در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

جاذبه‌های گردشگری هند
در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

این که در سفر با تور هند چه چیزی بپوشیم، در واقع یک مبحث بسیار طولانی می‌شود. هند کشوری بزرگ است با آب و هوایی متفاوت در هر منطقه و فرهنگ‌های متفاوتی که در جای جای آن جاری است. اما ما در نوشته‌ی امروزمان بیشتر به پوشش بانوان در شهرهای گردشگرپذیر خواهیم پرداخت و شرایط متفاوت را برایتان بازگو می‌کنیم.

 بر کسی پوشیده نیست که هند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. البته این کشور از جانب برخی شایعات بسیار ضرر می‌بیند و بعضی باورها، جلوی گردشگران -مخصوصا بانوان- را برای سفر به این کشور می‌گیرد. در صورتی که اگر شما مباحثی را در سفر به این کشور رعایت کنید، حتی زنان تنها نیز می‌توانند به شهرهای بسیاری از هند سفر کرده و از بودن دراین کشور لذت ببرند.

 

پوششی مناسب برای سفر امن به هند

بر خلاف گفته‌های زیادی که در مورد هند عنوان می‌شود، این کشور به صورت کلی جایی امن برای سفر بانوان است و در زمینه‌ی پوشش نیز هیچ نیازی به رعایت سفت و سخت وجود ندارد. شهرهای مهم گردشگرپذیر هند، سالانه مورد بازدید میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف است.

البته یک پوشش مناسب باعث راحتی شما در سفر به هر کشوری در دنیا، مخصوصا در هند می‌شود. مخصوصا اگر رنگ پوشت یا رنگ مویی شبیه به هندی‌ها نداشته باشید، ممکن است دیگران بیشتر به شما نگاه کنند، با این حال برای شما مشکلی به خاطر نوع پوششتان به وجود نخواهد آمد، مگر این که لباسی نامتعارف بپوشید.

 

۱۰ دانستنی مهم برای سفری آرام و بدون خطر در دهلی

بایدها و نبایدهای مربوط به پوشش در هند

  • کافی است به دور و بر خود نگاه کنید و ببینید پوشش دیگران در شهری که به آن سفر کرده‌اید چگونه است. در سفر به گوا تقریبا می‌توانید هر چیزی کنار ساحل یا در جشن‌های بزرگ بپوشید و مثلا در جایی همچون تاج محل در آگرا، بهتر است لباسی پوشیده‌تر به تن داشته باشید.
  • اگر خیلی در مورد لباسی که می‌خواهید به تن کنید مطمئن نیستید، هیچ ایرادی ندارد که از تور لیدر یا حتی مسئولان هتل در موردش سوال بپرسید.
  • اگر به شهرهای ساحلی می‌روید، هیچ گاه با لباس شنا، خارج از محیط ساحل قدم نگذارید. گردشگران زن و مرد زیادی این اشتباه را کرده و با همان لباس شنا، برای خرید به داخل شهر می‌روند که کاری پسندیده نیست.
  • از پوشیدن لباس‌های خیلی باز، خیلی کوتاه و ... در شهرهای مختلف هند (غیر از سواحل) خودداری کنی.
  • هیچ گاه از پوشیدن لباس‌های شاد و رنگارنگ واهمه نداشته باشید. پوشیدن لباس‌های رنگارنگ در هند نه تنا مشکلی ندارد، بلکه بسیار پسندیده نیز هست.

 

قشنگ‌ترین تپه‌های بمبئی برای پیک‌نیک در سفر

باورهای اشتباه درباره هند

  • همیشه و همه جا در هند هوا گرم نیست! بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند، متفاوت است و شما نیز با علم بر هوای آن موقع باید لباس مناسب همراه داشته باشید.
  • نیازی نیست که حتما موهای خود را در هند بپوشانید. این مهم تنها در ورود به مساجد و بعضی معابد الزامی است.
  • به هیچ وجه نیاز نیست در هیچ جای هند لباس محلی بپوشید!
  • از پوشیدن زیورآلات هیچ واهمه‌ای نداشته باشید، هند در مجموع کشوری امن است. اما رعایت بعضی نکات همچون نپوشیدن چیزهای قیمتی بعد از نیمه شب وقتی تنها هستید، چیزی است که هر جایی باید آن را رعایت کنید، از جمله در هند.

آیا باید لباس محلی بپوشید؟

به هیچ وجه در این زمینه بایدی وجود ندارد، اما بسیاری از موارد پوشیدن ساری یا لباس‌های هندی دیگر، تجربه‌ای جالب در سفر به این کشور خواهد بود. جدای از آن، بسیاری از محلی‌ها وقتی شما را در چنین لباس‌هایی می‌بینند، احترامی ویژه به شما می‌گذارند. حتی اگر این لباس‌ها را نمی‌پوشید، حتما چند مدل برای خود تهیه کرده و به خانه ببرید.

 

در این ۳هتل گوا، سفری رویایی تجربه کنید

لباس شنا در هند

همانطور که در بخش بایدها و نبایدها گفتیم، پوشیدن لباس شنا در اکثر سواحل معروف و گردشگرپذیر هند هیچ ایرادی ندارد. مثلا در گوا هیچ محدودیتی در این زمین برایتان وجود ندارد. اما در بعضی از سواحل کم‌تر گردشگرپذیر، بهتر است لباس‌های پوشیده‌تری بپوشید و تن به آب بزنید. همچنین، همانطور که گفتیم، به هیچ وجه با لباس‌های شنا، به داخل شهر نروید.

 

با سفر به آگرا در قطعه‌ای از بهشت روی زمین اقامت کنید!

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران