیرزمین واقع شده و دکوری کلاسیک و در عین حال مدرن دارد. این رستوران شیک و زیبا بر خلاف انتظار منویی متنوع داشته و غذاهایی در رنج‌های مختلف قیمتی در آن مشاهده خواهید کرد. قیمت‌های مناسب با ظاهر بسیار شیک رستوران ممکن است کمی شما را متعجب کند، اما کیفیت بالای غذاها شما را شگفت‌زده می‌کند!

 

۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

۲۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران