با ۷ کوه بلند گرجستان آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
با ۷ کوه بلند گرجستان آشنا شوید

گرجستان کشوری زیبا و منحصر به فرد بوده که بخش مهمی از این زیبایی را مدیون کوهستان‌های زیبایش است. کوهستان‌هایی که تصویری بی‌نهایت جذاب در پس‌زمینه‌ی تمام مناظر این کشور می‌سازند و منطقه‌ای برای حیات وحش متنوع این کشور هستند. اما برای گردشگرانی که سفر به گرجستان را انتخاب می‌کنند، این کوه‌ها مناطقی بسیار عالی برای گردش بوده که در خود انواع دیدنی‌ها از جمله برکه‌های کوهستانی، آبشارها، جنگل‌ها و رودهای زیبا را در خود دارند. در این مطلب ما می‌خواهیم ۷ کوه بلند این کشور را به شما معرفی کنیم و از زیبایی‌‌های آن‌ها بگوییم، شاید شما هم در تور گرجستان، به دیدن این جاذبه‌های مهم این منطقه رفتید.

 

کوه شخارا

اولین جایگاه در میان کوه‌های گرجستان، کوه شخارا است که ارتفاع آن به ۵۰۶۸ متر می‌رسد. این کوه که مجموعه‌ای از ۹ قله در خود دارد و جایگاه آن درست در مرکز قفقاز است و در سوانتی است. همچنین نباید فراموش کرد که بلند‌ترین قله شخارا، سومین قله‌ی بلند کل قفقاز نیز محسوب می‌شود. این کوه جدا از این اعداد و ارقام، زیبایی‌های بی‌نظیری دارد که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران برای دیدن طبیعت گرجستان، به سراغ سوانتی می‌روند. بهترین زمان برای رفتن به این مکان نیز از اواسط تابستان تا اواسط پاییز است تا بتوان به خوبی از زیبایی‌های آن جا بهره برد.

 

معماری ایرانی در قلعه باشکوه ناریکالا تفلیس

قله جانگا

قله‌ی جانگا به ۵۰۵۹ متر می‌رسد که دومین کوه بلند گرجستان محسوب می‌شود. البته این کوه زیبا و بزرگ، در بیشتر بخش‌ها مملو از یخچال‌های طبیعی است و تنها برای آن‌ها که اهل کوهنوردی هستند، جایی مناسب محسوب می‌شوند. بخش بزرگی از این کوه نیز در مرز سوانتی و بخشی دیگر در مناطقی از روسیه واقع شده است. جانگا شاید جایی برای گردشِ گردشگران نباشد، اما یکی از زیباترین مناظر کوهستانی گرجستان را برای این کشور به همراه دارد.

کوه‌های کازبگی

کازبگی یکی از معروف‌ترین کوه‌های گرجستان نزد گردشگران است. نقاط مختلفی در این کوه وجود دارد که شما در تور گرجستان می‌توانید به دیدنشان بروید. اما بلند‌ترین قله‌ی آن، ۵۰۴۷ متر ارتفاع دارد که در واقع یک آتشفان چینه‌ای خاموش به حساب آمده و بخشی از لایه‌های آن را گدازه‌های قدیمی تشکیل داده‌اند. همانطور که گفتیم، دیدنی‌های زیادی در منطقه کازبگی وجود دارد که هر کدام در ارتفاعی متفاوت هستند. مثل کلیسایی که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و پیشینه‌ی آن به بیش از هزار سال پیش می‌رسد. خوشبختانه برای بازدید از این منطقه، شما در سفر با تور تلفیس، می‌توانید در تورهای گردشی یک روزه به این مکان شرکت کنید.

قله شوتا روستاولی

این قله در میانه‌ی رشته‌ کوه‌های قفقاز واقع شده و به نوعی آن را باید مرزی میان اسوانتی و کاباردینو بالکاریا به حساب آورد. این قله ارتفاعی معادل ۴۸۶۰ متر بالای سطح دریا دارد و آن را نهمین قله‌ی بلند قفقاز و چهارمین قله‌ی بلند گرجستان به حساب می‌آورند. نام این قله را از روی شاعری معروف از گرجستان که در سده‌ی ۱۲ میلادی در این کشور می‌زیسته، برداشته‌اند.

 

۹ دهکده کوهستانی و شگفت انگیز در گرجستان

قله تتنولدی

تتنولدی پنجمین قله‌ی بلند و از جمله معروف‌ترین‌ها در گرجستان است. ارتفاع این کوه نهایتا به ۴۸۵۸ متر می‌رسد اما دلیل معروف بودنش، به خاطر پیست اسکی بسیار جذابی است که در این کوه واقع شده و زمستان‌ها، مردم خود گرجستان و همچنین گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این پیست برفی زیبا در حدود ۱۵ کیلومتر از مستیا فاصله دارد و در تورهای زمستانی گرجستان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش‌های کوهستانی و همچنین تفریحی به حساب می‌آید. برای تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان این کوه بهترین گزینه ممکن خواهد بود.

قله اوشبا

اوشبا نیز یکی دیگر از زیبایی‌های خیره کننده گرجستان است. قله‌ای زیبا که اگر در تفرجگاه‌های پایین‌ دست کوه باشید، می‌توانید تصاویری استثنایی از آن ثبت کنید. تصاویری که در پس‌زمینه یکی از زیباترین کوه‌های این کشور را برایتان به تصویر می‌کشد. قله‌ اوشبا ۴۷۰۰ متر ارتفاع دارد و سالانه کوهنوردان زیادی برای فتح آن، به این بخش از کشور می‌آیند. اوشبا را با نام ملکه‌ی قفقاز می‌شناسند و اگر چه خیلی برای گردشگران محبوب نیست، اما یکی از سخت‌ترین فله‌ها برای فتح به حساب می‌آید و از این جهت برای ورزشکاران، یک چالش مهم محسوب می‌شود.

 

واردزیا شهر پنهان گرجی‌ها در دل کوه ملکه

قله آیلاما

بلندترین قله در مرکز سوانتی، آیلاماست که ۴۵۴۷ متر ارتفاع دارد. این کوه شبیه به اوشبا، بیشتر به واسطه‌ی اهمیتی که برای کوهنوردان دارد، معروف است. آیلاما مملو از یخچال‌های طبیعی است که خود به زیبایی این منطقه می‌افزاید.

۲۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران